~asu preizkusnega leta u~itelj
{e ni samostojno u~il, ampak je hodil v razred s kakim starej{im profesorjem.
V za~etku je samo opazoval in poslu{al, {ele kasneje pa je pou~eval
pod njegovim vodstvom ali pa tudi popolnoma samostojno.V tem ~asu
u~itelj suplent tudi ni bil pla~an. ^e ni imel podpore od doma in ~e
mu starej{i profesorji niso priskrbeli in{trukcij, je hudo stradal. V takem
polo`aju se je zna{el tudi Matek, ki je za~el poizkusno leto na II. gimnaziji
v Gradcu.
V avstriji so profesorske za~etnike (suplente) nastavljali ravnatelji, ki so
lahko z dobro oceno spregledali ve~ ali celo ve~ino mesecev preizkusnega dela.
Zato se je dal Matek z lahkoto zvabiti v Celje v pla~ano slu`bo. Tem ve~je pa
je bilo njegovo razo~aranje, ko ravnatelj ni dr`al besede in je moral Matek
naslednje {olsko leto pou~evati brezpla~no vse mesece, ki so mu {e manjkali do
kon~anega preizkusnega leta. [ele nato se je lahko zaposlil kot pla~ani suplent.
Vendar od vsega za~etka ni dobival stalnega pla~ila, zato je bilo razo~aranje {e
ve~je.