Programski jezik pascal - PONOVITEV
- Napiši funkcijo, ki iz
tabele n elementov napravi tabelo diferenc (razlik sosednjih elementov).
Tako dobiš iz tabele z n elementi tabelo z n-1 elementi. Če je prvotna
tabela 1, 3, 4, 2, 4, dobimo -2, -1, 2, -2. Funkcijo zopet uporabi na dobljeni tabeli in to ponavljaj,
dokler ne dobiš tabele dolžine 1. Program naj izpiše tako dobljeno
število.
- Sestavi funkcijo omeji,
ki elemente tabele ''omeji'': Kot parametre sprejme tabelo, velikost tabele, spodnjo in
zgornjo mejo. Elemente tabele, ki so večji od zgornje meje postavi na vrednost zgornje meje.
Enako za spodnjo.
- Napiši podprogram, ki
izračuna ploščino lika, ki ga dobimo po n ponovitvah naslednjega postopka:
·
Vzamemo
kvadrat in ga razdelimo na 4 manjše kvadrate, tako da je stranica vsakega pol
stranice prvotnega kvadrata.
·
Zgornji
desni kvadrat odstranimo.
V naslednjem koraku ponovimo postopek na vsakem od preostalih 3
kvadratov. Parametra podprograma sta dolžina stranice prvega kvadrata in
število korakov.
- Sestavi podprogram, ki
v danem nizu zamenja števke z besednim opisom ("1" zamenja z
"ena " itd.).
- Sestavi funkcijo, ki s
pomočjo rekurzije izračuna x^n, če veš, da je n potenca števila 2. (x^n = x^(n/2) ´ x^(n/2))
- Sestavi funkcijo, ki s
pomočjo rekurzije izračuna x^n. n ni nujno potenca števila 2.
- Poišči maksimum in
minimum naključno izbranih števil na naslednji način. Števila razdeli na
polovico in na enak način poišči maksimum oziroma minimum obeh polovic,
iskani minimum/maksimum je manjši/večji od minimuma/maksimuma obeh
polovic.
- Napiši program, ki bo
vseboval tri funkcije (vračajo rezultat tipa integer), ki iz niza oblike
dd.mm.llll (npr 15.12.1999) znajo izločiti dan, mesec in leto. Pazi: dan
dd in mesec mm sta lahko predstavljena le z po eno števko. Za leto pa
privzamemo, da je štirimestno stevilo.
- Sestavi podprogram, ki
s pomočjo rekurzije izpiše dano število v dvojiški obliki.
- Dopolni prejšnji
podprogram tako da izpiše dano število v k-tiški obliki ( 1 < k <
10).
- Dopolni prejšnji
podprogram tako da izpiše dano število v k-tiški obliki ( 1 < k <
30). Znak za 10 je a, za 11 b, 12 je c, 13 d, ...
- Sestavi podprogram, ki
kot parameter dobi tabelo in permutacijo (permutacija 1 3 2 4 pove, da
prvi element ostane tam, kjer je, novi drugi element je stari tretji, tretji
stari drugi, četrti pa ostane kjer je). Vrnemo tabelo, ki ima elemente
premešane, kot zahteva permutacija.