ŽABEC - NetLogo model

KAJ JE TO?
-----------
Ta igra je osnovana na klasični arkadni igri Žabec. Bistvo igre je prepeljati žabo iz dna okna, preko prometa in reke do varnega področja na vrhu okna.

V igri obstajata dve glavni prepreki, ki ju je potrebno premagati in sicer gosto prometna cesta ter reka. Po cesti se z različnimi hitrostmi premikajo avtomobili in tovornjaki, ki lahko povozijo žabca. Ko uspeš prečkati gosto prometno cesto, moraš prečkati še deročo reko ne da bi padel vanjo. V kolikor žabec pade v reko izgubi življenje, zato je edina možnost za varno prečkanje reke, da se proti varnemu območju premikaš na dva kombinirana načina. Žabca moraš prepeljati preko reke tako, da skačeš na plavajoča debla oziroma skočiš na hrbet plavajočim želvam v reki.

Pri prečkanju reke moraš paziti, da te med jezdenjem na želvjem hrbtu le te ne prepeljejo preko roba okna. Dodatna nevarnost, ki pa grozi v kasnejših nivojih, pa je, da se nekatere izmed želv tudi potopijo pod vodo – v primeru, da jezdiš ravno na taki želvi se bo ob potopu želve žabec utopil. Zadnjo nevarnost pa predstavlja dodeljeni čas, ki zahteva, da je potrebno nivo zaključiti pred iztekom določenega časa.



NAVODILA:
-------------
Gumbi:
- NOVA IGRA pripravi igro z začetnimi nastavitvami
- IGRAJ začne z igro
- nadzorni gumbi (NAPREJ, NAZAJ, LEVO, DESNO) premikajo žabca v želeno smer

Prikazi:
- ŠT. ŽABJIH ŽIVLJENJ prikazuje ostanek žabjih življenj
- NIVO prikazuje trenutni nivo
- PREOSTALI ČAS prikazuje preostanek časa
- ŠT. ŽABJIH SKOKOV prikazuje koliko skokov je že opravil žabec

Drsniki:
ŠTEVILO ŽIVLJENJ prikazuje s koliko žabjimi življenji boš začel igro
ČAS prikazuje koliko časa boš imel na razpolago za igro
ZAČETNI NIVO prikazuje na katerem nivoju boš začel z igro

Legenda:
- Zelena žaba: to si ti.
- Tovornjak: Predstavlja tovornjak. Običajno so zelo počasni vendar se jim za vsako ceno izogibaj.
- Avtomobil: Predstavlja avtomobil. So zelo hitri zato se jim spretno izogibaj.
- Rjavi pravokotniki: Predstavljajo debla. Žabca moraš spraviti na debla v kolikor želiš prečkati reko.
- Želva: To je želva. Bistvo je, da skočiš na želvji hrbet – izogibaj se želv, ki se potapljajo.
- Zeleni krogi: To je varno območje, ki ga moraš doseči, da končaš nivo.
- Modro polje: Modro polje predstavlja reko v katero ne smeš pasti.
- Sivo polje: Sivo polje predstavlja cesto, po kateri se lahko giblješ, vendar se moraš izogibati vozilom.
- Zelena polja: Zelena polja predstavljajo travo, ki je za žabca varno območje.


STVARI, KI JIH VELJA POIZKUSITI
-------------
Poizkusi priti preko vseh nivojev.

Poizkušaj prehiteti svoj prejšnji igralni čas.

V razpoložljivem času poizkusi napraviti čim manj skokov za dokončanje posameznega nivoja.

Med igro poizkusi izgubiti čim manj življenj.


DOBRO JE VEDETI
----------------
Koliko skokov je potrebnih za prehod preko ekrana brez morebitnih ovir.

Koliko skokov je potrebnih za prehod preko okna z vmesnimi ovirami.

Kako vsaka izmed zgornjih vprašanj vpliva na čas, ki ga potrebuješ za dokončanje posameznega nivoja?

V kolikor porabiš enako skokov za dokončanje nivoja tako z ovirami kot brez, zakaj je potrebno različno časovno obdobje za dokončanje posameznega nivoja?


DODAJANJE NIVOJEV
-------------------
Ustvari svoje lastne nivoje s spreminjanjem kod v postopkovni tabeli.

Dodaj bonuse ali dodatne nevarnosti.

Dopolni točkovni sistem.

Napiši program, tako da se bo žabec premikal samodejno.


SORODNI MODELI
-------------------
Pac Man, Tetris


SKLICI IN PRIPOROČILA
-------------------
Za sklicevanje na ta model v člankih, uporabite: Wilensky, U. (1998).
NetLogo model Žabec. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Frogger.
Center za povezano učenje in modeliranje na osnovi računalnika, Northwestern University, Evanston, IL.

V drugih objavah uporabite: Copyright 1998 by Uri Wilensky.
Vse pravice so zadržane.
Za uporabo si poglej http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Frogger.

-----------------------------------------------------------------

Prevedla: Petra Vitez
Zadnjič obnovljeno: 4/7/2006