10. GEOMETRIJSKI LIKI

Z uporabo geometrijskih programov na računalu TI-92 Plus lahko konstruiramo tudi geometrijske like.

Naučili se bomo narisati trikotnik in izmeriti njegovo ploščino. Na stranice trikotnika bomo narisali pravokotnice in narisali trikotniku še očrtan krog, ki bo imel središče v presečišču pravokotnic.

Najprej odpremo meni Applications - pritisnemo na tipko APPS, kjer izberemo na številki 8 možnost Geometry; ker bomo risali prvič, pritisnemo še številko 3: New: 

Našo konstrukcijo moramo najprej poimenovati, zato v okno pri Variable napišemo neko ime; naj bo kar primer. Potrdimo s pritiskom na tipko ENTER:

Da se odpre geometrijsko okno za risanje, še enkrat pritisnemo ENTER.

Konstruirajmo sedaj trikotnik: pritisnemo na funkcijsko tipko F3 in izberemo 3: Triangle:

V oknu za risanje sedaj nimamo več križca, ampak svinčnik in z njim bomo narisali trikotnik. Po zaslonu se premikamo s smernim križem. Kjer bo imel trikotnik prvo oglišče, pritisnemo na tipko ENTER. Nato določimo še drugo oglišče s pritiskom na tipko ENTER in tretje oglišče. Narisali smo trikotnik:

Kako bomo izračunali njegovo ploščino? Pritisnemo na funkcijsko tipko F6, kjer imamo na voljo več možnosti: izračunamo lahko dolžine, ploščine, določamo kote in koordinate danih točk. Izberemo 2: Area in na zaslonu se ob trikotniku izpiše “This triangle”:

Če tega izpisa ni, še malo premikamo svinčnik ob trikotniku. Ko dobimo izpis “This triangle”, pritisnemo ENTER in dobimo odgovor, ki je ploščina trikotnika.

Narišimo na naš trikotnik še pravokotnice. Pritisnemo funkcijsko tipko F4 in izberemo možnost 4: Perpendicular Bisector. S svinčnikom se premikamo k prvi stranici. Ko se izpiše “Perpendicular bisector of this side of the triangle”, pritisnemo ENTER in narisali smo prvo pravokotnico. Po enakem postopku narišemo še pravokotnici na drugo in tretjo stranico:

Narišimo trikotniku še očrtan krog. Pritisnemo funkcijsko tipko F3 in tokrat izberemo možnost Circle. S svinčnikom se premaknemo k presečišču pravokotnic. Ko dobimo izpis “Point at this intersection”, pritisnemo ENTER:

Sedaj imamo določeno središče kroga, ki ga širimo tako, da se s smernim križem pomikamo k enemu oglišču. Ko smo krog narisali, spet pritisnemo ENTER:

Na koncu poskusimo še spremeniti obliko trikotnika. To bomo naredili tako, da bomo premikali eno oglišče trikotnika. Pritisnemo funkcijsko tipko F1 in izberemo kar prvo možnost Pointer. Svinčnik premaknemo do enega oglišča trikotnika, da se izpiše “This point” in pritisnemo ENTER:

Pritisnemo tipko ROKA in jo držimo z levim palcem, z desnim pa s pomočjo smernega križa premikamo izbrano oglišče trikotnika na novo mesto:

 

Nazaj      Naprej     Kazalo