globals [ nebo-vrh ;; y koordinata zgornje vrstice neba zemlja-vrh ;; y koordinata zgornje vrstice Zemlje temperatura ;; skupna temperatura ] breed [zarki zarek] ;; paketi soncne svetlobe breed [IRi IR] ;; paketi infrardecega sevanja breed [toplote toplota] ;; paketi toplotne energije breed [CO2i CO2] ;; paketi ogljikovega dioksida breed [oblaki oblak] oblaki-own [oblak-hitrost oblak-id] ;; ;; Procedure za nastavitev ;; to nastavi clear-all set-default-shape zarki "ray" set-default-shape IRi "ray" set-default-shape oblaki "cloud" set-default-shape toplote "dot" set-default-shape CO2i "CO2-molecule" nastavi-svet set temperatura 12 plot temperatura end to nastavi-svet set nebo-vrh max-pycor - 5 set zemlja-vrh 0 ask patches [ ;; nastavi barve za razlicne dele sveta if pycor > nebo-vrh [ ;; vesolje set pcolor scale-color white pycor 22 15 ] if pycor <= nebo-vrh and pycor > zemlja-vrh [ ;; nebo set pcolor scale-color blue pycor -20 20 ] if pycor < zemlja-vrh [ set pcolor red + 3 ] ;; Zemlja if pycor = zemlja-vrh ;; Zemljino povrsje [ update-albedo ] ] end ;; ;; Procedure za potek ;; to zacni ask oblaki [ fd oblak-hitrost ] ;; premika oblake pozeni-sonce ;; korak Sonce ;; ce se je drsnik albedo premaknil, posodobi barvo Zemljinega povrsja ask patches with [pycor = zemlja-vrh] [ update-albedo ] pozeni-toplota ;; korak toplota pozeni-IR ;; korak IR pozeni-CO2 ;; premika CO2 molekule tick plot temperatura end to update-albedo ;; procedura za podrocje set pcolor scale-color green albedo 0 1 end to dodaj-oblak ;; zbrise oblake in ustvari nove, plus se enega let nebo-visina nebo-vrh - zemlja-vrh ;; najde nakljucno visino za oblake, ;; vendar na nebu let y zemlja-vrh + (random-float (nebo-visina - 4)) + 2 ;; noben oblak nima hitrosti 0 let hitrost (random-float 0.1) + 0.01 let x random-xcor let id 0 ;; ni vazno, kaksen id ima oblak, ;; dokler imajo vse zelvice v oblaku ;; isti id in je ta edini med skupinami oblakov if any? oblaki [ set id max [oblak-id] of oblaki + 1 ] create-oblaki 3 + random 20 [ set oblak-hitrost hitrost set oblak-id id ;; vse zelvice v oblaku v vsakem vecjem oblaku ;; bi morale biti blizje, a ne neposredno nad drugimi, ;; zato dodamo malo prostora za vijuganje v x in y-smeri setxy x + random 9 - 4 ;; oblaki bi morali biti na splosno zbrani okrog ;; sredisca z obcasnimi vecjimi odstopanji y + random-normal 2.5 1 set color white ;; spreminanje velikosti je tudi le za vizualizacijo, ;; saj delamo zdruzenja le na podlagi podrocij set size 2 + random 2 set heading 90 ] end to odstrani-oblak ;; izbrise oblake in ustvari nove, enega manj if any? oblaki [ let odstranjen-id one-of remove-duplicates [oblak-id] of oblaki ask oblaki with [oblak-id = odstranjen-id] [ die ] ] end to pozeni-sonce ask zarki [ if not can-move? 0.3 [ die ] ;; na robu so zarki odstranjeni fd 0.3 ;; sicer se se naprej gibljejo ] ustvari-sonce ;; zacni posiljati nove zarke z vrha odbij-zarki-od-oblaki ;; preveri, ce oblaki odbijajo zarke trk-zemlja ;; preveri, ce Zemlja zarke absorbira ali jih odbija end to ustvari-sonce ;; ni nujno, da se vsakokrat ustvari zarek ;; ko se svetloba povecuje, ustvarimo vec zarkov if 10 * sonce-svetloba > random 50 [ create-zarki 1 [ set heading 160 set color yellow ;; zarki prihajajo le iz majhnega podrocja ;; blizu vrha sveta setxy (random 10) + min-pxcor max-pycor ] ] end to odbij-zarki-od-oblaki ask zarki with [any? oblaki-here] [ ;; ce je zarek na istem podrocju kot oblak set heading 180 - heading ;; se zarek obrne ] end to trk-zemlja ask zarki with [ycor <= zemlja-vrh] [ ;; od albeda je odvisno, ali ;; Zemlja absorbira ali odbije toploto ifelse 100 * albedo > random 100 [ set heading 180 - heading ] ;; odbije [ rt random 45 - random 45 ;; absorbira v Zemljo set color red - 2 + random 4 set breed toplote ] ] end to pozeni-toplota ;; pospesi zelvice za toplotno energijo ;; temperatura je povezana s stevilom zelvic za toplotno energijo set temperatura 0.99 * temperatura + 0.01 * (12 + 0.1 * count toplote) ask toplote [ let razdalja 0.5 * random-float 1 ifelse can-move? razdalja [ fd razdalja ] [ set heading 180 - heading ] ;; ce se zaletimo v rob sveta, se obrnemo if ycor >= zemlja-vrh [ ;; ce gremo nazaj na nebo ifelse temperatura > 20 + random 40 ;; toplota prihaja le iz majhnega podrocja ;; zaradi tega model dobro izgleda, ampak to prispeva tudi ;; k meji, na kateri se toplota lahko izgubi and xcor > 0 and xcor < max-pxcor - 8 [ set breed IRi ;; pustimo, da nekaj toplote pobegne kot IR set heading 20 set color magenta ] [ set heading 100 + random 160 ] ;; vrnemo jih na Zemljo ] ] end to pozeni-IR ask IRi [ if not can-move? 0.3 [ die ] fd 0.3 if ycor <= zemlja-vrh [ ;; spremeni jih v toploto, ce spet pridejo na Zemljino povrsje set breed toplote rt random 45 lt random 45 set color red - 2 + random 4 ] if any? CO2i-here ;; preveri za trcenje s CO2 [ set heading 180 - heading ] ] end to dodaj-CO2 ;; nakljucno doda 25 molekul CO2 v atmosfero let nebo-visina nebo-vrh - zemlja-vrh create-CO2i 25 [ set color green ;; izberi nakljucno pozicijo na nebu setxy random-xcor zemlja-vrh + random-float nebo-visina ] end to odstrani-CO2 ;; nakljucno odstrani 25 molekul CO2 repeat 25 [ if any? CO2i [ ask one-of CO2i [ die ] ] ] end to pozeni-CO2 ask CO2i [ rt random 51 - 25 ;; malo obrni let razdalja 0.05 + random-float 0.1 ;; obdrzi CO2 na nebu if [not shade-of? blue pcolor] of patch-ahead razdalja [ set heading 180 - heading ] fd razdalja ;; premakne malo naprej ] end ; *** NetLogo 4.0.4 Model Obvestilo o kopiranju *** ; ; Pravice za kopiranje: 2007 Uri Wilensky. Vse pravice pridrzane. ; ; Program je dovoljeno uporabljati, spreminjati in redistribuirati, ; ce sta izpolnjeni obe sledeci zahtevi: ; a) vkljuceno je to obvestilo o kopiranju, ; b) ta model ne bo redistribuiran za dobicek brez dovoljenja ; Urija Wilenskyja. ; Kontaktirajte Urija Wilenskyja za primerna dovoljenja za redistribucijo za ; dobicek. ; ; Ce zelite navesti ta model v akademskih publikacijah, uporabite: ; Tinker, R. and Wilensky, U. (2007). NetLogo Climate Change model. ; http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/ClimateChange. ; Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, ; Northwestern University, Evanston, IL. ; ; V drugih publikacijah uporabite: ; Copyright 2007 Uri Wilensky. All rights reserved. ; See http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/ClimateChange ; for terms of use. ; ; *** NetLogo 4.0.4 Model Konec obvestila o kopiranju *** @#$#@#$#@ GRAPHICS-WINDOW 367 12 916 384 24 -1 11.0 1 10 1 1 1 0 1 0 1 -24 24 -8 22 1 1 1 Dotiki CC-WINDOW 5 437 925 532 Command Center 0 BUTTON 6 12 101 45 nastavi nastavi NIL 1 T OBSERVER NIL NIL NIL NIL BUTTON 100 12 195 45 začni zacni T 1 T OBSERVER NIL NIL NIL NIL SLIDER 18 47 191 80 sonce-svetloba sonce-svetloba 0 5 1 0.2 1 NIL HORIZONTAL SLIDER 18 82 191 115 albedo albedo 0 1 0.6 0.05 1 NIL HORIZONTAL PLOT 9 212 278 423 Globalna temperatura NIL NIL 0.0 10.0 10.0 20.0 true false PENS "default" 1.0 0 -2674135 true BUTTON 8 161 105 194 dodaj CO2 dodaj-CO2 NIL 1 T OBSERVER NIL NIL NIL NIL BUTTON 104 161 208 194 odstrani CO2 odstrani-CO2 NIL 1 T OBSERVER NIL NIL NIL NIL MONITOR 247 105 340 150 temperatura temperatura 1 1 11 BUTTON 8 122 110 155 dodaj oblake dodaj-oblak NIL 1 T OBSERVER NIL NIL NIL NIL BUTTON 109 122 225 155 odstrani oblake odstrani-oblak NIL 1 T OBSERVER NIL NIL NIL NIL MONITOR 247 154 340 199 količina CO2 count CO2i 2 1 11 BUTTON 240 41 342 75 opazuj žarek watch one-of zarki\nask subject [ pd ] NIL 1 T OBSERVER NIL NIL NIL NIL @#$#@#$#@ KAJ JE TO? ---------- To je model o pretoku energije na Zemlji, konkretno o pretoku toplotne energije. Zemlja je obarvana z roza barvo, površje planeta pa predstavlja ozek črn pas. Nad njim je modra atmosfera in na vrhu črno vesolje. Atmosferi lahko dodajamo oblake in molekule ogljikovega dioksida (CO2). Molekule CO2 predstavljajo toplogredne pline, ki blokirajo infrardečo svetlobo, ki jo oddaja Zemlja. Oblaki blokirajo prispele in odbite sončne žarke in s tem vplivajo na segrevanje ali ohlajanje planeta. KAKO DELUJE ----------- Tok rumenih puščic proti tlom predstavlja sončno energijo. Nekaj sončne svetlobe se odbije od oblakov, še več pa se je lahko odbije od Zemljinega površja. Če Zemlja absorbira sončno svetlobo, se spremeni v rdečo piko, ki predstavlja toplotno energijo. Vsaka pika predstavlja energijo ene rumene puščice sončne svetlobe. Rdeče pike se naključno premikajo po Zemlji in njena temperatura je povezana s celotnim številom rdečih pik. Včasih se rdeče pike spremenijo v infrardečo (IR) svetlobo, ki se giblje proti vesolju in odnaša energijo. Verjetnost, da rdeča pika postane IR svetloba, je odvisna od Zemljine temperature. Če je Zemlja mrzla, se le malo rdečih pik spremeni v IR svetlobo; če pa je Zemlja vroča, se spremeni večina. IR energijo predstavljajo piščice barve magneta. Vsaka nosi enako energijo kot rumena puščica in rdeča pika. IR svetloba gre skozi oblake, ne more pa preko molekul CO2. Obstaja povezava med številom rdečih pik v Zemlji in temperaturo Zemlje. To je zato, ker se Zemljina temperatura poveča, ko naraste celotna toplotna energija. Toplotno energijo dodaja sončna svetloba, ki doseže Zemljo, in IR svetloba, ki se odbije na Zemljo. Termalno energijo odnaša IR svetloba, ki jo emitira Zemlja. Ravnovesje teh določa energijo Zemlje, ki je sorazmerna z Zemljino temperaturo. V tem modelu je seveda veliko poenostavitev. Zemlja nima povsod enake temperature, enakega albeda in enake nagnjenosti k segrevanju. Nekaj vidne svetlobe absorbira CO2 in nekaj IR svetlobe prodre skozi oblake. Noben model ni povsem natančen. Pomembno pa je, da model na nek način reagira kot sistem, ki naj bi ga modeliral. Ta model to počne in tako kaže, kako CO2 in drugi plini, ki absorbirajo IR svetlobo, povzročajo vpliv tople grede. KAKO GA UPORABLJATI ------------------- Drsnik SONČNA SVETLOBA nadzira, koliko sončne energije vstopi v Zemljino atmosfero. Vrednost 1.0 ustreza našemu Soncu. Višje vrednosti omogočajo, da vidimo, kaj bi se zgodilo, če bi bila Zemlja bližje Soncu ali če bi Sonce postalo svetlejše. Drsnik ALBEDO nadzira, koliko sončne energije, ki pride na Zemljo, se absorbira. Če je albedo 1.0, Zemlja odbije vso sončno svetlobo. To bi se lahko zgodilo, če bi Zemlja zmrznila, in je označeno z belim površjem. Če je albedo nič, Zemlja absorbira vso sončno svetlobo. To je označeno s črnim površjem. Zemljin albedo je okrog 0.6. Z gumboma lahko dodaš in odstraniš oblake. Oblaki blokirajo sončno svetlobo, ne pa IR svetlobe. Lahko dodaš in odstraniš toplogredne pline, ki jih predstavljajo molekule CO2. CO2 blokira IR svetlobo, ne pa sončne svetlobe. Gumba dodajata in odvzemata molekule v skupinah po 25 do 150. Temperatura Zemlje je povezana s količino energije na Zemlji. Več rdečih pik kot vidiš, topleje je. KAJ LAHKO OPAZUJEMO ------------------- Opazuj eno puščico sončne svetlobe. Lažje bo, če upočasniš model z drsnikom, ki je na vrhu. Lahko uporabiš tudi gumb OPAZUJ ŽAREK. Kaj se zgodi s puščico, ko zadene Zemljo? Opiši njeno nadaljnjo pot. Ali pobegne Zemlji? Kaj se zgodi potem? Ali imajo vse puščice podobno pot? KAJ LAHKO POSKUSIMO ------------------- 1. Igraj se z modelom. Spremeni albedo in poženi model. Modelu dodaj oblake in CO2 in potem opazuj eno puščico sončne svetlobe. Kolikšno največjo temperaturo na Zemlji lahko dosežeš? 2. Poženi model s svetlim Soncem, a brez oblakov in CO2. Kaj se zgodi s temperaturo? Morala bi se hitro dvigniti in potem umiriti pri okrog 50 stopinjah. Zakaj neha naraščati? Zakaj se še kar naprej giblje okrog 50 stopinj? Spomni se, da je temperatura odvisna od števila rdečih pik na Zemlji. Ko je temperatura konstantna, je približno enako prihajajočih rumenih puščic in odhajajočih puščic IR svetlobe. Zakaj? 3. Raziskuj vpliv albeda, vse drugo konstantno pa naj bo konstantno. Ali naraščanje albeda poveča ali zmanjša Zemljino temperaturo? Ko eksperimentiraš, se prepričaj, da model teče dovolj dolgo, da se temperatura ustali. 4. Raziskuj vpliv oblakov, vse drugo pa naj bo konstantno. 5. Raziskuj vpliv dodajanja 100 molekul CO2. Kaj je vzrok spremembi, ki jo opaziš? Zdaj sledi eni puščici sončne svetlobe. RAZŠIRITEV MODELA ----------------- Poskusi dodati nekaj drugih faktorjev, ki vplivajo na Zemljino temperaturo. Dodaš lahko npr. zelena področja in potem pogledaš, kaj se zgodi, ko jih ljudje uničijo. Lahko bi poskusil modelu dodati tudi spremenljiv albedo, namesto da je enaka vrednost za cel planet. Lahko bi imel ledenike z visokim albedom in morja z nizkim albedom in potem ocenil, kaj se zgodi, ko se ledeniki stopijo v morja. OBLIKE V NETLOGU ---------------- Upoštevaj, da so oblaki pravzaprav narejeni iz veliko majhnih okroglih želvic. SORODNI MODELI -------------- Daisyworld ZASLUGE IN PRIPOROČILA ---------------------- Ta model temelji na prvotni verziji, ki jo je leta 2005 ustvaril Robert Tinker za projekt TELS. Če želite navesti ta model v akademskih publikacijah, uporabite: Tinker, R. and Wilensky, U. (2007). NetLogo Climate Change model. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/ClimateChange. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern University, Evanston, IL. V drugih publikacijah uporabite: Copyright 2007 Uri Wilensky. All rights reserved. See http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/ClimateChange for terms of use. @#$#@#$#@ default true 0 Polygon -7500403 true true 150 5 40 250 150 205 260 250 airplane true 0 Polygon -7500403 true true 150 0 135 15 120 60 120 105 15 165 15 195 120 180 135 240 105 270 120 285 150 270 180 285 210 270 165 240 180 180 285 195 285 165 180 105 180 60 165 15 arrow true 0 Polygon -7500403 true true 150 0 0 150 105 150 105 293 195 293 195 150 300 150 box false 0 Polygon -7500403 true true 150 285 285 225 285 75 150 135 Polygon -7500403 true true 150 135 15 75 150 15 285 75 Polygon -7500403 true true 15 75 15 225 150 285 150 135 Line -16777216 false 150 285 150 135 Line -16777216 false 150 135 15 75 Line -16777216 false 150 135 285 75 bug true 0 Circle -7500403 true true 96 182 108 Circle -7500403 true true 110 127 80 Circle -7500403 true true 110 75 80 Line -7500403 true 150 100 80 30 Line -7500403 true 150 100 220 30 butterfly true 0 Polygon -7500403 true true 150 165 209 199 225 225 225 255 195 270 165 255 150 240 Polygon -7500403 true true 150 165 89 198 75 225 75 255 105 270 135 255 150 240 Polygon -7500403 true true 139 148 100 105 55 90 25 90 10 105 10 135 25 180 40 195 85 194 139 163 Polygon -7500403 true true 162 150 200 105 245 90 275 90 290 105 290 135 275 180 260 195 215 195 162 165 Polygon -16777216 true false 150 255 135 225 120 150 135 120 150 105 165 120 180 150 165 225 Circle -16777216 true false 135 90 30 Line -16777216 false 150 105 195 60 Line -16777216 false 150 105 105 60 car false 0 Polygon -7500403 true true 300 180 279 164 261 144 240 135 226 132 213 106 203 84 185 63 159 50 135 50 75 60 0 150 0 165 0 225 300 225 300 180 Circle -16777216 true false 180 180 90 Circle -16777216 true false 30 180 90 Polygon -16777216 true false 162 80 132 78 134 135 209 135 194 105 189 96 180 89 Circle -7500403 true true 47 195 58 Circle -7500403 true true 195 195 58 circle false 0 Circle -7500403 true true 0 0 300 circle 2 false 0 Circle -7500403 true true 0 0 300 Circle -16777216 true false 30 30 240 cloud false 0 Circle -7500403 true true 13 118 94 Circle -7500403 true true 86 101 127 Circle -7500403 true true 51 51 108 Circle -7500403 true true 118 43 95 Circle -7500403 true true 158 68 134 co2-molecule true 0 Circle -1 true false 183 63 84 Circle -16777216 false false 183 63 84 Circle -7500403 true true 75 75 150 Circle -16777216 false false 75 75 150 Circle -1 true false 33 63 84 Circle -16777216 false false 33 63 84 cow false 0 Polygon -7500403 true true 200 193 197 249 179 249 177 196 166 187 140 189 93 191 78 179 72 211 49 209 48 181 37 149 25 120 25 89 45 72 103 84 179 75 198 76 252 64 272 81 293 103 285 121 255 121 242 118 224 167 Polygon -7500403 true true 73 210 86 251 62 249 48 208 Polygon -7500403 true true 25 114 16 195 9 204 23 213 25 200 39 123 cylinder false 0 Circle -7500403 true true 0 0 300 dot false 0 Circle -7500403 true true 90 90 120 face happy false 0 Circle -7500403 true true 8 8 285 Circle -16777216 true false 60 75 60 Circle -16777216 true false 180 75 60 Polygon -16777216 true false 150 255 90 239 62 213 47 191 67 179 90 203 109 218 150 225 192 218 210 203 227 181 251 194 236 217 212 240 face neutral false 0 Circle -7500403 true true 8 7 285 Circle -16777216 true false 60 75 60 Circle -16777216 true false 180 75 60 Rectangle -16777216 true false 60 195 240 225 face sad false 0 Circle -7500403 true true 8 8 285 Circle -16777216 true false 60 75 60 Circle -16777216 true false 180 75 60 Polygon -16777216 true false 150 168 90 184 62 210 47 232 67 244 90 220 109 205 150 198 192 205 210 220 227 242 251 229 236 206 212 183 fish false 0 Polygon -1 true false 44 131 21 87 15 86 0 120 15 150 0 180 13 214 20 212 45 166 Polygon -1 true false 135 195 119 235 95 218 76 210 46 204 60 165 Polygon -1 true false 75 45 83 77 71 103 86 114 166 78 135 60 Polygon -7500403 true true 30 136 151 77 226 81 280 119 292 146 292 160 287 170 270 195 195 210 151 212 30 166 Circle -16777216 true false 215 106 30 flag false 0 Rectangle -7500403 true true 60 15 75 300 Polygon -7500403 true true 90 150 270 90 90 30 Line -7500403 true 75 135 90 135 Line -7500403 true 75 45 90 45 flower false 0 Polygon -10899396 true false 135 120 165 165 180 210 180 240 150 300 165 300 195 240 195 195 165 135 Circle -7500403 true true 85 132 38 Circle -7500403 true true 130 147 38 Circle -7500403 true true 192 85 38 Circle -7500403 true true 85 40 38 Circle -7500403 true true 177 40 38 Circle -7500403 true true 177 132 38 Circle -7500403 true true 70 85 38 Circle -7500403 true true 130 25 38 Circle -7500403 true true 96 51 108 Circle -16777216 true false 113 68 74 Polygon -10899396 true false 189 233 219 188 249 173 279 188 234 218 Polygon -10899396 true false 180 255 150 210 105 210 75 240 135 240 house false 0 Rectangle -7500403 true true 45 120 255 285 Rectangle -16777216 true false 120 210 180 285 Polygon -7500403 true true 15 120 150 15 285 120 Line -16777216 false 30 120 270 120 leaf false 0 Polygon -7500403 true true 150 210 135 195 120 210 60 210 30 195 60 180 60 165 15 135 30 120 15 105 40 104 45 90 60 90 90 105 105 120 120 120 105 60 120 60 135 30 150 15 165 30 180 60 195 60 180 120 195 120 210 105 240 90 255 90 263 104 285 105 270 120 285 135 240 165 240 180 270 195 240 210 180 210 165 195 Polygon -7500403 true true 135 195 135 240 120 255 105 255 105 285 135 285 165 240 165 195 line true 0 Line -7500403 true 150 0 150 300 line half true 0 Line -7500403 true 150 0 150 150 molecule water true 0 Circle -1 true false 183 63 84 Circle -16777216 false false 183 63 84 Circle -7500403 true true 75 75 150 Circle -16777216 false false 75 75 150 Circle -1 true false 33 63 84 Circle -16777216 false false 33 63 84 pentagon false 0 Polygon -7500403 true true 150 15 15 120 60 285 240 285 285 120 person false 0 Circle -7500403 true true 110 5 80 Polygon -7500403 true true 105 90 120 195 90 285 105 300 135 300 150 225 165 300 195 300 210 285 180 195 195 90 Rectangle -7500403 true true 127 79 172 94 Polygon -7500403 true true 195 90 240 150 225 180 165 105 Polygon -7500403 true true 105 90 60 150 75 180 135 105 plant false 0 Rectangle -7500403 true true 135 90 165 300 Polygon -7500403 true true 135 255 90 210 45 195 75 255 135 285 Polygon -7500403 true true 165 255 210 210 255 195 225 255 165 285 Polygon -7500403 true true 135 180 90 135 45 120 75 180 135 210 Polygon -7500403 true true 165 180 165 210 225 180 255 120 210 135 Polygon -7500403 true true 135 105 90 60 45 45 75 105 135 135 Polygon -7500403 true true 165 105 165 135 225 105 255 45 210 60 Polygon -7500403 true true 135 90 120 45 150 15 180 45 165 90 ray true 0 Line -7500403 true 150 0 150 315 Line -7500403 true 120 255 150 225 Line -7500403 true 150 225 180 255 Line -7500403 true 120 165 150 135 Line -7500403 true 120 75 150 45 Line -7500403 true 150 135 180 165 Line -7500403 true 150 45 180 75 square false 0 Rectangle -7500403 true true 30 30 270 270 square 2 false 0 Rectangle -7500403 true true 30 30 270 270 Rectangle -16777216 true false 60 60 240 240 star false 0 Polygon -7500403 true true 151 1 185 108 298 108 207 175 242 282 151 216 59 282 94 175 3 108 116 108 target false 0 Circle -7500403 true true 0 0 300 Circle -16777216 true false 30 30 240 Circle -7500403 true true 60 60 180 Circle -16777216 true false 90 90 120 Circle -7500403 true true 120 120 60 tree false 0 Circle -7500403 true true 118 3 94 Rectangle -6459832 true false 120 195 180 300 Circle -7500403 true true 65 21 108 Circle -7500403 true true 116 41 127 Circle -7500403 true true 45 90 120 Circle -7500403 true true 104 74 152 triangle false 0 Polygon -7500403 true true 150 30 15 255 285 255 triangle 2 false 0 Polygon -7500403 true true 150 30 15 255 285 255 Polygon -16777216 true false 151 99 225 223 75 224 truck false 0 Rectangle -7500403 true true 4 45 195 187 Polygon -7500403 true true 296 193 296 150 259 134 244 104 208 104 207 194 Rectangle -1 true false 195 60 195 105 Polygon -16777216 true false 238 112 252 141 219 141 218 112 Circle -16777216 true false 234 174 42 Rectangle -7500403 true true 181 185 214 194 Circle -16777216 true false 144 174 42 Circle -16777216 true false 24 174 42 Circle -7500403 false true 24 174 42 Circle -7500403 false true 144 174 42 Circle -7500403 false true 234 174 42 turtle true 0 Polygon -10899396 true false 215 204 240 233 246 254 228 266 215 252 193 210 Polygon -10899396 true false 195 90 225 75 245 75 260 89 269 108 261 124 240 105 225 105 210 105 Polygon -10899396 true false 105 90 75 75 55 75 40 89 31 108 39 124 60 105 75 105 90 105 Polygon -10899396 true false 132 85 134 64 107 51 108 17 150 2 192 18 192 52 169 65 172 87 Polygon -10899396 true false 85 204 60 233 54 254 72 266 85 252 107 210 Polygon -7500403 true true 119 75 179 75 209 101 224 135 220 225 175 261 128 261 81 224 74 135 88 99 wheel false 0 Circle -7500403 true true 3 3 294 Circle -16777216 true false 30 30 240 Line -7500403 true 150 285 150 15 Line -7500403 true 15 150 285 150 Circle -7500403 true true 120 120 60 Line -7500403 true 216 40 79 269 Line -7500403 true 40 84 269 221 Line -7500403 true 40 216 269 79 Line -7500403 true 84 40 221 269 x false 0 Polygon -7500403 true true 270 75 225 30 30 225 75 270 Polygon -7500403 true true 30 75 75 30 270 225 225 270 @#$#@#$#@ NetLogo 4.0.4 @#$#@#$#@ setup add-cloud add-cloud add-cloud repeat 800 [ go ] @#$#@#$#@ @#$#@#$#@ @#$#@#$#@ @#$#@#$#@ default 0.0 -0.2 0 0.0 1.0 0.0 1 1.0 0.0 0.2 0 0.0 1.0 link direction true 0 Line -7500403 true 150 150 90 180 Line -7500403 true 150 150 210 180 @#$#@#$#@