GRAPHMATICA je program, ki samodejno:

-         definira tip grafa na osnovi uporabljenih spremenljivk;

-         prepoznava vrsto enačbe, če je vključena;

-         dinamično spreminja vzorčno lestvico in poskrbi, da je pravilno nameščeno npr. y=tan x;

-         ponovno izpiše enačbo, če jo preoblikujemo;

-         shrani posebne možnosti, ko nalagamo vsebovan seznam enačb.

 


S tem programom imamo moč za šest grafičnih stilov: od kartezijskih koordinat, polarnih, parametričnih, risanja tangent krivulj v določeni točki do reševanja sistemov linaernih enačb 4x4.

 


Zelo enostavno uporabljamo tipke oz. ukaze. V orodni vrstici najdemo vse funkcije.

 

Vstavljanje enačb:

-         vsebovati mora eno odvisno spremenljivko;

-         natančno en operator za enačbo ali neenačbo;

-         ter izraz na obeh straneh.

 

Lahko poljubno dodajamo proste spremenljivke (a,b,c), konstante, različne funkcije in tudi komentar.

 

Ko enkrat uspešno vnesemo enačbo v okence, Graphmatica začne z risanjem in reševanjem. Medtem je možno obdelovati kaj drugega, s tem da kliknemo na gumb "Pause". Program upošteva pri tem ukaze kot so premor (pause), ponovni zagon (restart) in priklic (abort). Ko je graf končan, statusna vrstica spremeni "Graphing: xxx " v " ON SCREEN ", kar pomeni, da je risanje končano. Lahko pričnemo z novo enačbo ter dobimo paleto funkcij na enem grafu.

 

Poglejmo, naštejmo nekaj značilnih krivulj:

-         r = 4sin(2t): štiri peresna roža;

-         r = 2[1+2cos (t)]: limakon;

-        

r = 4[1+cos (t)]: kardioida;

-         r = 2t: Arhimedova spirala;

-         r = 3/t: hiperbolična spirala.