S programom Graph3D lahko narišemo graf v dveh,
treh ali štirih dimenzijah. Graf lahko potem gledamo na pet različnih načinov!
-
2 grafa vsporedno
-
z vsporednim pogledom (kot na zid)
-
s prekrižanim pogledom (škiljenje)
-
3D
-
z rdečimi in modrimi stekli (levo rdeče, desno
modro)
-
z modrimi in rdečimi stekli (levo modro, desno
rdeče)
-
ali pa je graf samo izrisan trodimenzionalno
Tako zgleda trodimenzionalni graf, če hočemo njegovo globino gledati s
škiljenjem!
1. Vsporedni pogled:
To tehniko izvedemo
tako, da poskušamo gledati vsak graf s svojim očesom (levi graf z levim, desni
graf z desnim). Tako dobimo občutek za globino grafa!
2. Prekrižani pogled:
Ta pogled je težji kot
vsporedni, saj se mora pogled križati 1/3 do ¼ razdalje pred sliko. Levo
oko mora tako gledati desno sliko, desno oko pa levo sliko. tako vidimo samo
eno sliko trodimenzionalno.
3, 4. Gledanje grafov z 3D očali:
3D očala so narejena iz
dveh različnih stekl ali drugega za svetlobo prosojnega materiala. Steklo je na
eni strani rdeče na drugi pa modro. Progrom omogoča pogled z obema vrstama
očal, saj ima opcijo za zamenjavo baru.
S pogledom z očali slika dobi globino vendar pa ne v taki meri kot to lahko
dosežemo z vsporednim ali prekrižanim pogledom.
Tako zgleda graf, propravljen za gledanje z 3D
očali, ki imajo na levi modro steklo na desni pa rdeče.
5. Pogled na ta način nam omogoča predstavo treh dimenzij grafa vendar pa je
tu
graf se vedno na dvodimenzionalni ploskvi.
Tako gleda 3D graf.
Tako prikazan graf lahko obračamo na vse smeri,
lahko ga »primemo« s kazalcem miške in ga vrtimo po želji. Lahko pa to za nas
stori program, če vključimo rotiranje. Tako se Graf vrti sam v eno ali v obe
smeri hkrati!
Da si graf prilagodimo svojim željam in potrebam
lahko uporabimo tudi druge barve točk in povezav med točkami. Prav tako lahko
določimo debelino pik in povezav, glede na naše potrebe.
Program prav tako omogoče izpis koordinat
posameznih točk na grafu in poimenovanje osi.
Kako
narišemo graf?
Graf narišemo tako da v datoteko ki ima končnico 3d ali txt vpisemo koordinate v dveh, treh ali stirih stolpcih ločenih z vejico, presledkom ali obema.
Vsak stolpec predstavlja svojo koordinato v dvo
oziroma trodimenzionalnem sistemu.
Primer vsebine datoteke:
0, 0, 0
1, 0, 0
1, 1, 0
0, 1, 0
0, 0, 0
0, 0, 1
1, 0, 1
1, 1, 1
0, 1, 1
0, 0, 1
0, 1, 0
0, 1, 1
1, 1, 0
1, 1, 1
1, 0, 0
1, 0, 1
Tako, zgleda kocka narisana s temi koordinatami.