GRAPHMATICA je program, ki samodejno:
-
definira tip grafa na osnovi uporabljenih spremenljivk;
-
prepoznava vrsto enačbe, če je vključena;
-
dinamično spreminja vzorčno lestvico in poskrbi, da je pravilno nameščeno
npr. y=tan x;
-
ponovno izpiše enačbo, če jo preoblikujemo;
-
shrani posebne možnosti, ko nalagamo vsebovan seznam enačb.
S tem
programom imamo moč za šest grafičnih stilov: od kartezijskih koordinat,
polarnih, parametričnih, risanja tangent krivulj v določeni točki do reševanja
sistemov linaernih enačb 4x4.
Zelo enostavno uporabljamo tipke oz. ukaze. V orodni vrstici najdemo vse funkcije.
Vstavljanje enačb:
-
vsebovati mora eno odvisno spremenljivko;
-
natančno en operator za enačbo ali neenačbo;
-
ter izraz na obeh straneh.
Lahko poljubno dodajamo proste spremenljivke
(a,b,c), konstante, različne funkcije in tudi komentar.
Ko enkrat uspešno vnesemo enačbo v okence,
Graphmatica začne z risanjem in reševanjem. Medtem je možno obdelovati kaj
drugega, s tem da kliknemo na gumb "Pause". Program upošteva pri tem
ukaze kot so premor (pause), ponovni zagon (restart) in priklic (abort). Ko je
graf končan, statusna vrstica spremeni "Graphing: xxx " v " ON
SCREEN ", kar pomeni, da je risanje končano. Lahko pričnemo z novo enačbo
ter dobimo paleto funkcij na enem grafu.
Poglejmo, naštejmo nekaj značilnih krivulj:
-
r = 4sin(2t): štiri peresna roža;
-
r = 2[1+2cos (t)]: limakon;
-
r = 4[1+cos
(t)]: kardioida;
-
r = 2t: Arhimedova spirala;
-
r = 3/t: hiperbolična spirala.