Podroben opis: Pri tem programu bomo spoznali, kako lahko na zelo hiter in natančen način narišemo graf funkcije, določimo tangento na graf v določeni točki in izračunamo ploščino lika, ki ga omejuje graf.

Oglejmo si, kako naš program nariše graf:

Radi bi narisali graf funkcije podano z enačbo y = sin x. Kot lahko opazimo, nam je program zelo natančno narisal graf, ki smo ga želeli.

Ker smo trenutno želeli narisati samo en graf, je spodaj zapisano, da je naš graf y = sin x narisan z roza barvo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Če pa bi želeli v en koordinatni sistem narisati več grafov, bi bil vsak narisan z drugo barvo. V našem primeru je z belo barvo narisan graf y = cos x, z roza barvo y = sin x, z oranžno barvo y = tg x in z modro barvo y = x. Če bi sedaj želeli ˝položiti˝ tangento na katerikoli graf (razen na premico y = x), bi se nam le ta narisala v isti barvi, kot je narisan graf na katerega tangento polagamo. Kako določimo tangento na graf bomo razložili pri naslednjem primeru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Če želimo na graf ali krivuljo določiti tangento in jo narisati, moramo kliknit na             in potem še na naš graf ali krivuljo, kar pomeni, da se moramo s križcem, ki se nam je ob kliku na prej omenjeno tipko narisal, dotakniti (klikniti) krivulje ali grafa. V spodnjem oknu, kjer program zapisuje naše enačbe, lahko opazimo, da je dodana enačba naše tangente na krivuljo ali graf.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Sedaj želimo še določiti integral. Kliknemo na tipko        , označimo področje integriranja in na grafu se nam le to obarva. Če je funkcija periodična (kot je v našem primeru sinus), nam bo program sam določil mejo integriranja z osmi. Pri sinusni funkciji ne moremo integrirati celotne funkcije v y smeri,  zato nam program to omeji z abscisno osjo.