Glasovanje

Kaj je to
Kako se uporablja
Model
Stvari na katere morate biti pozorni
Nadgradnja modela
Sorodni modeli
Avtorstvo in reference

KAJ JE TO?

Ta model je preprost celičen avtomat, ki simulira razporeditev glasovanja(volitev). Glasovanje poteka tako, da vsak mali kvadratek predstavlja enega glasovalca. Ta mali kvadratek "glasuje" v odvisnosti od glasov njegovih osmih sosedov, torej lahko spremeni svojo odlocitev glasovanja glede na njihove glasove.


KAKO SE UPORABLJA?

S pritiskom na gumb NASTAVITEV se ustvari približno enaka vendar slučajno izbrana porazdelitev zelenih in modrih kvadratkov(glasovalcev).
S pritiskom na gumb ZACETEK zaženemo to simulacijo.

Ko sta oba stikala izklopljena, vsak sredinski kvadratek spremeni svojo barvo, da bi ustezal večini glasov njegovih sosedov. Če pa so glasovi sosedov neodločeni, torej 4-4, potem svoje barve ne spremeni.

Če je stikalo SPREMENI-GLAS-CE-NEODLOCENO? vklopljeno, bo sredinski kvadratek v primeru neodločenega izida vedno spremenil svojo barvo.

Če je stikalo DODELI-GLAS-PORAZENCA-CE-TESEN-IZID? vklopljeno, bo sredinski kvadratek v primeru izida 5-3 glasoval enako kot poraženci in ne zmagovalci.


Model


Model je konstruiran s programom NetLogo.

STVARI NA KATERE MORATE BITI POZORNI

Opazujte kako hitro se vsaka nastavitev stacionira v stanje mirovanja, če sta obe stikali izklopljeni.

Opazujte kaj se zgodi, če je le stikalo SPREMENI-GLAS-CE-NEODLOCENO? vklopljeno. Kako se razultat razlikuje?

Opazujte kaj se zgodi, če je le stikalo DODELI-GLAS-PORAZENCA-CE-TESEN-IZID? vklopljeno. Kako se razultat razlikuje?

Kaj pa se zgodi, če sta obe stikali vklopljeni?


NADGRADNJA MODELA

Poizkusite z drugimi pravili glasovanja.

Začnite z neslučajno porazdelitvijo zelenih in modrih kvadratkov. En primer takega vzorca je pol sveta modrega in pol zelenega.

Ali lahko stopnjujete model, tako da vanj vključite razne barve in razne glasove?
Lahko bi uporabili različne odtenke neke barve, da bi predstavili stopnjo mnenja kvadratka o določenem problemu: odločno proti, proti, nevtralen, itd. Vsak kvadratek bi lahko imel več kot dve izbiri in utežene glasove: modri kvadratki bi recimo šteli za dva glasova, itd.


SORODNI MODELI

Ising(to je fizikalni model z podobnimi pravili)


AVTORSTVO IN REFERENCE

Ta model je opisan v "Artificial Life Lab"(avtor Rudy Rucker), izdan leta 1993 s pomočjo Waite Group Press.

Pri sklicevanju nanj v akademskih publikacijah kot vir navedi naslednjo referenco: Wilensky, U. (1998). NetLogo Voting model. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Voting. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern University, Evanston, IL.

V ostalih publikacijah pa referenco: Avtorske pravice 1998 Uri Wilensky. Vse pravice pridržane. Pogoje uporabe si oglej na spletni strani http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Voting for terms of use.

Prevod v slovenski jezik:
Jasna Mršol, september 2009.