CROSS NUMBERS

V raznih ugankarskih revijah pogosto naletimo na naloge, ko moramo v mrežo razporediti vsa napisana števila. Pred nami je računalniška različica te naloge.

V preizkusni različici je na voljo 5 od 32000 različnih ugank, kot jih sicer pozna ta program. Na to nas opozori začetni zaslon. Vendar bomo že s petimi križankami imeli dovolj opraviti. Zato s klikom na Continue nadaljujemo. Osnovni zaslon nas takoj postavi pred prvo nalogo. Levo je mreža, kamor moramo razporediti številke, ki so na desni. Spodnja številka nam pove, koliko sedem, šest, pet, štiri in tromestnih števil je na voljo, zgornja številka pa pove, katera med njimi je trenutno vidna. Tako je trenutno na sliki prva od devet sedemmestnih števil, četrta od petih  šest mestnih števil, …

Prikazana števila menjamo tako, da klikamo na puščici ob krožcih.

 

 

V pomoč je eno število že vpisano. Če pregledamo vsa sedemmestna števila, ugotovimo, da bi navpično lahko postavili kar tri števila, ki imajo 8 na predzadnjem mestu. Vendar se eno končuje na 1, drugo na 0 in tretje na 9. Ker pa je med vsemi šetsmestnimi števili le neo tako, ki bi se končevalo na 1, 0 ali 9, smo našli pravi par za začetek. Kliknemo tako, da je na številčni s šestmestnimi števili 811710. Z miško se postavimo nad število in ga prenesemo v zadnjo levo vrstico številčnice. Nato naredimo enako še za sedemestno število, tisto, ki se končuje na 80. Ko število spustimo nad mrežo, jo moramo približno postaviti na pravo mesto. Drugače nam “uide” nazaj.

Pri sklepanju moramo paziti. Prekličemo lahko namreč le zadnjo potezo (Game/Undo). če bomo npr. po dveh ali več korakih opazili, da smo naredili napako, nam ostane le, da z Game/Restart Game začnemo znova.

V  desnem zgornjem kotu opazimo, da nam ura neusmiljeno meri čas. V Game/Options lahko delovanje ure nastavimo. Tako je trenutno ura vključena in na voljo imamo 15 minut.

če kljukico pred Set game time limit odstranimo, ura ne bo več naš nasprotnik. Lahko pa si dovolimo le več časa, tako da namesto 15 vpišemo npr. 60. Sedaj bomo imeli na voljo za rešitev kar celo uro. Preveč? No hitro se bo izkazalo, da nas pogosto zanese. Ko namreč izpolnimo celotno tabelo, nam običajno ostane še nekaj števil. To so števila za preverjanje. Tudi zanje moramo najti mesto na plošči. če se nam, kot v spodnjem primeru zgodi, da teh števil na mreži ni, smo številčnico rešili narobe in moramo poskusiti znova!

Ko nalogo rešimo, lahko z Game/Select new game izberemo poljubno igro (v preizkusni različici smemo vnesti le številko med 1 in 5), pri Game/New game pa nam novo igro naključno določi računalnik sam.

V Game/Top ten si lahko ogledamo 10 najhitrejših rešitev, v Game/Statistic pa naš uspeh pri zadnji uporabi tega programa in nasploh (Total). če bi radi (statistično) začeli znova, ni potrebno zapustiti program. To nam za skupno statistiko tako ali tako ne bi pomagalo. Dovolj je, da kliknemo na Clear.

 

Če pa smo mnenja, da je take uganke še vedno najbolje reševati na papirju, Game/Print omogoči, da dobimo papirnato verzijo tekoče naloge.