globals [trenut-loc-barv] ;; razpon barv v kalejdoskopu ;; PROCEDURA INICIALIZACIJE to nastavitve ca cct st-zelv [ pd ] set trenut-loc-barv locitev-barv end ;; PROCEDURA POTEKA ;; Prvi Vzorec ;; premakni se malo desno, zgrabi želvico, ki nariše krog, potem postopoma slabi to vzorec-1 ask turtles [ rt 1 hatch 1 [ set color 5.375 * (who / trenut-loc-barv) + 10 desni-krog die ] ] end ;; Drugi Vzorec ;; polovico nasih zelv dela Vzorec 1; ostale delajo isto, ;; razen zrcalnih (te obrnejo kroge v levo) to vzorec-2 ask turtles [ ifelse (who mod 2) = 0 [ rt 1 hatch 1 [ set color 5.375 * (who / trenut-loc-barv) + 10 desni-krog die ] ] [ lt 1 hatch 1 [ set color 5.375 * (who / trenut-loc-barv) + 10 levi-krog die ] ] ] end ;; Vrtenje kroga v smeri urinega kazalca to desni-krog repeat 36 [ fd 4 rt 10 ] end ;; Vrtenje kroga v nasprotni smeri urinega kazalca to levi-krog repeat 36[ fd 4 lt 10 ] end ;; Sprememba trenut-loc-barv, za porast ali upad barv to menjava-barve every 1 [ ifelse (porast-barv?) [set trenut-loc-barv (trenut-loc-barv + (random 3)) if trenut-loc-barv > 60 [set trenut-loc-barv 60] ] [set trenut-loc-barv (trenut-loc-barv - (random 3)) if trenut-loc-barv < 1 [set trenut-loc-barv 1] ] ] end ; *** Model NetLoga-opozorilo glede avtorskih pravic *** ; Ta model je bil narejen kot del projekta : POVEZANA MATEMATIKA: ; SMISEL KOMPLEKSNEGA FENOMENA SKOZI GRADNJO OBJEKTA-OSNOVA PARALELNEGA ; MODELA (OBPML). Projekt hvalezno priznava podporo; Narodne znanstvene ustanove ( Prosnje za program napredne ; tehnologije) -- dovoljenje st. RED #9552950 in REC #9632612. ; ; avtorska pravica 1998 : Uri Wilensky. Vse pravice pridrzane. ; ; Dovoljenje za uporabo, prilagoditev ali ponovno distribucijo modela je s tem dovoljena ; pod pogojem da sta upostevana spodnja pogoja: ; a) to opozorilo avtorske pravice je prilozeno ; b) ta model ne bo ponovno narejen za dobicek brez dovoljenja Uri Wilensky. ; Pri ponovni distribuciji modela za dobicek navezi stik z Uri Wilensky. ; ; Ta model je bil spremenjen v NetLogo kot del projekta: ; SODELOVALNO SIMULIRANJE: OMREZNO SESTAVLJEN NACRT ZA UCENJA V ; RAZREDIH. Projekt hvalezno priznava podporo; Narodne znanstvene ustanove (program REPP) -- dovoljenje st. REC #9814682. ; Spremenjen iz StartLogot-a v NetLogo, 2001. Posodobljen 2002. ; ; Za sklicevanje modela v akademski publikaciji, prosim, uporabite: ; Wilensky, U. (1998). NetLogo model Sledilec. ; http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Kaleidoscope. ; Center za povezano ucenje in modeli zgrajeni na osnovi racunalnika ; Northwestern University, Evanston, IL. ; ; V drugih publikacijah prosim, uporabite: ; Avtorska pravica, 1998, Uri Wilensky. Vse pravice pridrzane. Oglej si ; http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Kaleidoscope ; za rok uporabe. ; ; *** Konec opozorila avtorskih pravic za ta model *** @#$#@#$#@ GRAPHICS-WINDOW 297 10 610 344 50 50 3.0 0 10 1 1 1 CC-WINDOW 295 348 611 468 Command Center MONITOR 18 172 119 221 stevec-zelv count turtles 3 1 MONITOR 123 171 272 220 trenutna-locitev-barv trenut-loc-barv 3 1 SLIDER 17 127 135 160 locitev-barv locitev-barv 1.0 60.0 7.0 1.0 1 NIL BUTTON 16 42 136 75 nastavitve nastavitve NIL 1 T OBSERVER T BUTTON 155 42 248 75 vzorec-1 vzorec-1 T 1 T OBSERVER T SWITCH 19 235 147 268 porast-barv? porast-barv? 0 1 -1000 BUTTON 155 84 248 117 vzorec-2 vzorec-2 T 1 T OBSERVER T BUTTON 152 128 266 161 menjava-barve menjava-barve T 1 T OBSERVER T SLIDER 17 84 136 117 st-zelv st-zelv 1 24 10 1 1 NIL @#$#@#$#@ KAJ JE TO? ----------- Ta model uporablja želve NetLogo, tako da znova in znova riše kroge, se periodično obrača, tako da se na zaslonu navidezno naredi kalejdoskop ali vetrnica. KAKO GA UPORABLJAMO ------------- Drsnik ST-ZELV dejansko določi število "rok" ali "cvetnih listov", ki jih bo kalejdoskop imel. Začnite z nastavitvijo tega drsnika na želeno vrednost (priporočljivo je 10). Potem nastavite LOCITEV-BARV na neko vrednost. LOCITEV-BARV v osnovi določa obseg barv, ki jih bodo privzele želve (in zato kalejdoskop). Višja kot je vrednost, manjši je obseg. (Za lep, tri-barven kalejdoskop, nastavite LOČITEV-BARV na 25.) Ta nasprotna relacija med LOCITEV-BARV in obsegom barv se zgodi zaradi dejstva, da se LOCITEV-BARV obnaša kot konstanta, ki razdeli želvjo barvo. Ko ste nastavili oba: ST-ZELV in LOCITEV-BARV, pritisnite gumb NASTAVITVE, da spravite vaš kalejdoskop v gibanje. V naslednjem koraku izberite želeni vzorec. Vsak vzorec ima svoj trajajoči gumb, ki ga nadzira. VZOREC-1 ima roke kalejdoskopa, ki vse zavijajo v smeri urinega kazalca, medtem ko ima VZOREC-2 roke kalejdoskopa, ki zavijajo v smeri in nasprotni smeri urinega kazalca in kažejo neznatno bolj zapleteno risbo. Končno imate možnost spreminjati barvno razporeditev prizora v tem modelu. Gumb MENJAVA-BARVE bo pri želvah uporabil ali porast ali pojemanje vrednosti LOCITEV-BARV -- notranje bo shranjen kot TRENUTNA-LOČITEV-BARV. (Potemtakem se sama vrednost drsnika ni spremenila, spremenilo pa se je število, ki ga želvica uporablja. To število se spremeni z majhnim naključnim številom. Stikalo PORAST-BARV določa, ali je TRENUTNA-LOČITEV-BARV porasla (true) ali pojenjala (false). Pod delovnim poljem imate še dva nadzorna prikaza. STEVEC-ZELV bo enostavno prikazal trenutno število želv na zaslonu. Prav tako bo TRENUTNA-LOČITEV-BARV prikazala vrednosti te spremenljivke, tako da boste vedeli, kdaj je bila spremenjena in za koliko. ŠE NEKAJ NASVETOV ------------------- Najprej se malo poigrajte in opazujte, kaj se dogaja. Ta model je mišljen kot vizuelno prijeten model, le za gledanje. Opazujte, kakšne različne vrednosti prinesejo ST-ZELV in LOCITEV-BARV in raziščite, kako MENJAVA-BARVE spremeni videz kalejdoskopa. Kaj se vam zdi najbolje? Pomembna stvar pri opazovanju je število, podano v STEVEC-ZELV. Takoj postane veliko večje kot ST-ZELV, vendar hitro nastavljivo na lepo veliko število. Poglejte okno s procedurami. Gre za dva nivoja želvjih ukazov. Prvotno, na osnovi nastavitev, je število želv ST-ZELV. Ko pa enkrat pritisnete gumb za vzorec, vsaka od želv (ki sestavlja "roko" kalejdoskopa) znova in znova snuje novo želvo in se vrača za posamezno stopinjo. Na novo osnovana želva začne risati krog, tako da se obrne vase in tako dopolni krog. Ker "roka" želve izvede ukaze veliko hitreje kot snuje želve, se mnogo želv osnuje med enim vrtenjem kroga; četudi sčasoma želve začnejo slabeti. Na tej točki je število rojenih želv približno enako številu tistih, ki umrejo na vsakem koraku. Pozorni bodite tudi na to, kako LOCITEV-BARV (ali dejansko TRENUTNA-LOCITEV-BARV) spremeni videz kalejdoskopa. Vklopite MENJAVA-BARVE in pustite, da TRENUTNA-LOCITEV-BARV postane zelo velika. Potem opazujte, kaj se zgodi, ko je le to majhno, mogoče enako nič ali neko negativno število. POSKUSITE ------------- Poskusite spremeniti kodo v jezičku procedura. Povečajte velikost kroga, ki ga nariše vsaka želva, ali pa poskusite spremeniti velikost kota, za katerega se želva zavrti okrog. Kaj bi se zgodilo, če bi, namesto da se vsaka želva premakne ali obrne za določeno vrednost, imeli majhno naključno vrednost (kot v spremembi v trenutna-locitev-barv iz MENJAVA-BARVE). Koliko naključnih lahko dodate in še vedno ohranite nekakšno celotno strukturo? RAZŠIRITE MODEL ------------------- Kadarkoli je želva osnovana z eno od želvjih "rok", nadaljuje z risanjem kroga. Spremenite list z ukazi, tako da se bo narisala kakšna druga oblika ali vzorec. Poskusite napovedati, kakšna oblika se bo prikazala v celoti. V splošnem je edina razlika med obema vzorcema v tem, da pri VZORCU-2 polovica želvjih "rok" riše kroge v levo, druga polovica pa v desno. Napišite svoj vzorec -- t.j., ustvarite nov ukaz ali blok ukazov za te želve. Poskusite napisati popolnoma nov, a podoben model. V tem modelu se želve vrtijo iz centra jedra ST-ZELV želv. V vašem novem modelu lahko na primer rišejo želve orbito okrog neke pribite, stalne (ali gibajoče se) točke, kot na primer v modelu StarLogoT N Bodies and Gravitation. POSEBNOST NETLOGA ----------------- Ta naredi prijazno uporabo želvjega primitiva HATCH. Kadarkoli je želva osnovana, se izvrši seznam ukazov, ki sledi ukazu HATCH. V večini kontekstov je to uporabljeno le za spremembo barve nove želve ali spremembo kakšne spremenljivke. Vendar ni nobenega razloga za zagon kakšne druge, po možnosti krajše procedure in prav to se zgodi tu. ZAUPANJE IN PRIPOROČILA ---------------------- Za sklicevanje na ta model v akademskih objavah, prosim uporabite: model NetLogo Kalejdoskop. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Kaleidoscope. Center za povezano učenje in modeli zgrajeni na osnovi računalnika Northwestern University, Evanston, IL. V ostalih publikacijah, prosim uporabite: Avtorske pravice ima Uri Wilensky, 1998. Vse pravice pridržane. Glej http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Kaleidoscope za pravila uporabe. @#$#@#$#@ default true 0 Polygon -7566196 true true 150 5 40 250 150 205 260 250 ant true 0 Polygon -7566196 true true 136 61 129 46 144 30 119 45 124 60 114 82 97 37 132 10 93 36 111 84 127 105 172 105 189 84 208 35 171 11 202 35 204 37 186 82 177 60 180 44 159 32 170 44 165 60 Polygon -7566196 true true 150 95 135 103 139 117 125 149 137 180 135 196 150 204 166 195 161 180 174 150 158 116 164 102 Polygon -7566196 true true 149 186 128 197 114 232 134 270 149 282 166 270 185 232 171 195 149 186 149 186 Polygon -7566196 true true 225 66 230 107 159 122 161 127 234 111 236 106 Polygon -7566196 true true 78 58 99 116 139 123 137 128 95 119 Polygon -7566196 true true 48 103 90 147 129 147 130 151 86 151 Polygon -7566196 true true 65 224 92 171 134 160 135 164 95 175 Polygon -7566196 true true 235 222 210 170 163 162 161 166 208 174 Polygon -7566196 true true 249 107 211 147 168 147 168 150 213 150 arrow true 0 Polygon -7566196 true true 150 300 300 150 195 150 195 7 105 7 105 150 105 150 0 150 bee true 0 Polygon -256 true false 152 149 77 163 67 195 67 211 74 234 85 252 100 264 116 276 134 286 151 300 167 285 182 278 206 260 220 242 226 218 226 195 222 166 Polygon -16777216 true false 150 149 128 151 114 151 98 145 80 122 80 103 81 83 95 67 117 58 141 54 151 53 177 55 195 66 207 82 211 94 211 116 204 139 189 149 171 152 Polygon -7566196 true true 151 54 119 59 96 60 81 50 78 39 87 25 103 18 115 23 121 13 150 1 180 14 189 23 197 17 210 19 222 30 222 44 212 57 192 58 Polygon -16777216 true false 70 185 74 171 223 172 224 186 Polygon -16777216 true false 67 211 71 226 224 226 225 211 67 211 Polygon -16777216 true false 91 257 106 269 195 269 211 255 Line -1 false 144 100 70 87 Line -1 false 70 87 45 87 Line -1 false 45 86 26 97 Line -1 false 26 96 22 115 Line -1 false 22 115 25 130 Line -1 false 26 131 37 141 Line -1 false 37 141 55 144 Line -1 false 55 143 143 101 Line -1 false 141 100 227 138 Line -1 false 227 138 241 137 Line -1 false 241 137 249 129 Line -1 false 249 129 254 110 Line -1 false 253 108 248 97 Line -1 false 249 95 235 82 Line -1 false 235 82 144 100 bird1 false 0 Polygon -7566196 true true 2 6 2 39 270 298 297 298 299 271 187 160 279 75 276 22 100 67 31 0 bird2 false 0 Polygon -7566196 true true 2 4 33 4 298 270 298 298 272 298 155 184 117 289 61 295 61 105 0 43 boat1 false 0 Polygon -1 true false 63 162 90 207 223 207 290 162 Rectangle -6524078 true false 150 32 157 162 Polygon -16776961 true false 150 34 131 49 145 47 147 48 149 49 Polygon -7566196 true true 158 33 230 157 182 150 169 151 157 156 Polygon -7566196 true true 149 55 88 143 103 139 111 136 117 139 126 145 130 147 139 147 146 146 149 55 boat2 false 0 Polygon -1 true false 63 162 90 207 223 207 290 162 Rectangle -6524078 true false 150 32 157 162 Polygon -16776961 true false 150 34 131 49 145 47 147 48 149 49 Polygon -7566196 true true 157 54 175 79 174 96 185 102 178 112 194 124 196 131 190 139 192 146 211 151 216 154 157 154 Polygon -7566196 true true 150 74 146 91 139 99 143 114 141 123 137 126 131 129 132 139 142 136 126 142 119 147 148 147 boat3 false 0 Polygon -1 true false 63 162 90 207 223 207 290 162 Rectangle -6524078 true false 150 32 157 162 Polygon -16776961 true false 150 34 131 49 145 47 147 48 149 49 Polygon -7566196 true true 158 37 172 45 188 59 202 79 217 109 220 130 218 147 204 156 158 156 161 142 170 123 170 102 169 88 165 62 Polygon -7566196 true true 149 66 142 78 139 96 141 111 146 139 148 147 110 147 113 131 118 106 126 71 box true 0 Polygon -7566196 true true 45 255 255 255 255 45 45 45 butterfly1 true 0 Polygon -16777216 true false 151 76 138 91 138 284 150 296 162 286 162 91 Polygon -7566196 true true 164 106 184 79 205 61 236 48 259 53 279 86 287 119 289 158 278 177 256 182 164 181 Polygon -7566196 true true 136 110 119 82 110 71 85 61 59 48 36 56 17 88 6 115 2 147 15 178 134 178 Polygon -7566196 true true 46 181 28 227 50 255 77 273 112 283 135 274 135 180 Polygon -7566196 true true 165 185 254 184 272 224 255 251 236 267 191 283 164 276 Line -7566196 true 167 47 159 82 Line -7566196 true 136 47 145 81 Circle -7566196 true true 165 45 8 Circle -7566196 true true 134 45 6 Circle -7566196 true true 133 44 7 Circle -7566196 true true 133 43 8 circle false 0 Circle -7566196 true true 35 35 230 person false 0 Circle -7566196 true true 155 20 63 Rectangle -7566196 true true 158 79 217 164 Polygon -7566196 true true 158 81 110 129 131 143 158 109 165 110 Polygon -7566196 true true 216 83 267 123 248 143 215 107 Polygon -7566196 true true 167 163 145 234 183 234 183 163 Polygon -7566196 true true 195 163 195 233 227 233 206 159 spacecraft true 0 Polygon -7566196 true true 150 300 120 165 45 45 75 60 150 120 225 60 255 45 180 165 thin-arrow true 0 Polygon -7566196 true true 150 300 300 150 180 150 180 4 120 4 120 150 120 150 0 150 truck-down false 0 Polygon -7566196 true true 225 30 225 270 120 270 105 210 60 180 45 30 105 60 105 30 Polygon -8716033 true false 195 75 195 120 240 120 240 75 Polygon -8716033 true false 195 225 195 180 240 180 240 225 truck-left false 0 Polygon -7566196 true true 120 135 225 135 225 210 75 210 75 165 105 165 Polygon -8716033 true false 90 210 105 225 120 210 Polygon -8716033 true false 180 210 195 225 210 210 truck-right false 0 Polygon -7566196 true true 180 135 75 135 75 210 225 210 225 165 195 165 Polygon -8716033 true false 210 210 195 225 180 210 Polygon -8716033 true false 120 210 105 225 90 210 turtle true 0 Polygon -7566196 true true 138 75 162 75 165 105 225 105 225 142 195 135 195 187 225 195 225 225 195 217 195 202 105 202 105 217 75 225 75 195 105 187 105 135 75 142 75 105 135 105 wolf-left false 3 Polygon -6524078 true true 117 97 91 74 66 74 60 85 36 85 38 92 44 97 62 97 81 117 84 134 92 147 109 152 136 144 174 144 174 103 143 103 134 97 Polygon -6524078 true true 87 80 79 55 76 79 Polygon -6524078 true true 81 75 70 58 73 82 Polygon -6524078 true true 99 131 76 152 76 163 96 182 104 182 109 173 102 167 99 173 87 159 104 140 Polygon -6524078 true true 107 138 107 186 98 190 99 196 112 196 115 190 Polygon -6524078 true true 116 140 114 189 105 137 Rectangle -6524078 true true 109 150 114 192 Rectangle -6524078 true true 111 143 116 191 Polygon -6524078 true true 168 106 184 98 205 98 218 115 218 137 186 164 196 176 195 194 178 195 178 183 188 183 169 164 173 144 Polygon -6524078 true true 207 140 200 163 206 175 207 192 193 189 192 177 198 176 185 150 Polygon -6524078 true true 214 134 203 168 192 148 Polygon -6524078 true true 204 151 203 176 193 148 Polygon -6524078 true true 207 103 221 98 236 101 243 115 243 128 256 142 239 143 233 133 225 115 214 114 wolf-right false 3 Polygon -6524078 true true 170 127 200 93 231 93 237 103 262 103 261 113 253 119 231 119 215 143 213 160 208 173 189 187 169 190 154 190 126 180 106 171 72 171 73 126 122 126 144 123 159 123 Polygon -6524078 true true 201 99 214 69 215 99 Polygon -6524078 true true 207 98 223 71 220 101 Polygon -6524078 true true 184 172 189 234 203 238 203 246 187 247 180 239 171 180 Polygon -6524078 true true 197 174 204 220 218 224 219 234 201 232 195 225 179 179 Polygon -6524078 true true 78 167 95 187 95 208 79 220 92 234 98 235 100 249 81 246 76 241 61 212 65 195 52 170 45 150 44 128 55 121 69 121 81 135 Polygon -6524078 true true 48 143 58 141 Polygon -6524078 true true 46 136 68 137 Polygon -6524078 true true 45 129 35 142 37 159 53 192 47 210 62 238 80 237 Line -16777216 false 74 237 59 213 Line -16777216 false 59 213 59 212 Line -16777216 false 58 211 67 192 Polygon -6524078 true true 38 138 66 149 Polygon -6524078 true true 46 128 33 120 21 118 11 123 3 138 5 160 13 178 9 192 0 199 20 196 25 179 24 161 25 148 45 140 Polygon -6524078 true true 67 122 96 126 63 144 @#$#@#$#@ NetLogo 2.0.2 @#$#@#$#@ setup repeat 20 [ pattern-1 ] @#$#@#$#@ @#$#@#$#@