V meniju
MODE GRAPH imamo na voljo naslednje možnosti:Grafično okno prikličemo z ♦ in tipko R, nad katero piše
GRAPH. To okno ima drugačno orodno vrstico:Narišimo funkcijo
y(x) = x cos(x).
Najprej nastavimo računalo. Pritisnemo tipko
MODE, izberemo GRAPH in nato FUNCTION.Vnos funkcije izvedemo preko ♦ in W (Y =). Odpre se vnosno okno:
V vnosni vrstici imamo napisano y1(x)=, torej vpišemo
x*cos(x) in pritisnemo tipko ENTER. Funkcija se nam izpiše v zgodovinskem področju:
Če želimo izbrisati že definirane funkcije, ki so ostale še od prej, izvedemo postopek brisanja, torej v meniju F1 izberemo možnost 8:Clear Functions:
Graf funkcije prikličemo z ♦ in tipko R (GRAPH):
Meni F2 ZOOM ponuja različne možnosti "zoomiranja":
Z ukazom ZoomBox povečamo sliko znotraj željenega območja:
Označimo območje, ki ga želimo povečati, torej zgornje levo in spodnje desno oglišče pravokotnika, pritisnemo tipko
ENTER in dobimo:Z ukazom ZoomIn sliko povečamo za določen faktor:
in podobno z ZoomOut sliko pomanjšamo za faktor:
Ukaz ZoomDec uporabimo, kadar želimo imeti enote s korakom 0.1:
ZoomSqr pa, kadar želimo imeti enako velike enote na obeh koordinatnih oseh:
ZoomStd so privzete nastavitve koordinatnega sistema:
Naslednja možnost je ZoomTrig, ki pomeni, da se enote na abscisni osi spreminjajo s korakom /2, y pa pripada intervalu [-4, 4], enota je 0,5.
ZoomInt nam ponuja celoštevilsko razdelitev osi x in y, ZoomFit pa najboljši pogled funkcije:
Uporabna je možnost prikazovanja funkcijskih vrednosti (oz. njihovega spreminjanja) z ukazom F3 TRACE,
kar pomeni, da kurzor sledi urejenim parom točk (x, f(x)) in se ti dve vrednosti v spodnjem delu zaslona tudi prikazujeta, kot konstanti xc in yc.V Trace načinu se grafični kurzor premika vzdolž grafa funkcije in tako lahko izberemo poljubno vrednost spremenljivke x s premikom kurzorja v željeni smeri ali neposrednim vnosom vrednosti za x:Na ta način lahko grafično pridemo do ničle funkcije.
Recimo, da želimo poiskati prvo desno ničlo naše funkcije. Najprej povečamo območje okoli ničle z ukazom Zoom in nato ZoomIn. Po klicu tega ukaza se najprej pojavi vprašanje
"New center?". Z vnosom ali premikom tako izberemo novo središče koordinatnega sistema. Ponovno vklopimo sledilni način Trace in se s kurzorjem skušamo čim bolje približati ničli. Čim bolj točno rešitev dobimo tako, da večkrat "zoomiramo".Druga pot, po kateri pridemo do ničle, je, da v meniju F5 MATH
izberemo možnost Zero:Zopet je treba odgovoriti na vprašanje, najprej za spodnjo mejo (
"Lower Bound?") in zgornjo mejo ("Upper Bound?") intervala, na katerem bi radi ničlo. Seveda lahko meji izberemo vizualno dovolj oddaljeni od ničle, da določimo interval. Izbiro potrdimo z ENTER :Rezultat je prikazan v spodnjem delu ekrana kot numerična vrednost ničle
(
xc: 4.71239) in tudi funkcijska vrednost (yc: 0):Na podoben način lahko izračunamo tudi minimum oziroma maximum funkcije, odvod, integral ali tangento na funkcijo v željeni točki. Vse te ukaze najdemo v meniju F5 MATH.
7.2. Parametrično podane funkcije
Narišimo funkcijo
x(t) = cos(t)
y(t) = sin(t).
To je enačba krožnice z radijem 1. Najprej spremenimo nastavitve in počistimo ekran. Pritisnemo tipko
MODE, izberemo GRAPH in nato PARAMETRIC. Brisanje pa izvedemo tako, da v meniju F1 izberemo možnost 8 (Clear Functions).Vnos funkcije izvedemo preko tipk ♦ in W (Y =). Tokrat vnesemo obe funkciji:
Pritisnemo tipki ♦ in R (GRAPH) in dobimo:
Z ukazom ZoomSqr spremenimo še enote koordinatnega sistema. Če želimo, sliko tudi povečamo. Dobimo:
7.3. Grafi v polarni oblikiZdaj pa narišimo graf funkcije, ki je podana v polarni obliki:
r(θ) = 8 sin(2.5 θ).
Ponovno spremenimo nastavitve. Pritisnemo tipko
MODE, izberemo GRAPH in nato POLAR. Vnos funkcije izvedemo preko tipk ♦ in W (Y=). Odpre se okno:Vnesemo 8*sin(2.5 θ), pritisnemo
ENTER in nato že znano kombinacijo tipk ♦ in R (GRAPH):V meniju F2 ponovno izberemo ZoomSqr in dobimo "rožico":
Če želimo, lahko povečamo definicijsko območje kota θ. Pritisnemo ♦ in tipko E (WINDOW). Odpre se okno za nastavitev parametrov. Popravimo:
Θmin = 0 in Θmax = 4π:
xmin, xmax, ymin, ymax določajo intervale x-a in y-a, xscl, yscl pa gostoto risanja točk. Ponovno odpremo grafično okno:
Narišimo graf funkcije .
Zdaj postopek risanja že obvladamo. Najprej nastavimo računalnik:
MODE
, izberemo GRAPH in možnost 3D. V vnosno okno vnesemo funcijo.Odpremo grafično okno, počakamo nekaj trenutkov in dobimo:
Če pritisnemo diamantno tipko ♦ in tipko F (graph formats), nam računalo ponudi še nekaj dodatnih možnosti:
torej lahko dodamo še koordinatni sistem (polarne ali pravokotne koordinate), označimo koordinatne osi in celo spremenimo stil grafa (mreža ali ploskev):