NoMoon 3D

 

To je program, ki nam riše grafe funkcij dveh spremenljivk v prostoru. Program je uporaben za dijake, prav tako pa tudi za študente. Omogoča nam pogled grafa iz različnih kotov in smeri.

 

 

 

Ob zagonu programa se nam prikaže uporabniku prijazen grafični vmesnik, ki je enostaven za uporabo in ga zelo hitro osvojimo brez posebnih navodil (pomoči). Ker je to brezplačen program, se nam pod menijem in pod orodno vrstico prikazujejo reklame. S klikom nanje nas preko interneta povežejo na posamezne strani. Pregledovanje reklam ne pogojuje uporabe programa. Pod reklamami je prazen prostor, v katerem se izriše graf funkcije, ki jo vpišemo v orodni vrstici.

 

Meniji

 

File – Klasične stvari, kot novo, shrani, natisni,…

Options – nastavitve za graf (glej pri opisu orodne vrstice!)

Viev – različni pogledi na graf, vklop/izklop koordinatnih osi, senca, barva…

Help – pomoč in podatki o verziji programa

 

Orodna vrstica

 

 


Novo  Shrani  Natisni   Možnosti grafa*     Senca       Polje za vpis funkcije     Barva grafa

 

     Odpri      zamenjaj barvo ozadja    Barva da/ne                                              Natančnost izrisa

 

          Shrani kot BMP     Celotni ekran     Intenzivnost sence

Vpis funkcije

 

Program prepozna vse računske operacije seštevanje, odštevanje, množenje, deljenje…, ter elementarne funkcije, kot so potenca, kotne funkcije, logaritme itd..

 

-         Množenje konstant z spremenljivkami vpisujemo tako, da vedno pišemo množenje npr.: 10*x  ne pa 10x!

-         Potence pišemo z ^ znakom. Npr x^3 (x na tri), y^x, y^(sin(x))…

-         Ulomke vedno pišemo kot deljenje!: 1/2,  (10*x+3*y)/(3*x)

-         Elementarne funkcije pišemo z kraticami:  sin(), ln(), e, …

 

Izris funkcije

 

Po vpisu nam program izriše graf vnesene funkcije.

 

Primer grafa za funkcijo

 

Nastavitve

 

* Za izris lahko nastavimo različne parametre, če izberemo možnosti grafa (Meni: option - > graph option).

  Razpon x osi

Razspon y osi

 

Korak za x os

Korak za y os

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leva orodna vrstica

 

S pomočjo leve orodne vrstice, pa lahko graf vrtimo v levo ali desno, gor, dol, približamo, oddaljimo, narišemo koordinate itd.

}Vrtenje v različne smeri

}Pomiki v razne smeri

} Približaj/oddalji (zoom)

} Osi in mreže – prikaži/skrij