Potrebno bo rešiti nekaj nalog med temi tule in izdelati ustrezno poročilo po približno takem vzorcu. Podrobna navodila.
NOVO! Če menite, da so zgornje naloge pretežke, lahko to nalogo nadomestimo z naslednjo.
Potrebno bo spoznati nov programski jeziki: Python ali C#. Oba sta zelo! podobna Javi, zato večjih težav ne bi smeli imeti. Naloga pa je:
- naučiti se uporabljati jezik
- pripraviti uvodna navodila glede uporabe izbranega jezika (Python ali C#): kje dobimo prevajalnik, kakšno je okolje, kako je videti postopek namestitve in izdelave enostavnega programa.
Glavni del naloge pa je
- ene od pripravljenih prosojnic za Javo (npr. tabele, ...) je potrebno SMISELNO spremeniti v prosojnice, namenjene poučevanju bodisi jezika Python, bodisi jezika C#.
- med objavljenimi vajami za tisto temo jih v izbranem jeziku rešiti vsaj 10 in jih pripraviti v obliki HTML skupaj z namigi in rešitvijo (kot so npr.pripravljene tukaj).
Izbor teme je potrebno napovedati predavatelju. Za podrobnosti glede te oblike naloge se dodatno še dogovorite s predavateljem.
NAJNOVEJŠE! Še en način opravljanja programerske seminarske naloge.
Izdelati bo potrebno komplet gradiva s katerim boste pokazali, kako bi učili določeno sekvenco iz programskih jezikov. Izbrani jezik ni nujno Java (lahko je tudi logo, Delphi, C#, C++, python, smalltalk, ...). Komplet gradiva zajema:
- "učbenik" za učenca (predstavljena vsa snov, ki naj bi jo učenec spoznal o tej temi)
- zbirka rešenih nalog (zbirka nalog z rešitvami, ki jih uporabljamo za domače naloge, teste, laboratorijske vaje, ...)
- prosojnice in drugo gradivo za predavanja,
- priročnik za učitelja (navodilo za obravnavo te snovi, dodatno gradivo na to temo za poglabljanje učiteljevega znanja, pričakovano predznanje učenec, trajanje, kaj in kdaj delati pred tablo, kaj za računalnikom, opis ustreznega učnega okolja (programska orodja, ostali potrebni pripomočki), opozorila na verjetne težave učencev, teme za seminarske naloge, razlaga, čemu so namenjene določene naloge iz zbirke rešenih vaj ...
- primeri rešenih testov in odgovorjenih vprašanj za preverjanje znanja z obvezno razlago za učitelja o namenu posamezne naloge/vprašanja - kaj se preverja!
- vse ostalo, kar utegne učitelju/učencu priti prav pri obravnavi te teme
Pred prijavo teme bo potrebno poslati v odobritev "scenarij". Tu boste na kratko opisali, o čem boste pripravljali gradivo in kontekst v katerem se gradivo uporablja. Torej - komu je gradivo namenjeno, kakšno je pričakovano predznanje, kaj od snovi bo okvirno zajemalo, kakšni so časovni okviri izvajanja tega gradiva (koliko predavanj, vaj, ...).
Učenec zgoraj je lahko učenec OŠ, dijak poklicne šole, gimnazijec, udeleženec računalniškega krožka na OŠ ali SŠ, odrasla oseba, ... Seveda izbira učenca pogojuje tudi način priprave gradiva in način obravnave snovi!
Tema ne sme biti osnove risanja v Javi (osnovni grafični ukazi), ker je to že preveč obrabljena zadeva!
Nekaj opomb (pričakujete, da bo ta del s časoma "rastel")
1 - Sprejeti načrt (plan) vas načeloma zavezuje in vašo seminarsko nalogo bom popravljal v skladu s tem, kar boste prej napisali. Če torej predvidite, da boste snov obravnavali 20 ur, bo potrebno pripraviti kar obširno gradivo! Piše namreč ... Izdelati bo potrebno komplet gradiva s katerim boste pokazali, kako bi učili določeno sekvenco ... Torej, premislite, kaj vse boste napovedali.
2 - Predznanje: Glede predznanja je pač potrebno stvar postaviti v ustrezni okvir. Gradivo za seminar iz žaganja drv bo verjetno drugačno, če bo tečajnik že prej
oznal vse podrobnosti glede delovanja motorne žage in jo že uporabljal np.r pri podiranju dreves kot pa za npr. mojega sina, ki ga bi bilo potrebno najprej naučiti,
kako se motorna žaga vžge. Torej povejte, kaj naj bi glede programiranja in programskega jezika uporabniki gradiva že vedeli.
3 - teme kot so izpisovanje v Javi, osnovni grafični ukazi, spremenljivke, ... so le na prvi pogled lahke. Po mojih izkušnjah je veliko laže pripraviti ustrezno gradivo npr. iz rekurzije kot pa iz prireditvenega stavka. Prehitro smo namreč pri obravnavi "začetniških tem" predolgočasni (zgledi so taki, da umiramo od dolgočasja in ne vidimo pravega smisla v učenju ...), zelo pogosto prehitro uporabimo težko orožje in povemo preveč (operator <<< je pa ja videti tako privlačen, pri zankah je tako zanimivo uporabiti tabele (ki jih seveda še nismo obravnavali, ... / ravno zaradi tega je tisto v prejšnji pripombi (2) tako pomembno / ), ali enostavno nimamo še pravega "arzenala", da bi napadli problem, ... Seveda pa je dobrodošlo, če se tega lotite ... Z veseljem bom prebral svež, lep pristop k vpeljavi prireditvenega stavka.
4 - Načeloma je vsaj grobo kazalo potrebni sestavni del "scenarija" - s tem boste najlažje povedali, kaj bo zajemala vaša snov.
5 - delov kot so ... napisal bom zbirko nalog, primer rešenih testov, ... ni potrebno navajati, saj jih naloga zagotovo zahteva (in brez njih ne bo šlo!)
6 - pričakuje se seveda tudi ustrezno oblikovanje, programi oz. deli kode morajo biti napisani v skladu z vsemi pravili dobrega programiranja (zamikanje, imena spremenljivk, komentarji, ...)
V okviru predavanj bomo pisali dva testa. Namen pisanja testov je dvojen:
- pokažete obvladovanje jezika kot takega (obvladovanje "orodja")
- spoznate možne tipa nalog, vprašanj, ...
Zaradi točke b je pisanje testov OBVEZNO. Če test ne pišete, morate cilje točke b nadomestiti s pripravo vsaj 3 (treh) skrbno pripravljenih in rešenih testov (za vsak nepisani test).
Za cilje točke a je vsak test je potrebno pisati vsaj 45%, skupno pa morate zbrati nad 50% točk. Če ne boste dovolj uspešni, bo v naslednjem letu 3x popravni test. Če prvi test zamudite, ga lahko nadomestite z rešitvijo nekaj dodatnih nalog (dogovor) kot pri programerski seminarski nalogi, drugi test pa morate pisati vsaj 60%.
Testi1. test
- vsebina
- rešitve
- korigiran test (v prvotnem testu je bilo nekaj nelogičnosti, ki smo jih odpravili z ustnimi navodili na samem testu, tu pa so vnešene v sam test, tako, da je kot vzorec boljši)
priprave za 2. test
- 1
- zaloga 2: vsekakor test ne bo tako obsežen - gre za ZALOGO možnih nalog za test. Določene naloge vsebujejo prijeme, ki jih ne poznamo (Random(), nextInt, break, protected) Tiste mirno preskočite!
- in tu
- in tu
- in tu (resitve)
2. test 2. 4. Popravni test iz Jave bo v petek, 21. 4. ob 13.15. Predavalnica R4.Obvezne so prijave po e-pošti do 10. 4. (le obvestilo, da boste prišli!) 8. 5. Test iz Programskih jezikov bo v predavalnici R4 v petek, 26. 5. ob 13.15. Obvezne so prijave po e-pošti do 18. 5. (le obvestilo, da boste prišli!)
Ocena je sestavljena iz ocene pedagoške sem. naloge (45 %), ocene prog. sem. naloge (25%) in skupne ocene pisnih testov (35%). Vsi trije deli pa morajo biti pozitivni.