globals [ mreza-x ;; dolžina odsekov med dvema cestama v x smeri mreza-y ;; dolžina odsekov med dvema cestama v y smeri pospesek ;; konstanta, ki kontrolira kako zelo bo avto pospešil ali upočasnil, če bo to potrebno faza ;; spremlja faze st-ustavljenih-avtomobilov ;; število avtomobilov, ki so se ustavili med enim prečkanjem pozeni procedure trenutna-luc ;; trenutno izbrana luc ;; odsekovni deli krizisca ;; križišča ceste ;; deli, ki vsebujejo samo oseke, ki so ceste ] turtles-own [ hitrost ;; hitrost vozila ver-avto? ;; true, če se avto vozi navzdol in false če gre v desno cas-cakanja ;; dolžina časa, odkar se je avto nazadnje premaknil ] patches-own [ krizisce? ;; true če je odsek na križišču dveh cest gori-zelena-luc? ;; true če gori zelena luč v križišču, sicer false. ;; false za odseke, ki niso križišča moja-vrsta ;; število izbrane vrste. Vrste se začnejo šteti od skrajne zgornje ;;strani sveta. -1 za območja izven moj-stolpec ;; število izbranega stoplpca. Stolpci se začnejo šteti od skrajne leve ;;strani sveta. -1 za območja izven moja-faza ;; faza luči vkrižišču. -1 za območja brez križišč. avto? ;; ali se bo luč spremenila avtomatično. ;; false za območja brez križišč. ] ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;; nastavi procedura ;; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;; Začetno stanje na ekranu je določeno s podajanje globalnih in odsekovnih začetnih vrednosti. ;; Ustvari st-avtomobilov avtomobilov, če je dovolj cestnih odsekov, da lahko za vsak avto ;; ustvarimo en odsek. Nastavitev grafov. to nastavi ca nastavi-globals ;; Prvo narišemo vse dele in nastavimo spremenjlivke nastavi-patches naredi-trenutno one-of krizisca oznaci-trenutno set-default-shape turtles "car" if (st-avtomobilov > count ceste) [ user-message (word "Preveč avtomobilov je na cesti. " "Ali povečaj število cest " "s povečanjem količine na drsniku x-dimenzija ali " "y-dimenzija ali zmanjšaj število avtomobilov " "z zmanjšanjem količine na drsniku st-avtomobilov.\n" "Nastavitev se je ustavila.") stop ] ;; Sedaj ustvari avtomobile in za vsakega od avtomobilov pokliči funkcijo nastavi-avtomobile ;;in funkcijo nastavi-barvo-avta. crt st-avtomobilov [ nastavi-avtomobile nastavi-barvo-avta shrani-podatek ] ;; daj avtomobilom začetno hitrost ask turtles [ nastavi-avtomobilovo-hitrost ] nastavi-grafe end ;; Nastavi globalno spremenljivko na primerne spremenjlivke to nastavi-globals set trenutna-luc nobody ;; samo za začetek, ker še ni nobenih luči set faza 0 set st-ustavljenih-avtomobilov 0 set mreza-x world-width / x-dimenzija set mreza-y world-height / y-dimenzija ;; pospešek naj ne bo 0.1, dokler lahko pride do napake pri kroženju in končal na končnem delu set pospesek 0.099 end ;; Odseki morajo biti prave barve, nastavi ceste in krizisca na začetno vrednost, ;; in nastavi semaforje na eno nastavitev to nastavi-patches ;; nastavi začetne spremenljivke za odseke na začetne vrednosti in barve ask patches [ set krizisce? false set avto? false set gori-zelena-luc? true set moja-vrsta -1 set moj-stolpec -1 set moja-faza -1 set pcolor brown + 3 ] ;; nastavi globalne spremenljivke, da se skladajo z odsekovnimi nastavitvami set ceste patches with [(floor((pxcor + max-pxcor - floor(mreza-x - 1)) mod mreza-x) = 0) or (floor((pycor + max-pycor) mod mreza-y) = 0)] set krizisca ceste with [(floor((pxcor + max-pxcor - floor(mreza-x - 1)) mod mreza-x) = 0) and (floor((pycor + max-pycor) mod mreza-y) = 0)] ask ceste [ set pcolor white ] nastavi-krizisca end ;; Nastavi primerno nastavitev za krizisce?, moja-vrsta in moj-stoplec. ;; Nastavi tako, da bodo vse luči na začetku v horizontalni smeri rdeče, ;; vertikalni pa zelene. to nastavi-krizisca ask krizisca [ set krizisce? true set gori-zelena-luc? true set moja-faza 0 set avto? true set moja-vrsta floor((pycor + max-pycor) / mreza-y) set moj-stolpec floor((pxcor + max-pxcor) / mreza-x) nastavi-barvo-luci ] end ;; Nastavi spremenljivke avtomobila na primerne vrednosti in postavi avto na prazen del cestnega odseka. to nastavi-avtomobile ;; procedura avtomobila set hitrost 0 set cas-cakanja 0 daj-na-prazno-cesto ifelse krizisce? [ ifelse random 2 = 0 [ set ver-avto? true ] [ set ver-avto? false ] ] [ ;; če je avto na vertikalni cesti (raje, kot na vodoravni) ifelse (floor((pxcor + max-pxcor - floor(mreza-x - 1)) mod mreza-x) = 0) [ set ver-avto? true ] [ set ver-avto? false ] ] ifelse ver-avto? [ set heading 180 ] [ set heading 90 ] end ;; Najdi cestni odsek brez avtov in tja postavi avto. to daj-na-prazno-cesto ;; postavitev avtomobila move-to one-of ceste with [not any? turtles-on self] end ;; nastavi grafe to nastavi-grafe set-current-plot "ustavljeni avtomobili" set-plot-y-range 0 st-avtomobilov plot st-ustavljenih-avtomobilov set-current-plot "povprečni čas čakanja" plot mean [ cas-cakanja ] of turtles set-current-plot "povprečna hitrost avtomobilov" set-plot-y-range 0 omejitev-hitrosti plot mean [ hitrost ] of turtles end ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;; Poženi procedura ;; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;; požene simulacijo to pozeni osvezi-trenutno ;; naredi, da križišča menjajo barvo nastavi-signals set st-ustavljenih-avtomobilov 0 ;; nastavi hitrost avtomobila za čas tega izvajanja, h kateri strmijo, ;; shranjuje podatke za risanj grafov in nastavi barvo avtomobilov na ;;primerno barvo glede na hitrost. ask turtles [ nastavi-avtomobilovo-hitrost fd hitrost shrani-podatek nastavi-barvo-avta ] ;; nadgrajuje grafe z novimi podatki o prečkanjih med proceduro risi-graf ;; nadgrajuje podatke o fazah in globalnem času naslednja-faza tick end to izberi-trenutno if mouse-down? [ let x-mis mouse-xcor let y-mis mouse-ycor if [krizisce?] of patch x-mis y-mis [ osvezi-trenutno oznaci-trenutno naredi-trenutno patch x-mis y-mis oznaci-trenutno stop ] ] end ;; nastavi trenutno luč in vmesno ploskev, da jo lahko spremeniš. to naredi-trenutno [luc] set trenutna-luc luc set trenutna-faza [moja-faza] of trenutna-luc set trenutni-avto? [avto?] of trenutna-luc end ;; nadgradi podatke spremenjljivkam za trenutno luč to osvezi-trenutno ask trenutna-luc [ set moja-faza trenutna-faza set avto? trenutni-avto? ] end ;; označi trenutno luč to oznaci-trenutno ask trenutna-luc [ ask patch-at -1 1 [ set plabel-color black set plabel "trenutno" ] ] end ;; odznači trenutno luč (ker smo izbrali novo) to odznaci-trenutno ask trenutna-luc [ ask patch-at -1 1 [ set plabel "" ] ] end ;; spremeni luč na semaforju, če je faza v vsakem križišču enaka moja-faza to nastavi-signals ask krizisca with [avto? and faza = floor ((moja-faza * dolzina-cikla) / 100)] [ set gori-zelena-luc? (not gori-zelena-luc?) nastavi-barvo-luci ] end ;; Ta procedura preveri spremenljivko gori-zelena-luc? na vsakem križišču in nastavlja ;; luči na semaforju, da imajo zeleno luč gor ali zeleno na levo. to nastavi-barvo-luci ;; procedura v križišču ifelse elektrika? [ ifelse gori-zelena-luc? [ ask patch-at -1 0 [ set pcolor red ] ask patch-at 0 1 [ set pcolor green ] ] [ ask patch-at -1 0 [ set pcolor green ] ask patch-at 0 1 [ set pcolor red ] ] ] [ ask patch-at -1 0 [ set pcolor white ] ask patch-at 0 1 [ set pcolor white ] ] end ;; nastavi hitrost avtomobila glede na to ali so pred rdečo lučjo ali glede na hitrost ;; avtomobila (če je kakšen) na poti pred njim to nastavi-avtomobilovo-hitrost ;; procedura za avtomobile ifelse pcolor = red [ set hitrost 0 ] [ ifelse ver-avto? [ nastavi-hitrost 0 -1 ] [ nastavi-hitrost 1 0 ] ] end ;; nastavi spremenjlivko hitrosti avtomobila na primerno vrednost (ne prekoračiti ;; omejitve hitrosti)glede na to ali so pred vozilom še kakšni avtomobili to nastavi-hitrost [ delta-x delta-y ] ;; procedura za avtomobile ;; avto je pred vozilom let avtomobili-spredaj turtles-at delta-x delta-y ;; če je vozilo pred vozilom, je treba upočasniti ;; drugače, pospešiti ifelse any? avtomobili-spredaj [ ifelse any? (avtomobili-spredaj with [ ver-avto? != [ver-avto?] of myself ]) [ set hitrost 0 ] [ set hitrost [hitrost] of one-of avtomobili-spredaj upocasni ] ] [ hitrost-gor ] end ;; upočasni hitrost vozila to upocasni ;; procedura za avtomobile ifelse hitrost <= 0 ;;če je hitrost < 0 [ set hitrost 0 ] [ set hitrost hitrost - pospesek ] end ;; povečamo hitrost vozila to hitrost-gor ;; procedura za atvomobile ifelse hitrost > omejitev-hitrosti [ set hitrost omejitev-hitrosti ] [ set hitrost hitrost + pospesek ] end ;; nastavi barvo vozila, glede na to, kako hitro se premika to nastavi-barvo-avta ;; procedura za avtomobile ifelse hitrost < (omejitev-hitrosti / 2) [ set color blue ] [ set color cyan - 2 ] end ;; spremlja število ustavljenih avtomobilov in meri čas, ko vozila stojijo, ;; če je njihova hitrost 0. to shrani-podatek ;; procedura za avtomobile ifelse hitrost = 0 [ set st-ustavljenih-avtomobilov st-ustavljenih-avtomobilov + 1 set cas-cakanja cas-cakanja + 1 ] [ set cas-cakanja 0 ] end to zamenjaj-trenutno ask trenutna-luc [ set gori-zelena-luc? (not gori-zelena-luc?) nastavi-barvo-luci ] end ;; faza cikla nastavi na naslednjo promesno vrednost to naslednja-faza ;; Faza cikla gre od 0 do dolzina-cikla in potem ponovno od začetka. set faza faza + 1 if faza mod dolzina-cikla = 0 [ set faza 0 ] end ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;; Risanje grafov ;; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;; graf s podatki, ki jih dobiva skozi izvajanje pozeni procedure to risi-graf narisi-novo-vrednost "ustavljeni avtomobili" st-ustavljenih-avtomobilov narisi-novo-vrednost "povprečni čas čakanja" mean [ cas-cakanja ] of turtles narisi-novo-vrednost "povprečna hitrost avtomobilov" mean [ hitrost ] of turtles end to narisi-novo-vrednost [ ime-grafa vrednost ] set-current-plot ime-grafa plot vrednost end ; *** NetLopozeni 4.0.4 Model Copyright Notice *** ; ; This model was created as part of the projects: ; PARTICIPATORY SIMULATIONS: NETWORK-BASED DESIGN FOR SYSTEMS LEARNING IN ; CLASSROOMS and/or INTEGRATED SIMULATION AND MODELING ENVIRONMENT. ; The project gratefully acknowledges the support of the ; National Science Foundation (REPP & ROLE programs) -- ; grant numbers REC #9814682 and REC-0126227. ; ; Copyright 2003 by Uri Wilensky. All rights reserved. ; ; Permission to use, modify or redistribute this model is hereby granted, ; provided that both of the following requirements are followed: ; a) this copyright notice is included. ; b) this model will not be redistributed for profit without permission ; from Uri Wilensky. ; Contact Uri Wilensky for appropriate licenses for redistribution for ; profit. ; ; To refer to this model in academic publications, please use: ; Wilensky, U. (2003). NetLopozeni Traffic Grid model. ; http://ccl.northwestern.edu/netlopozeni/models/TrafficGrid. ; Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, ; Northwestern University, Evanston, IL. ; ; In other publications, please use: ; Copyright 2003 Uri Wilensky. All rights reserved. ; See http://ccl.northwestern.edu/netlopozeni/models/TrafficGrid ; for terms of use. ; ; *** End of NetLopozeni 4.0.4 Model Copyright Notice *** @#$#@#$#@ GRAPHICS-WINDOW 327 10 670 374 18 18 9.0 1 12 1 1 1 0 1 1 1 -18 18 -18 18 1 1 1 ticks CC-WINDOW 5 556 680 651 Command Center 0 PLOT 453 377 671 541 povprečni čas čakanja čas povprečni čas 0.0 100.0 0.0 5.0 true false PENS "default" 1.0 0 -2674135 true PLOT 228 377 444 542 povprečna hitrost avtomobilov čas povprečna hitrost 0.0 100.0 0.0 1.0 true false PENS "default" 1.0 0 -2674135 true SLIDER 108 35 205 68 y-dimenzija y-dimenzija 1 9 6 1 1 NIL HORIZONTAL SLIDER 12 35 106 68 x-dimenzija x-dimenzija 1 9 2 1 1 NIL HORIZONTAL SWITCH 12 107 120 140 elektrika? elektrika? 0 1 -1000 SLIDER 12 71 293 104 st-avtomobilov st-avtomobilov 1 400 213 1 1 NIL HORIZONTAL PLOT 5 376 219 540 ustavljeni avtomobili čas ustavljeni avti 0.0 100.0 0.0 100.0 true false PENS "default" 1.0 0 -2674135 true BUTTON 221 184 288 217 poženi pozeni T 1 T OBSERVER NIL NIL NIL NIL BUTTON 208 35 292 68 nastavi nastavi NIL 1 T OBSERVER NIL NIL NIL NIL SLIDER 11 177 165 210 omejitev-hitrosti omejitev-hitrosti 0 1 0 0.1 1 NIL HORIZONTAL MONITOR 205 132 330 177 trenutna faza faza 3 1 11 SLIDER 11 143 165 176 dolzina-cikla dolzina-cikla 1 100 20 1 1 NIL HORIZONTAL SLIDER 146 256 302 289 trenutna-faza trenutna-faza 0 99 0 1 1 % HORIZONTAL BUTTON 9 292 143 325 spremeni luč zamenjaj-trenutno NIL 1 T OBSERVER NIL NIL NIL NIL SWITCH 9 256 144 289 trenutni-avto? trenutni-avto? 0 1 -1000 BUTTON 145 292 300 325 izberi križišče izberi-trenutno T 1 T OBSERVER NIL NIL NIL NIL @#$#@#$#@ KAJ JE TO? ----------- Nadziraš semaforje in vse spremenljivke, kot so omejitev hitrosti, število avtomobilov, v realnem simuliranju prometa. Na takšen način lahko raziskuješ dinamiko prometa, kar lahko uporabiš v različnih področjih študija. Od računskega do socialnih študijev. Poskusi razviti strategije za izboljšanje prometa in razumeti različne načine merjenja kvalitete prometa. KAKO DELUJE ------------ Na vsakem koraku se bodo avtomobili vozili s trenutno hitrostjo. Če je njihova hitrost manjša od trenutne omejitve hitrosti in pred sabo nimajo nobenega avtomobila pred sabo, potem pospešujejo. Če je pred njimi počasnejši avto, potem njihova hitrost pojema do hitrosti avtomobila, ki je spredaj.Če gori rdeča luč ali je pred njimi avto, ki stoji, potem se ustavijo. Obstajata dva načina, kako se luči menjavajo. Prvi način: uporabnik lahko zamenja katerokoli luč ob kateremkoli času in potem pritisne tipko ZAMENJAJ LUČ. Drugi način: luči se lahko menjajo avtomatično, enkrat na cikel. Uvodoma s ebodo vse luči avtomatično zamenjale na začetku vsakega cikla. KAKO UPORABLJATI ------------- Spremeni prometno mrežo (Uporabljaš drsnika X-DIMENZIJA in Y-DIMENZIZJA, da dobiš željeno število semforjev. Spremeni katerokoli od nastavitev, ki bi jih rad/a spremenil/a. Pritisni NASTAVI gumb. Sedaj lahko nastaviš luči po želji, s kombinacijo avtomatično/ročno v vsaki fazi. Spremembe trenutnega stanja luči lahko narediš z uporabo naslednjih ukazov TRENUTNI-AVTO?, TRENUTNA-FAZA in SPREMEMBA LUČI. Lahko tudi označiš trenutno križišče, če uporabiš ukaz IZBERI KRIŽIŠČE. Poglej spodaj za detajle. Simulacijo poženeš v tek, če pritisneš gumb POŽENI. Tudi med simulacijo lahko spreminjaš luči. Gumbi: NASTAVI - zgenerira novo prometno mrežo glede na trenutne podatke X-DIMENZIJA in Y-DIMENZIJA in ST-AVTOMOBILOV število avtomobilov. To hkrati zbriše vse ostalo. Vse luči so nastavljene na avtomatično spreminjanje in vse faze so nastavljene na 0. POŽENI- požene simulacijo do preklica SPREMENI LUČ- spremeni smer prometa, ki bi šel čez trenutno luč. Luč lahko zamenjaš ročno tudi, ko program dela avtomatičen način. IZBERI KRIŽIŠČE- ti omogoča, da izbereš novi "trenutni" semafor. Ko je gimb pritisnjen, pritisni na željeno križišče, ki bi ga rad/a imel/a za trenutnega. Ko označiš križišče, bo "trenutna" oznaka šla na novo križišče in bo gumb avtomatično skožil ven. Drsniki: OMEJITEV-HITROSTI - nastavi maksimalno hitrost za avtomobile ST-AVTOMOBILOV - nastavi število avtomobilov v simulaciji (moraš pritisniti NASTAVI gumb, da vidiš spremembo) DOLZINA-CIKLA - nastavi koliko časovnih enot bo minilo za vsak cikel. To nima nobenega vpliva na ročno nastavitev luči. To ti bo omogočalo, da povečaš ali zmanjšaš pogostost, s katero lahko luči avtomatično spremeniš. X-DIMENZIJA - nastaviš število vertikalnih cest (moraš pritisniti NASTAVI gumb, da vidiš spremembe) Y-DIMENZIJA - nastaviš število horizontalnih cest (moraš pritisniti NASTAVI gumb da vidiš spremembe) TRENUTNA-FAZA - kontrolira kdaj se trenutna luč spremeni, če je nastavljeno na avtomatski način. Vrednost na drsniku predstavlja odstotek časa v ciklu, ko se trenutna luč zamenja. Torej, če je DOLZINA-CIKLA nastavljena na 20 in je TRENUTNA-FAZA na 75%, potem se bo trenutna lučspremenila na 15ti enoti vsakega cikla. Stikala: ELEKTRIKA? - določa prisotnost semaforjev TRENUTNI-AVTO? - določa ali se bodo luči vklapljale na avtomatični način, kjer se spremenijo enkrat na cikel (glede na TRENUTNA-FAZA), in med ročnim načinom, kjer jih direktno kontroliraš z SPREMENI LUČ. Grafi: USTAVLJENI AVTOMOBILI - prikazuje število ustavljenih avtomobilov v celotnem času POVPREČNA HITROST AVTOMOBILOV - prikazuje povprečno hitrost avtomobilov v celotnem času POVPREČNI ČAS ČAKANJA - prikazuje povprečni čas ustavljanja avtomobilov v celotnem času STVARI ZA RAZMISLIT ---------------- Ko so se avtomobili ustavili in potem ponovno speljali, se bo prometni zamašek premikal nazaj, četudi se bodo avtomobili premikali naprej. Zakaj je tako? Ko je ELEKTRIKA? izklopljena in je malo avtomobilov na ulicah, se "zastoj" ponavadi zgodi kmalu. Zastoj je lahko tako hud, da v celoti zaustavi promet. Zakaj je tako, da se noben avto ne more premikati naprej, da bi prekinil ta zastoj? Ali bi se to lahko zgodilo v realnosti? Zastoj se lahko zgodi tudi, če je elektrika vklopljena. Kakšne situacije lahko sprožijo zastoje? STVARI ZA POSKUSIT ------------- Poskusi spreminjati omejitev hitrosti za avtomobile. Kako to vpliva na vsesplošno učinkovitost prometnega pretoka? Ali se manj avtomobilov ustavlja krajši čas? Ali je POVPREČNA HITROST AVTOMOBILOV višja ali nižja glede na prej? Poskusi spreminjati število avtomobilov na ulicah. Ali to vpliva na učinkovitost prometnega pretoka? Kaj pa če preminjaš hitrost simulacije? Ali to vpliva na učinkovitost prometnega pretoka? Poskusi zagnati to simulacijo z vsemi lučmi na avtomatičen način spreminjanja. Je težje narediti dobro premikanje prometa, če uporabljamo to sceno, kot če bi sami kontrolirali luči ročno? Zakaj? Poskusi zagnati to simulacijo z vsemi lučmi na avtomatičen način. Poskusi najti način pri nastavitvah faz semaforskih luči, da bo POVPREČNA HITROST AVTOMOBILOV največja. Sedaj poskusi zminimalizirati število ustavljenih avtomobilov. Sedaj poskusi zmanjšati povprečen čas čakanja avtomobilov. Je sedaj kakšna povezava med temi različnimi metrikami? RAZŠITITEV MODELA ------------------- Na splošno je maksimalna omejitev hitrosti (najdena na drsniku OMEJITEV-HITROSTI) za avtomobile 1.0. To je zaradi tega dejstva, ker morajo avtomobili vnaprej gledati na hitrost s katero potujejo, da vidijo, če so avtomobili pred njimi. Če jih ni, pospešijo. Če so, se upočasnijo. Gledati vnaprej, za vrednost višjo od 1, je malce kočljivo. Poskusi premisliti, kakšno bo pravilno obnašanje za hitrosti višje od 1. Ko avto doseže konec sveta, se pojavi na drugi strani. Kaj bi bilo, če bi takrat izginil in bi novi avtomobili prihajali v mesto na naključnih lokacijah in intervalih? NETLOGO PREDSTAVLJA ---------------- Ta model uporablja dva večna gumba, ki sta lahko aktivna istočasno, da omogoča uporabniku, da izbere novo trenutno križišče medtem, ko se model izvaja. Hkrati omogoča uporabniku, da lahko izbira med večimi možnimi grafi ali da jih prikaže vse hkrati. SORODNI MODELI -------------- Traffic Basic simulira tok ene enosmerne ulice Traffic 2 Lanes doda novo ulico v prometu Traffic Intersection simulira eno križišče HubNetova aktivnost Gridlock (zastoj) ima veliko podobnih funkcionalnosti in omogoča množico uporabnikov, da kontrolirajo avtomobile na poseben način. VPLIV IN PRIPOROČILA ---------------------- Da se sklicuješ na tamodel v akademskih publikacijah, prosim uporabi: Wilensky, U. (2003). NetLogo Traffic Grid model. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/TrafficGrid. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern University, Evanston, IL. V ostalih publikacijah, prosim uporabi: Copyright 2003 Uri Wilensky. Vse pravice pridržane. Poglej http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/TrafficGrid za pravila uporabe. @#$#@#$#@ default true 0 Polygon -7500403 true true 150 5 40 250 150 205 260 250 airplane true 0 Polygon -7500403 true true 150 0 135 15 120 60 120 105 15 165 15 195 120 180 135 240 105 270 120 285 150 270 180 285 210 270 165 240 180 180 285 195 285 165 180 105 180 60 165 15 arrow true 0 Polygon -7500403 true true 150 0 0 150 105 150 105 293 195 293 195 150 300 150 box false 0 Polygon -7500403 true true 150 285 285 225 285 75 150 135 Polygon -7500403 true true 150 135 15 75 150 15 285 75 Polygon -7500403 true true 15 75 15 225 150 285 150 135 Line -16777216 false 150 285 150 135 Line -16777216 false 150 135 15 75 Line -16777216 false 150 135 285 75 bug true 0 Circle -7500403 true true 96 182 108 Circle -7500403 true true 110 127 80 Circle -7500403 true true 110 75 80 Line -7500403 true 150 100 80 30 Line -7500403 true 150 100 220 30 butterfly true 0 Polygon -7500403 true true 150 165 209 199 225 225 225 255 195 270 165 255 150 240 Polygon -7500403 true true 150 165 89 198 75 225 75 255 105 270 135 255 150 240 Polygon -7500403 true true 139 148 100 105 55 90 25 90 10 105 10 135 25 180 40 195 85 194 139 163 Polygon -7500403 true true 162 150 200 105 245 90 275 90 290 105 290 135 275 180 260 195 215 195 162 165 Polygon -16777216 true false 150 255 135 225 120 150 135 120 150 105 165 120 180 150 165 225 Circle -16777216 true false 135 90 30 Line -16777216 false 150 105 195 60 Line -16777216 false 150 105 105 60 car true 0 Polygon -7500403 true true 180 15 164 21 144 39 135 60 132 74 106 87 84 97 63 115 50 141 50 165 60 225 150 285 165 285 225 285 225 15 180 15 Circle -16777216 true false 180 30 90 Circle -16777216 true false 180 180 90 Polygon -16777216 true false 80 138 78 168 135 166 135 91 105 106 96 111 89 120 Circle -7500403 true true 195 195 58 Circle -7500403 true true 195 47 58 circle false 0 Circle -7500403 true true 0 0 300 circle 2 false 0 Circle -7500403 true true 0 0 300 Circle -16777216 true false 30 30 240 cow false 0 Polygon -7500403 true true 200 193 197 249 179 249 177 196 166 187 140 189 93 191 78 179 72 211 49 209 48 181 37 149 25 120 25 89 45 72 103 84 179 75 198 76 252 64 272 81 293 103 285 121 255 121 242 118 224 167 Polygon -7500403 true true 73 210 86 251 62 249 48 208 Polygon -7500403 true true 25 114 16 195 9 204 23 213 25 200 39 123 cylinder false 0 Circle -7500403 true true 0 0 300 dot false 0 Circle -7500403 true true 90 90 120 face happy false 0 Circle -7500403 true true 8 8 285 Circle -16777216 true false 60 75 60 Circle -16777216 true false 180 75 60 Polygon -16777216 true false 150 255 90 239 62 213 47 191 67 179 90 203 109 218 150 225 192 218 210 203 227 181 251 194 236 217 212 240 face neutral false 0 Circle -7500403 true true 8 7 285 Circle -16777216 true false 60 75 60 Circle -16777216 true false 180 75 60 Rectangle -16777216 true false 60 195 240 225 face sad false 0 Circle -7500403 true true 8 8 285 Circle -16777216 true false 60 75 60 Circle -16777216 true false 180 75 60 Polygon -16777216 true false 150 168 90 184 62 210 47 232 67 244 90 220 109 205 150 198 192 205 210 220 227 242 251 229 236 206 212 183 fish false 0 Polygon -1 true false 44 131 21 87 15 86 0 120 15 150 0 180 13 214 20 212 45 166 Polygon -1 true false 135 195 119 235 95 218 76 210 46 204 60 165 Polygon -1 true false 75 45 83 77 71 103 86 114 166 78 135 60 Polygon -7500403 true true 30 136 151 77 226 81 280 119 292 146 292 160 287 170 270 195 195 210 151 212 30 166 Circle -16777216 true false 215 106 30 flag false 0 Rectangle -7500403 true true 60 15 75 300 Polygon -7500403 true true 90 150 270 90 90 30 Line -7500403 true 75 135 90 135 Line -7500403 true 75 45 90 45 flower false 0 Polygon -10899396 true false 135 120 165 165 180 210 180 240 150 300 165 300 195 240 195 195 165 135 Circle -7500403 true true 85 132 38 Circle -7500403 true true 130 147 38 Circle -7500403 true true 192 85 38 Circle -7500403 true true 85 40 38 Circle -7500403 true true 177 40 38 Circle -7500403 true true 177 132 38 Circle -7500403 true true 70 85 38 Circle -7500403 true true 130 25 38 Circle -7500403 true true 96 51 108 Circle -16777216 true false 113 68 74 Polygon -10899396 true false 189 233 219 188 249 173 279 188 234 218 Polygon -10899396 true false 180 255 150 210 105 210 75 240 135 240 house false 0 Rectangle -7500403 true true 45 120 255 285 Rectangle -16777216 true false 120 210 180 285 Polygon -7500403 true true 15 120 150 15 285 120 Line -16777216 false 30 120 270 120 leaf false 0 Polygon -7500403 true true 150 210 135 195 120 210 60 210 30 195 60 180 60 165 15 135 30 120 15 105 40 104 45 90 60 90 90 105 105 120 120 120 105 60 120 60 135 30 150 15 165 30 180 60 195 60 180 120 195 120 210 105 240 90 255 90 263 104 285 105 270 120 285 135 240 165 240 180 270 195 240 210 180 210 165 195 Polygon -7500403 true true 135 195 135 240 120 255 105 255 105 285 135 285 165 240 165 195 line true 0 Line -7500403 true 150 0 150 300 line half true 0 Line -7500403 true 150 0 150 150 pentagon false 0 Polygon -7500403 true true 150 15 15 120 60 285 240 285 285 120 person false 0 Circle -7500403 true true 110 5 80 Polygon -7500403 true true 105 90 120 195 90 285 105 300 135 300 150 225 165 300 195 300 210 285 180 195 195 90 Rectangle -7500403 true true 127 79 172 94 Polygon -7500403 true true 195 90 240 150 225 180 165 105 Polygon -7500403 true true 105 90 60 150 75 180 135 105 plant false 0 Rectangle -7500403 true true 135 90 165 300 Polygon -7500403 true true 135 255 90 210 45 195 75 255 135 285 Polygon -7500403 true true 165 255 210 210 255 195 225 255 165 285 Polygon -7500403 true true 135 180 90 135 45 120 75 180 135 210 Polygon -7500403 true true 165 180 165 210 225 180 255 120 210 135 Polygon -7500403 true true 135 105 90 60 45 45 75 105 135 135 Polygon -7500403 true true 165 105 165 135 225 105 255 45 210 60 Polygon -7500403 true true 135 90 120 45 150 15 180 45 165 90 square false 0 Rectangle -7500403 true true 30 30 270 270 square 2 false 0 Rectangle -7500403 true true 30 30 270 270 Rectangle -16777216 true false 60 60 240 240 star false 0 Polygon -7500403 true true 151 1 185 108 298 108 207 175 242 282 151 216 59 282 94 175 3 108 116 108 target false 0 Circle -7500403 true true 0 0 300 Circle -16777216 true false 30 30 240 Circle -7500403 true true 60 60 180 Circle -16777216 true false 90 90 120 Circle -7500403 true true 120 120 60 tree false 0 Circle -7500403 true true 118 3 94 Rectangle -6459832 true false 120 195 180 300 Circle -7500403 true true 65 21 108 Circle -7500403 true true 116 41 127 Circle -7500403 true true 45 90 120 Circle -7500403 true true 104 74 152 triangle false 0 Polygon -7500403 true true 150 30 15 255 285 255 triangle 2 false 0 Polygon -7500403 true true 150 30 15 255 285 255 Polygon -16777216 true false 151 99 225 223 75 224 truck false 0 Rectangle -7500403 true true 4 45 195 187 Polygon -7500403 true true 296 193 296 150 259 134 244 104 208 104 207 194 Rectangle -1 true false 195 60 195 105 Polygon -16777216 true false 238 112 252 141 219 141 218 112 Circle -16777216 true false 234 174 42 Rectangle -7500403 true true 181 185 214 194 Circle -16777216 true false 144 174 42 Circle -16777216 true false 24 174 42 Circle -7500403 false true 24 174 42 Circle -7500403 false true 144 174 42 Circle -7500403 false true 234 174 42 turtle true 0 Polygon -10899396 true false 215 204 240 233 246 254 228 266 215 252 193 210 Polygon -10899396 true false 195 90 225 75 245 75 260 89 269 108 261 124 240 105 225 105 210 105 Polygon -10899396 true false 105 90 75 75 55 75 40 89 31 108 39 124 60 105 75 105 90 105 Polygon -10899396 true false 132 85 134 64 107 51 108 17 150 2 192 18 192 52 169 65 172 87 Polygon -10899396 true false 85 204 60 233 54 254 72 266 85 252 107 210 Polygon -7500403 true true 119 75 179 75 209 101 224 135 220 225 175 261 128 261 81 224 74 135 88 99 wheel false 0 Circle -7500403 true true 3 3 294 Circle -16777216 true false 30 30 240 Line -7500403 true 150 285 150 15 Line -7500403 true 15 150 285 150 Circle -7500403 true true 120 120 60 Line -7500403 true 216 40 79 269 Line -7500403 true 40 84 269 221 Line -7500403 true 40 216 269 79 Line -7500403 true 84 40 221 269 x false 0 Polygon -7500403 true true 270 75 225 30 30 225 75 270 Polygon -7500403 true true 30 75 75 30 270 225 225 270 @#$#@#$#@ NetLogo 4.0.4 @#$#@#$#@ @#$#@#$#@ @#$#@#$#@ @#$#@#$#@ @#$#@#$#@ default 0.0 -0.2 0 0.0 1.0 0.0 1 1.0 0.0 0.2 0 0.0 1.0 link direction true 0 Line -7500403 true 150 150 90 180 Line -7500403 true 150 150 210 180 @#$#@#$#@