Slovensko izobraževalno omrežje

Vladimir Batagelj, Andrej Brodnik, Matija Lokar
Univerza v Ljubljani, FMF, Izobraževalna delavnica
http://www.educa.fmf.uni-lj.si/ro/izomre/novice/omrezje.htm
(This WWW composition is available also in English.)

Motivacija

V okviru projekta Šolski tolar teče tudi program Računalniško opismenjevanje.

Internet ponuja veliko -- cel svet; preveč. Problem kako najti, kar nas zanima. Odgovor je znan - organizacija.

V naslednjih letih lahko pričakujemo, da bo večje število šol vzpostavilo svoje lastne omrežne strežnike, na katerih bodo ponudile drugim uporabnikom lastna izobraževalna gradiva. Poleg tega so/bodo vzpostavljeni omrežni strežniki tudi na posameznih fakultetah in drugih ustanovah povezanih z izobraževanjem (muzeji, galerije, inštituti, ...). Zato je že sedaj smiselno začeti razmišljati o organizaciji Slovenskega izobraževalnega omrežja, ki naj zagotovi dostopnost posameznih strežnikov in gradiv na njih.
Tako je na primer omrežje Schoolnet/Canada.


Načela

Pri pripravi tega omrežja je potrebno upoštevati naslednja vodila:

Prednosti


Zgradba

Slovensko izobraževalno omrežje je naslonjeno na ARNES (Akademska in raziskovalna mreža Slovenije).

Omrežje je zgrajeno v treh plasteh:

Vrhnja plast
sestavlja jo manjše število vhodnih strežnikov, ki poznajo stanje v omrežju in uporabnika usmerijo na iskani strežnik/gradivo. Vsi vhodni strežniki so enakovredni - razpolagajo z isto informacijo o omrežju. To zagotavlja:
Spodnja plast
sestavljajo jo navadni strežniki, ki so dejanski ponudniki informacije. Vsaj nekaj časa bodo nekateri ponudniki informacije gostovali na tujih strežnikih.
Uporabniška plast
sestavljajo jo šole z dostopom do omrežja.


Vhodni strežniki

  1. Vhodne strežnike določi Programski svet programa RO.
  2. Naloge vhodnih strežnikov so:
  3. Vsi vhodni strežniki imajo enotno sestavo dogovorjene informacije o omrežju - sistemski sestavki:
  4. Vhodni strežniki se z lastno ponudbo lahko pojavijo tudi kot navadni strežniki.
  5. Če na nekem vhodnem strežniku poverjenih nalog ne opravljajo, izgubijo ta status.

Storitve vhodnih strežnikov


Navadni strežniki

  1. Navadni strežnik se prijavi skrbniku seznama strežnikov, ki poskrbi za njegovo vključitev v izobraževalno omrežje. V prijavi posreduje: Glej predlog prijavnice.
  2. Na predstavitveni strani navadnega strežnika vključenega v izobraževalno omrežje mora biti vgrajen znak izobraževalnega omrežja in povezava na najbližji vhodni strežnik. Poskrbljeno mora biti tudi za dostop do seznama ostalih vhodnih strežnikov.
  3. Dolžnosti navadnih strežnikov:

Problemi in rešitve


Pri snovanju Slovenskega izobraževalnega omrežja so sodelovali še: M. Bonač, J. Čač, S. Divjak, T. Dolenc in T. Skulj.
16. jan 1996 / 15. jan 1996; V.B. and A.B.