patches-own [ vrocina ] to nastavitev ca create-custom-turtles stevilo_zelvic ; vsaka zelvica je kot goreč izvor [ setxy (random-float screen-size-x) (random-float screen-size-y) ; naključna postavitev želvic hide-turtle ; tako ne vidimo samih želvic, ampak samo vročino, ki jo povzročajo set vrocina notranja_energija ] ; nastavitev energije zaplate prebarvaj-zaplate ; barva zaplat odgovarja vročini end to zacni ask turtles [ set vrocina notranja_energija ] ; nastavitev energije zaplate if sprehajanje? [ ask turtles [ wander ] ] ; premikanje želvic je nadzorovano z gumbom sprehajanje? diffuse vrocina razprsitveno_razmerje ; povzroči razširjenost vročine prebarvaj-zaplate ; barva zaplat odgovarja vročini end to wander ; zelvja procedura rt random 50 - random 50 fd hitrost_zelvic end to prebarvaj-zaplate ; barva zaplat odgovarja vročini ifelse ror-z-miv [ prebarvaj-ror-z-miv ] [ prebarvaj-normal ] end to prebarvaj-normal ask patches [ set pcolor vrocina ] end to prebarvaj-ror-z-miv ; dlje, kot model deluje, toplejše so zaplate (ker se vročina ne izgublja), ; zato določitev stalne temperature barve ne bo dala razultatov, lepih ; na izgled, zato nastavimo spekter barv, da odgovarja katerikoli trenutni ; temperaturi, ki je med zaplatami locals [ vrocina-list min-vrocina max-vrocina] set vrocina-list values-from patches [ vrocina ] set min-vrocina min vrocina-list set max-vrocina max vrocina-list ; 1.5 in 4.0 v formuli spodaj so bile določene pri poizkusu in napaki, kaj ; izgleda bolje ask patches [ set pcolor hsb ((1.5 * (vrocina - min-vrocina)) / (max-vrocina - min-vrocina)) ; barvni odtenek 1.0 ; zasičenost ((4.0 * (vrocina - min-vrocina)) / (max-vrocina - min-vrocina)) ; svetlost ] end ; *** NetLogo Model Copyright Obvestilo *** ; ; Ta model je bil ustvarjen kot del projekta: CONNECTED MATHEMATICS: ; MAKING SENSE OF COMPLEX PHENOMENA THROUGH BUILDING OBJECT-BASED PARALLEL ; MODELS (OBPML). Projekt havležno priznava podporo ; National Science Foundation (Applications of Advanced Technologies ; Program) -- grant numbers RED #9552950 and REC #9632612. ; ; Copyright 1997 by Uri Wilensky. Vse pravice pridržane. ; ; Dovoljenje za uporabo, spreminjanje in redistribucijo je veljavno, ; če se upošteva naslednje pogoja: ; a) obvestilo copyright je priloženo. ; b) model ne bo redistribuiran za denar brez dovoljenja Uri-ja Wilensky. ; Kontaktirajte Uri-ja Wilensky za licenco za prodajo modela. ; ; Ta model je bil dodeljen NetLogo kot del projekta: ; PARTICIPATORY SIMULATIONS: NETWORK-BASED DESIGN FOR SYSTEMS LEARNING IN ; CLASSROOMS. Projekt hvaležno priznava podporo ; National Science Foundation (REPP program) -- grant number REC #9814682. ; Preimenovano iz StarLogoT v NetLogo, 2001. Obnovljeno 2002. ; ; Za omenjanje tega mogela v akademskih publikacijah, prosimo, uporabite: ; WILENSKY, U. (1997). NetLogo Diffusion Graphics model. ; http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/DiffusionGraphics. ; Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, ; Northwestern University, Evanston, IL. ; Za druge publikacije, prosimo, uporabite: ; Copyright 1997 by Uri Wilensky. Vse pravice pridržane. Glej ; http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/DiffusionGraphics ; za pogoje uporabe. ; *** Konec NetLogo Model Copyright Obvestila *** @#$#@#$#@ GRAPHICS-WINDOW 253 18 568 354 30 30 5.0 0 10 1 1 1 CC-WINDOW 255 362 556 485 Command Center SLIDER 7 154 242 187 razprsitveno_razmerje razprsitveno_razmerje 0.0 1.0 1.0 0.1 1 NIL SLIDER 7 109 242 142 stevilo_zelvic stevilo_zelvic 1 20 13 1 1 NIL BUTTON 39 49 128 83 nastavitev nastavitev NIL 1 T OBSERVER T SWITCH 69 365 189 398 ror-z-miv ror-z-miv 1 1 -1000 SWITCH 69 321 196 354 sprehajanje? sprehajanje? 1 1 -1000 BUTTON 140 49 209 83 začni zacni T 1 T OBSERVER T SLIDER 7 199 242 232 notranja_energija notranja_energija -139.0 500.0 -136.0 1.0 1 NIL SLIDER 7 244 242 277 hitrost_zelvic hitrost_zelvic 0.0 10.0 0.7 0.1 1 NIL @#$#@#$#@ KAJ TO JE? ---------- Razpršena grafika - kot mnogi drugi modeli NetLogo - ni navaden model, ampak raziskuje moč za zanimivo zaplato. Pri tem modelu so želve vroče pike. Vsakič, ko se premaknejo, dodajo določeno vrednost maksimalni stopnji. Vsaka zaplata nato deli svojo vrednost vročine z drugimi zaplatami, ki jo obkrožajo. Namen ni, da od blizu ustvarja pravo vročino, to je samo število, ki se obnaša nekako tako - počasi se enakomerno širi preko planjave. Tu lahko opazuješ, kaj se dogaja, ko se vroče pike srečujejo med seboj, ko se premikajo okoli, ko njihova vrednost postane negativna ali ko njihova vročina pada proti nič. Namen tega projekta je, da ti da idejo, kako se toplote srečujejo. (Ali da imaš kaj početi, ko ti je dolgčas.) KAKO UPORABLJATI? ----------------- Dva gumba, NASTAVITEV in ZAČNI, nadzirata izvršitev projekta. Kot pri večini modelov NetLogo, bo gumb NASTAVITEV inicializiral vroče pike in ostale variable in pripravil model za delovanje. Gumb ZAČNI bo zagnal model. Štirje drsniki in dve stikali določajo različne značilnosti modela. Vsak od njih je lahko nastavljen pred začetkom, večina se jih lahko uporabi vmes, da delujejo na to, kaj se bo zgodilo. STEVILO_ZELVIC določa, koliko želv bo sodelovalo. HITROST_ZELVIC določa, kako hitro se bodo želve premikale. NOTRANJA_ENERGIJA določa nivo vročine za vsako želvo na zaplati. Nato se zaplata razprši na druge okoliške zaplate. Drsnik RAZPRSITVENO_RAZMERJE določa vrednost, pri kateri se barve razpršijo iz vsake zaplate. Vse zaplate razpršijo barvo k naslednji zaplati pri vsaki uporabi. RAZPRSITVENO_RAZMERJE je delček razlite barve. Če je vklopljeno stikalo SPREHAJANJE?, dovoljuje želvam, da se premikajo po ekranu. Če je stikalo ugasnjeno, bodo želve ostale na mestu. Stikalo ROR-Z-MIV dovoljuje, da preklopiš od 0 - 140 barvne predstavitve (kar ne bo logično, razen, če si že navajen) k bolj standardni predstavitvi. Ime ROR-Z-MIV je izpeljano iz domislice za zapomnitev barv mavrice (rdeča, oranžna, rumana, zelena, modra, indigo, vijolična). KAJ SI ZAPOMNITI? ----------------- Razpršena grafika ti bo predstavila, kako se barvne zaplate razpršijo v NetLogu. Grafični prikazovalnik lahko izzove delne podobe ali topografsko pokrajino. Razpršena grafika pravzaprav prinese neko vrsto topografije, pri kateri so želve vrhovi in najtemnejše barve doline. Model nato skuša zgladiti te razlike. Naj model deluje nekaj časa z izklopljenim stikalom SPREHAJANJE (vse nastavljeno na 0). Opazuj, kaj se bo zgodilo s terenom. Napovej, kaj se bo zgodilo vnaprej! Primerjaj kontraste med obema predstavitvima, ki jih razpršena grafika lahko ponudi: ROR-Z-MIV prižgan ali ugasnjen. Kateri način ti je bolj všeč? Ali razumeš barvni model NetLogo dovolj, da razumeš, zakaj pri tem načinu nastanejo takšni vzorci, kot nastanejo? Model je zgrajen zato, da navdušuje. Igraj se z drsniki in stikali. Kasneje poizkusi spremeniti kodo in ugotovi, kaj deluje (in kaj ne). STVARI, KI JIH POIZKUSI ----------------------- Poizkušaj nastaviti NOTRANJO_ENERGIJO na visoko vrednost. Kaj se zgodi? Kaj ti to pove o barvnem modelu NetLogo? Poizkušaj nastaviti NOTRANJO_ENERGIJO na negativno vrednost. Kaj se zgodi? Kaj ti to pove o barvnem modelu NetLogo? Poizkušaj nastaviti velikost zaplate na majhno vrednost za bogatejši prikazovalnik. Ali pa nastavi velikost zaplate na veliko vrednost za pomanjšano persprektivo. RAZPRŠITEV MODELA ----------------- Spremeni ga tako, da bo drsnik STEVILO_ZELVIC spremenil število želv, ne da stisneš gumb NASTAVITEV. V razpršeni grafiki je položaj želv nastavljen naklučno pri pripravi. Spremeni model tako, da bo lahko uporabnik določil položaj želv z miško. NETLOGO ZNAČILNOSTI ------------------- Model razpršena grafika je bil narejen okoli "diffuse primitive". "Difuse" je primarni opazovalec, ki potrebuje dva vnosa: variablo zaplate in število. "Difusse" pripravi vse zaplate, da svojo variablo delijo z drugimi osmimi zaplatami. Drugi vnos je število med 0 in 1.0, ki pogojuje, kateri del variable zaplate je deljiv. (pri tem modelu je ta vrednost kontrolirana z drsnikom RAZPRSITVENO_RAZMERJE) Na primer, če rečem opazovalcu, naj razprši vročino z 0.5, opazovalec ukaže vsaki zaplati, naj da polovico svoje vročine ostalim osmim zaplatam. Če je zaplata sprva imela 80, obdrži 40 in da 5 vsaki zaplati. Vrednost vročine za vse zaplate ostaja konstantna. Obstaja tudi "diffuse4 primitive", kjer zaplate delijo vrednosti s sosedami v severno, južno, vzhodno ali zahodno smer, ne pa tudi po diagonali. ZASLUGE IN REFERENCE -------------------- Za sklicevanje na ta model v člankih uporabi: WILENSKY, U. (1997). NetLogo Diffusion Graphics model. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/DiffusionGraphics. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern University, Evanston, IL. Za druge objave: Copyright 1997 by Uri Wilensky. Vse pravice pridržane. Glej http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/DiffusionGraphics za pogoje uporabe. @#$#@#$#@ default true 0 Polygon -7566196 true true 150 5 40 250 150 205 260 250 @#$#@#$#@ NetLogo 2.0.2 @#$#@#$#@ @#$#@#$#@ @#$#@#$#@