Podroben
opis:
Ko poženemo program se odpre okno v katerem so navovila za
registracijo. Če imate kupljeno verzijo, potem v okvirček zapišite registrsko
kodo, ki ste jo prejeli ob nakupu, drugače, pa kliknite CONTINUE.
Odpre se vpisno okno. V zgorjno – vpisno vrstico vpišete vaše ime, oz. ime, pod katerim bi radi igrali igro, če pa je ime že vpisano pa ga izberite z hitrim dvojnim klikom na izbrano ime.
Izbiro potrdite z pritiskom na gumb OK.
Ko je ime izbrano
in potrjeno, se odpre igralno okno. V zgornjem levem kotu je gumb škrlatne
barve, nad katerim je napis Start / začni. S klikom nanj se igra prične.
Vendar je priporočljvo, da preden začnete z igro, nastavite kaj bi radi vadili.
Tovrstne nastavitve najdemo v menijski vrstici igralnega okna.
Igra poteka tako,
da je potrebno na zastavljeno uprašanje odgovoriti bodisi s klikom v okvirček
pred pravilnim odgovorom, bodisi s klikom na gumb s številko s pravilnim
odgovorom. Če je odgovor pravilen, se čez igralno okno izpiše CORRECT!!, če
pa je napačen, računalnih spusti
razočaran 'oh'. Napačen odgovor
se prečrta, in odgovarja se toliko časa, da odgovor ni pravilen. To pa
igralca stane točke. Za podrobnosti glej Točkovanje.
MENIJSKA VRSTICA:
·
LEVEL / STOPNJA
S klikom na to izbiro lahko izbiramo med naslednjimi možnostmi:
level one |
določi števila
– z namigi |
level two |
določi števila
– brez namigov |
level three |
števila 1 do 10
tekstna naloga – z namigi |
level four |
števila 1 do 10
tekstna naloga – brez namigov |
level five |
števila 1 do 25
tekstna naloga – z namigi |
level six |
števila 1 do 25
tekstna naloga – brez namigov |
level seven |
števila 1 do
100 tekstna naloga – z namigi |
level eight |
števila 1 do
100 tekstna naloga – brez namigov |
level nine |
števila 1 do
100 tekstna naloga – vstavi manjkajoče besede |
Z NAMIGI
BREZ
NAMIGOV
·
OPTIONS / OPCIJE
Izbiramo med tremi različnimi
opcijami
·
Ten Problem Game / Igra desetih nalog
·
A Time Trial Game / Časovno omejena igra
·
One On One / Eden na enega
Igra za dva igralca. Prvi igralec je imenovan P (P je tudi njegova prijavna tipka), drugi pa Q
(Q je njegova prijavna tipka). Ko se prikaže zastavljena naloga se
možnost za točko odpre prvemu igralcu, ki se prijavi.
Ko se igralec prijavi ima na voljo določen čas za odgovor, če v tem času ne
odgovori, ali pa je njegov odgovor napačen, dobi priložnost za odgovor drugi
igralec. Seveda se mora tudi drugi igralec prijaviti k odgovoru. Z prijavo dobi
tudi 'ukraden' soigralčev čas.
Ponujena je tudi možnost Skip problem
/ Preskoči nalogo, za primer, če igralca ne poznata odgovora na vprašanje.
Če izbereta to možnost se prikaže pravilni rezultat in možnost za novo nalogo.
Vsak pravilen odgovor prinese 1 točko, vsak napačen pa jo odvzame.
Zmaga tisti tekmovalec, ki prvi nabere 5
točk.
·
SETTINGS / NASTAVITVE
·
Sound / zvok
Zvok lahko vključimo (on)
ali izključimo (off). Vključena je tista izbira, ki ima kljukico
·
Flask Graphics / grafika bobna
Igralni boben iz katerega skačejo številke je mogoče tudi izbrisati oziroma
izklopiti in igra poteka brez njega. Nima pa ta izbira nobenega vpliva na
točkovanje, je le zgolj estetski dodatek.
·
HELP / POMOČ
·
EXIT / IZHOD
Še nekaj o:
·
TOČKOVANJU
Vsak problem je vreden 100 točk +
časovni bonus. Časovni bonus teče vsakič ko se igralec 'spoprime' z novim
problemov. Začne se pri 25 in se
zmanjšuje, dokler igralec ne izbere pravilnega odgovora. Če pa igralec izbere
napačen odgovor se bonus postavi na 0
in točke se prepolovijo. Tudi možnost namig
/ Hint 'zbije' časovni bonus na 0.
Še en bonus si lahko igralec prisluži, če v časovno omejeni igri ne izbere možnosti Hint (namig). Ta bonus je vreden 20 odstotkov doseženih točk.
·
UVRSTITVAH
Po vsaki igri se igralec na podlagi doseženih točk uvrstiv eno kategorij,
ki so:
0 NOVICE
/ NOVINEC
800 LEARNER
/ UČENEC
900 VETERAN
/ VETERAN
1000 CALCULATOR
/ KALKULATOR
1100 MATH
PRO / MATEMATIČNI PROFESIONALEC
1150 MATH
WHIZ / MATEMATIČNI ČAROVNIK
1200 MATH
GENIUS / MATEMATIČNI GENIJ
1230 EINSTEIN
/ EINSTEIN
Igralec še dobi uvrstitev za povprečno število
doseženih točk za vsak level igre. Če je odigranih več kot 10 iger, program
uporabi le rezultate zadnjih desetih iger za izračun povprečja.
·
Kako naprej?
Ko se stopnja zaključi in je igralec uvrščen v kategorijo imamo možnost
izbirati, kako nadaljevati. Ti dve možnosti sta:
1.
Gumb Play the same game again / igraj še enkrat isto igro
2.
Advance to the next recommended game / nadaljuj v
naslednjo predlagano igro
SLOVARČEK:
·
COMPOSITE
NUMBERS / SESTAVLJENA ŠTEVILA
So tista števila,
ki so niso deljiva LE sama s sabo in z 1, ampak tudi druga števila jih delijo.
Sestavljena so iz vse nepraštevil, razen 1.
4, 6, 8, 9, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 25,
26, 28, 30, 32, 33, 34, 35, itd.
·
CONSECUTIVE
NUBERS / ZAPOREDNA ŠTEVILA
Zaporedna števila so tista števila, ki si sledijo
v zaporedju.
Zaporedna števna števila so: 2, 3, 4
Zaporedna soda števila so: 2, 4, 6
Zaporedna
števila kvadratov so: 1, 4, 9, 16
·
COUNTING
NUMBERS / NARAVNA ŠTEVILA
Naravna števila; začno se z 1 in se
nadaljujejo v neskončnost
·
CUBES / KUBI
Kubi so product števila, trikrat
pomnoženega samega s seboj.
3x3x3 = 27
Kubi 99 so: 1, 8, 27, 64
·
DISTANCE /
RAZDALJA
Razdalja je število enot, ki so med dvemi
števili. Razdalja je vedno pozitivna.
Število štiri je tako oddaljeno za dve od
dve in za dve od šest.
·
EVEN NUMBERS
/ SODA ŠTEVILA
Soda števila so tista, ki so dljiva z
številom dve. To so npr.: , 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28,
30, 32, 34, 36, 38, 40, 42, 44, 46, 48,50,52,etc.
·
FACTORS /
DELJITELJI
Delitelji števila so tiste cifre, ki delijo število. Npr. delitelji 6 so 1,
2, 3, 6. Delitelji števila 12 so 1, 2, 4, 6, 12.
·
NON-CONSECUTIVE
NUMBERS / NEZEPOREDNA ŠTEVILA
Nezaporedna števila so tista, ki si ne sledijo v nekem zaporedju. Npr. 1,
3, 9
·
NON_PRIME
NUMBERS / NEPRAŠTEVILA
Vsa tista števila, ki niso praštevila. Nepraštevila do 99:
1, 4, 6, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28, 30, 32, 33, 34, 35, 36, 38, 39, 40, 42, 44, 45, 46, 48, 49, 50, 51, 52, 54, 55, 56, 57, 58, 60, 62, 63, 64, 65, 66, 68, 69, 70, 72, 74, 75, 76, 77, 78, 80, 81, 82, 84, 85, 86, 87, 88, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 98, 99
·
ODD NUMBERS
/ LIHA ŠTEVILA
So števila, ki jih število 2 ne deli. To so npr. 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13,15 ,
17, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37, 39, 41, 43, 45, 47, 49, etc.
·
ONE DIGIT
NUMBERS / ŠTEVILA Z ENO ŠTEVKO
npr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
·
PRIME
NUMBERS / PRAŠTEVILA
Praštevila imajo natanko dva delitelja. Z izjemo številke 1 so deljive le s
samim seboj in z enaPraštevila do 99:
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67, 71,
73, 79, 83, 89, 97
·
PRODUKT /
PRODUKT
Je število, ki je rezultat zmnožka dveh števil.
·
REMNDER
AFTER DIVISION / OSTANEK PRI DELJENJU
Ostanek pri deljenju : Npr: Če 5 delimo z 2 (), je rezultat 2; ostanek je 1. Če 6 delimo z 2 () je rezultat 3; ostanek je 0.
·
SQUARE NUMBERS
/ KVADRATNA ŠTEVILA
Kvadratno število je produkt števila pomnoženega s samimseboj.
Kvadrat števila 5 je 25 ().
Kvadrati do 99 so: 1, 4,
9, 16, 25, 36, 49, 64, 81
·
TWO-DIGIT
NUMBERS / DVOMESTNA ŠTEVILA
Dvomestna števila so števila z več kot eno števko (10, 11, 12, 13, 14,
...,99).
NASVETI :
1.
Prvo število
naravnih števil.
2.
Prvo
praštevilo.
3.
Prvo liho
praštevilo.
4.
Prvo
sestavljeno število.
5.
Prvo število
z točno štirimi delitelji. To so 1, 2, 3, in 6.
6.
Največje
praštevilo z eno števko.
7.
Prvi kub
praštevila.
8.
Največje
število z eno samo števko.
9.
Prvo število
z dvema števkama ( prvo dvomestno število).
10.
Prvo število
z šestimi delitelji. Ti so 1, 2, 3, 4, 6, 12.
11.
Prvi kvadrat
sestavljenega števila
12.
Prvo
število, ki je tromestnega števila
(to je števila 100)
13.
Prvo število
z 8 delitelji. Ti so: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 12, in 24.
14.
Kvadrat
praštevila P, ko je P večje od tri. (52 =25).
15.
Prvi kub
lihega števila ( 3 je liho število, 33 = .
16.
Prvo
število, ki je tromestnega števila.
17.
Prvo
število, ki je peta potenca praštevila (25=).
18.
Prvo
število, ki ima 10 deliteljev. Ti so 1, 2, 3, 4, 6, 8, 12 , 24, in 48.
19.
Prva števka,
ki je natanko tromestnega števila
(50 = od 100).
20.
Prva šesta
potenca praštevila. (26 = ).
4.
Z prijatelji
igrajte izmenično. Tekmovanje naredi igro bolj zabavno.
5.
Ne obupajte.
Tudi pri matematiki 'vaja del mojstra'. Vaš rezultat bi se moral moral
poboljšati po nekaj urah igre.
6.
Izberite 'Time
trial' / časovno omejeno igro. Nastavitev za to najdete v menijski vrstici,
v Options / opcije.