Program je namenjen za grafični prikaz za dva osnovna tipa funkcij
oziroma sistemov:
-
prikaz grafov funkcij v dveh ali treh dimenzijah
-
grafični prikaz L sistema v dveh ali treh dimenzijah
Ob zagonu programa se vam odpre okno aplikacije brez odprtih
dokumentov. Če želite preizkusiti program morate najprej odpreti že obstoječi
dokument na disku ali ustvariti novega. (Glej meni File->Open in File->New)
Skupaj s programom dobite tudi nekaj avtorjevih primerov za izpis grafov
funkcij v dveh in treh dimenzijah ter nekaj primerov za L sitem. Datoteke
najdete v mapi kamor ste razpakirali prvotno zip datoteko.
Vsako okno dokumenta, ki ga odprete, naj bo to L sistem ali graf, je
razdeljeno v levo in desno stran.
V levem delu okna vpišete potrebne parametre in funkcije za izris grafa oz L
sistema, v desnem pa se bo le ta izrisal, ko kliknete na gumb Apply v spodnjem
delu okna.
Primer enostavnega grafa v treh dimenzijah (datoteka Math1.mat):
To je graf funkcije f(x, y) = d(x, y) sin(d(x, y)).
V levem delu okna se nahajajo naslednje vrstice:
Vertices:=60,60;
pomeni gostosto mreže v x in
y smeri, ki jo program uporabi za izris grafa
Color:=grey;
pomeni barvo ki jo program
uporabi za izris grafa
f(x,y):=d(x,y)*sin(d(x,y));
dejanska funkcija, ki jo
izrisujemo
draw f in space;
pomeni, naj nariše graf v
prostoru
Za celoten nabor ukazov in njihov opis si poglejte datoteko Syntax.doc,
ki je priložena programu.
Primer enostavnega L-Sistema v dveh dimenzijah (datoteka Lsys_sai.lsy):
Za izris tega grafa najdemo v levem delu okna naslednje vrstice:
Iter:=4;
Določimo število podkorakov
na enem osnovnem koraku
Angle:=60;
Določimo privzeti kot. (za
koliko naj se spremeni smer risanja črte ob znaku + oz. - v enačbi)
Axiom:=F++F++F;
Določimo osnovni “aksiom”,
ki je sestavljen iz enega ali več osnovnih korakov. Črka F v enačbi pomeni
risanje ene enote črte v trenutni smeri. Znak + pomeni spremebo trenutne smeri
za privzeti kot. V naše primeru pomeni, da program najprej nariše eno enoto
črte iz koordinatnega izhodišča v vodoravni smeri v desno stran (prvi F v
enačbi), za tem se trenutna smer spremeni za 120 o (prvi ++ v
enačbi), ... Aksiom nam v bistvu predstavlja enakostranični trikotnik z levim
spodnjim kotom v koordinatnem izhodišču.
F->F-F++F-F;
S to vrstico določimo, kaj
naj program nariše na eni dolžinski enoti (na enem koraku). V našem primeru
pomeni, da se ena dolžinsko enota razdeli na štiri dele (štirje F-ji na desni
strani prireditvenega stavka) ter da je oblika na tem delu naslednja:
Na vsakem od zgornjih
zmanjšanih delov se nariše ista slika in na vsakem od novih še manjših delov se
nariše ista slika ... To se ponovi tolikokrat kot smo navedli v parametru Iter v prvi vrstici. Na koncu dobimo
zanimivo sliko, ki je prikazana na prejšnji sliki.
draw in plane;
pomeni, naj nariše graf v
ravnini
Če bi dali parametru Iter
namesto vrednosti 4 dali vrednost 2, bi dobili naslednjo manj “razdrobljeno”
sliko:
Za celoten nabor ukazov in njihov opis za L-sistem si poglejte datoteko
Syntax.doc, ki je priložena programu.