TETRIS



created with NetLogo

view/download model file: Tetris.nlogo

KAJ JE TO?
 
To je klasična igra sestavljanja, Tetris. Igra vključuje padajoče delce, sestavljene iz štirih blokov z različnimi kompozicijami. Bistvo igre je zapolniti vodoravne vrstice.
Vsakič, ko je vrstica zapolnjena, izgine in bloki, ki so nad njo, padejo navzdol. Več vrstic, ki jih izničiš z vstavitvijo enega bloka, več točk dobiš. Če počistiš dovolj vrstic, napreduješ na naslednjo stopnjo. Višja, kot je stopnja, več točk dobiš, ampak delci padajo hitreje, kar povečuje izziv.


KAKO GA UPORABLJAMO?
Monitorji:
-    REZULTAT: kaže trenutni rezultat
-    VRSTICE: kaže število vrstic, ki si jih počistil
-    STOPNJA: kaže trenutno stopnjo
Drsniki:
-    ZAČETNI NIVO: izbere začetni nivo igre. Izbira višjega nivoja omogoča pridobitev večjega števila točk hitreje in poveča hitrost padanja delčkov. Nivo se ne bo povišal, dokler ne bo število vrstic 10*(nivo+1). (npr: začetni nivo=3, nivo ostane 3, dokler ni počiščenih 40 vrstic)
-    ŠTEVILO RUŠEVIN določa, koliko vrstic naključnih blokov bo kreiranih na dnu na začetku igre.
Gumbi:
-    NOVA : določi novo igro z inicializiranimi nastavitvami
-    IGRAJ: začne igro
Kontrole:
-    LEVO OBRAT: obrne trenutni delček za 90 stopinj v levo
-    DESNI OBRAT: obrne trenutni delček za 90 stopinj v desno
-    LEVO: premakne trenutni delček za eno mesto v levo
-    DESNO: premakne trenutni delček za eno mesto v desno
-    SPUSTI: povzroči, da trenutni delček takoj pade na dno
-    DOL: premakne trenutni delček za eno mesto navzdol
Možnosti (Preklopi)
- POKAŽI NASLEDNJO: možnost nastavitve, da se nam pokaže naslednji delček, ki se bo pojavil


OBVESTILA

Obstaja sedem tipov koščkov. Vsi so sestavljni iz štirih zlepljenih delcev.
   [][]      Square-BlockKvadratni blok – dober zapolnjevalec v ploščatih področjih
   [][]       Težko za vmeščanje v luknjičasta področja

   [][][]    L-Bloki – ustrezajo v globoke luknje
   []

     [][]    S-Bloki – dober zapolnjevalec luknjičastih področij
   [][]        Težko umeščanje v ploščata področja

   [][][]    T-Bloki – povprečen delček, ki ustreza skoraj vsem področjem
     []         

   [][]      Obratni S-Bloki (ali Z-Bloki) - dober zapolnjevalec luknjičastih področij
     [][]       Težko umeščanje v ploščata področja

   [][][]    Obratni L-Bloki – dobro umeščanje v globoke luknje
       []      

   [][][][]  I-oklvir – Edini košček, ki dovoljuje zapolnitev štirih vrstic naenkrat (imenovano: tetris)

              
SISTEM TOČKOVANJA:
Opomba: Točke se štejejo uporabljajoč nivo+1, tako da so točke štete tudi pri nivoju 0.
- 1 Vrstica = 50*(nivo + 1) točk
- 2 Vrstici = 150*(nivo + 1) točk
- 3 Vrstice = 350*(nivo + 1) točk
- 4 Vrstice = 1000*(nivo + 1) točk (imenovano Tetris)
- Spraznitev table = 2000*(nivo + 1)
- Vsak košček = 10*(nivo + 1) točk

POIZKUŠAMO
Premagati svoj najvišji rezultat.


RAZŠIRITEV MODELA
Dodati možnosti za spremembo širine in globine kanala.
Dodati možnost za vključitev delcev, ki so sestavljeni iz več kot štirih blokov.