Merlyn

 

To je program, ki je namenjen pisanju besedil z matematično vsebino.  Ima vse osnovne funkcije, kot vsak drug urejevalnik besedila, le da je v njem olajšano pisanje matematičnih izrazov. Podoben je programu LaTex.

 

 

Ob kreiranju novega dokumenta, nam program ponudi katera pravila bomo vključili. Ta pravila se nanašajo na vpisovanje matematičnih izrazov. Na primer, če želimo v besedilu uporabiti matrike in kakšne operacije nad njimi, moramo vključiti pravila za matrike.

 

 

Seveda pa lahko pravila vključimo tudi kasneje. Če imamo že odprto kakšno datoteko, se pravila avtomatsko prenesejo na novo kreirano. Se pravi, da nalagamo pravila za celoten program,ne pa samo za izbrani dokument. Ko dodajamo pravila, lahko v posebnem oknu vidimo, katera imamo že vključena.

 

 

 

 

 

Ko smo nastavili vsa pravila, lahko pričnemo z vnosom besedila. Besedilo vnašamo tako kot pri vseh programih, ki so temu namenjeni. Če pa želimo vnesti kakšno formulo oz. kakršen koli matematični izraz, moramo dvakrat klikniti na mesto, kamor ga želimo vstaviti. Pojavi se nam majhen kvadratek, ki nam ponazori, da je to prostor za vnašanje matematičnih simbolov.  Če je kvadratek označen, kot v našem primeru, lahko začnemo z vnosom. Grajenje matematičnih izrazov, Poteka na specifičen način, ki pa se ga uporabnik hitro navadi.

 

Na primer, če želimo sestaviti izraz oblike 3X + 4 =7, naredimo to po naslednjem postopku:

  1. Pripravimo prostor za vnos matematičnih izrazov (dvojni klik na želeno mesto).
  2. Vpišemo 3,* in X v takšnem vrstnem redu.
  3. Sedaj označimo celoten izraz 3X in pritisnemo + ter 4.
  4. Ponovno označimo celoten izraz 3X+4 in pritisnemo = in 7

Kot rezultat dobimo željen izraz. Kot vidimo iz primera, se operacija nanaša vedno na tisti del izraza ki je označen. Pri normalnem vnosu je označen zadnji vnesen simbol. Izraze oz. dele izraza lahko označujemo z miško, tako da držimo levi gumb in vlečemo čez željen del izraza, oz s smernimi tipkami. Po vsakem pritisku se nam označi naslednja stopnja izraza v smeri glede na pritisnjeno puščico.

 

Razne matematične oz. simbole vnašamo s pomočjo besednih sinonimov in program nam jih avtomatično pretvori v grafične simbole. Na primer, če želimo zapisati | x | to naredimo tako, da vtipkamo abs in program nam ponudi grafični simbol.  Na podoben način vnašamo tudi vse ostale izraze, funkcije in simbole.

 

Program nam omogoča tudi nekatere operacije nad izrazi, kot so:

- Krajšanje ulomkov: če imamo ulomek  ,ga označimo ter pritisnemo F7 in program nam okrajša ulomek na  

- Izračunavanje matematičnih izrazov: če imamo izraz 3+7(5+9) in ga označimo, ter pritisnemo F8, nam ga program izračuna. Namesto izraza se nam pojavi njegova vrednost 101,00

 

-         Preurejanje enačb: na primer, če imamo enačbo 3x+4=7 in jo označimo, ter pritisnemo tipko m, nam program najprej iz leve strani prenese na desno 4 in izračuna izraz na desni. Dobimo 3x=3. Če ponovno pritisnemo m, nam program ponudi na voljo dve možnosti. Z dvojnim klikom izberemo možnost, ki nam ustreza. Program zna premikati člene enačbe le iz leve proti desni.

 

 

 

 

 

Program ima tudi zelo dobro pomoč s 'Tutorial'-si, ki nas vodijo po korakih, da osvojimo določene prvine programa. Zraven navodil so tudi vaje – naloge, da lahko preverimo, če smo pravilno osvojili zadevo.