Programski jezik pascal - PONOVITEV

 

  1. Napiši funkcijo, ki iz tabele n elementov napravi tabelo diferenc (razlik sosednjih elementov). Tako dobiš iz tabele z n elementi tabelo z n-1 elementi. Če je prvotna tabela 1, 3, 4, 2, 4, dobimo -2, -1, 2, -2.  Funkcijo zopet uporabi na dobljeni tabeli in to ponavljaj, dokler ne dobiš tabele dolžine 1. Program naj izpiše tako dobljeno število.

 

  1. Sestavi funkcijo omeji, ki elemente tabele ''omeji'': Kot parametre sprejme  tabelo, velikost tabele, spodnjo in zgornjo mejo. Elemente tabele, ki so večji od zgornje  meje postavi na vrednost zgornje meje. Enako za spodnjo.

 

  1. Napiši podprogram, ki izračuna ploščino lika, ki ga dobimo po n ponovitvah naslednjega postopka:

 

·         Vzamemo kvadrat in ga razdelimo na 4 manjše kvadrate, tako da je stranica vsakega pol stranice prvotnega kvadrata.

·         Zgornji desni kvadrat odstranimo.

 

V naslednjem koraku ponovimo postopek na vsakem od preostalih 3 kvadratov. Parametra podprograma sta dolžina stranice prvega kvadrata in število korakov.

 

  1. Sestavi podprogram, ki v danem nizu zamenja števke z besednim opisom ("1" zamenja z "ena " itd.).

 

  1. Sestavi funkcijo, ki s pomočjo rekurzije izračuna x^n, če veš, da je  n potenca števila 2. (x^n = x^(n/2) ´ x^(n/2))

 

  1. Sestavi funkcijo, ki s pomočjo rekurzije izračuna x^n. n ni nujno potenca števila 2.

 

  1. Poišči maksimum in minimum naključno izbranih števil na naslednji način. Števila razdeli na polovico in na enak način poišči maksimum oziroma minimum obeh polovic, iskani minimum/maksimum je manjši/večji od minimuma/maksimuma obeh polovic.

 

  1. Napiši program, ki bo vseboval tri funkcije (vračajo rezultat tipa integer), ki iz niza oblike dd.mm.llll (npr 15.12.1999) znajo izločiti dan, mesec in leto. Pazi: dan dd in mesec mm sta lahko predstavljena le z po eno števko. Za leto pa privzamemo, da je štirimestno stevilo. 

 

  1. Sestavi podprogram, ki s pomočjo rekurzije izpiše dano število v dvojiški obliki.

 

  1. Dopolni prejšnji podprogram tako da izpiše dano število v k-tiški obliki ( 1 < k < 10).

 

  1. Dopolni prejšnji podprogram tako da izpiše dano število v k-tiški obliki ( 1 < k < 30). Znak za 10 je a, za 11 b, 12 je c, 13 d, ...

 

  1. Sestavi podprogram, ki kot parameter dobi tabelo in permutacijo (permutacija 1 3 2 4 pove, da prvi element ostane tam, kjer je, novi drugi element je stari tretji, tretji stari drugi, četrti pa ostane kjer je). Vrnemo tabelo, ki ima elemente premešane, kot zahteva permutacija.