This page was automatically generated by NetLogo 4.0.4. Questions, problems? Contact feedback@ccl.northwestern.edu.

The applet requires Java 1.4.1 or higher. It will not run on Windows 95 or Mac OS 8 or 9. Mac users must have OS X 10.2.6 or higher and use a browser that supports Java 1.4. (Safari works, IE does not. Mac OS X comes with Safari. Open Safari and set it as your default web browser under Safari/Preferences/General.) On other operating systems, you may obtain the latest Java plugin from Sun's Java site.


In order for this to work, this file, your model file (Ravninskost_grafov.nlogo), and the file NetLogoLite.jar must all be in the same directory. (You can copy NetLogoLite.jar from the directory where you installed NetLogo.)

On some systems, you can test the applet locally on your computer before uploading it to a web server. It doesn't work on all systems, though, so if it doesn't work from your hard drive, please try uploading it to a web server.

You don't need to include everything in this file in your page. If you want, you can just take the HTML code beginning with <applet> and ending with </applet>, and paste it into any HTML file you want. It's even OK to put multiple <applet> tags on a single page.

If NetLogoLite.jar and your model are in different directories, you must modify the archive= and value= lines in the HTML code to point to their actual locations. (For example, if you have multiple applets in different directories on the same web server, you may want to put a single copy of NetLogoLite.jar in one central place and change the archive= lines of all the HTML files to point to that one central copy. This will save disk space for you and download time for your users.)

powered by NetLogo

view/download model file: Ravninskost_grafov.nlogo

KAJ JE TO?

To je miselna igra, kjer je treba razmotati graf. (Graf je množica točk in povezav med njimi.) Poskusite premakniti točke tako, da se nobeni dve povezavi ne sekata. Več kot je točk, težji je izziv!


KAKO DELUJE

Igra zna generirati rešljive grafe, zna pa tudi zaznati, ali se kakšne povezave sekajo. Podrobnosti so v zavihku Procedures.


KAKO GA UPORABLJATI

Uporabite drsnik ZACETNI-NIVO, da izberete začetno težavnost. Če ste začetnik, začnite z 1. Pritisnite NASTAVI, da generirate nov graf, in nato POŽENI za začetek igre. Ko pritisnete POŽENI, lahko z miško premikate točke grafa.

Vsak nivo je rešljiv. Ko najdete rešitev, greste avtomatično na naslednji nivo.


KAJ LAHKO OPAZITE

Igra generira samo rešljive grafe. Kako ste lahko prepričani, da je to res?
(Eden izmed odgovorov se nahaja v zavihku Procedures.)

Ali lahko na list papirja narišete primer nerešljivega grafa? Koliko točk vsebuje najmanjši nerešljiv graf?

Na začetnih nivojih lahko ponavadi razmotate graf, ne da bi o tem kaj preveč razmišljali. Na poznejših nivojih pa boste najverjetneje morali razviti kakšne strategije. Katere se vam zdijo najbolj učinkovite? Ali vaši prijatelji pri igri uporabljajo iste strategije kot vi?


KAJ LAHKO POSKUSITE

Preverite, do katerega nivoja lahko pridete.

Poskusite razmotati vsak graf z najmanj možnimi premiki. (Števec sproti kaže, koliko premikov naredite.)


NADGRADNJA MODELA

Ali je poleg drsnika ZACETNI-NIVO še kakšna druga možnost za generacijo rešljivega grafa? Ali je pomembno, katera metoda je pri tem uporabljena? Več povezav ko napravite, težji bo nivo, toda če napravite preveč povezav, nivo morda sploh ne bo rešljiv!

Kjerkoli se dve povezavi sekata, dodajte majhno, živopisano želvico, da označite presečišče. (Potrebovali boste dve vrsti želvic, eno za točke in drugo za presečišča. Model Intersecting Links Example vsebuje kodo za določitev lokacije presešišč.)

Omogočite to možnost, da lahko izberete več točk naenkrat in jih premaknete skupaj.


NETLOGO LASTNOSTI

Točke so želvice; črte, ki jih povezujejo, so povezave. Koda ne uporablja _________(razen, da napravi belo ozadje).

NetLogo ne zna v osnovi prepoznati, ali se dve povezavi sekata. Da lahko to zazna, koda uporablja osnovo SUBTRACT-HEADINGS in nekaj matematike.


SORODNI MODELI

Intersecting Links Example -- vsebuje vzorčno kodo za iskanje presečišč (drugače kot ta model, ki samo določi, ali presečišče obstaja ali ne)


AVTORSTVO IN REFERENCE

Zahvala Joshu Untermanu in Sethu Tisueu za njuno delo na tem modelu in Jimu Lyonsu za nasvete glede kode.

Originalno verzijo je ustvaril John Tantalo iz koncepta Mary Radcliffe.
Tantalova spletna stran: http://www.planarity.net/.

Rešljivi grafi se v matematiki imenujeno "ravninski grafi". Glejte http://en.wikipedia.org/wiki/Planar_graph.

Za sklicevanje na ta model v akademskih publikacijah uporabite: Wilensky, U. (2007).
NetLogo Planarity model. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Planarity. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern University, Evanston, IL.

V drugih publikacijah uporabite: Copyright 2007 Uri Wilensky. Vse pravice pridržane. Glejte http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Planarity za pogoje uporabe.

Prevod v slovenski jezik: Janja Grohar, november 2009