Stran je bila avtomatično ustvarjena preko programa NetLogo 2.0.2. Za vsa vprašanja se obrnite na naslov feedback@ccl.northwestern.edu.

Spletno stran podpira Java 1.4.1 ali kasnejše verzije. Stran bo delovala na Windows 95 ali Mac OS 8 ali 9. Uporabniki računalnikov Mac morajo imeti OS X 10.2.6 ali novejšo verzijo ter uporabiti brskalnik,ki podpira Java 1.4 (Safari deluje, IE pa ne). Na drugih operacijskih sistemih, si lahko najnovejšo verzijo priskrbite na Sun's Java site.


Da bo stran delovala pravilno, morajo biti trenutna datoteka, datoteka vašega modela (NakljucneKroglice.nlogo), in datoteka NetLogoLite.jar v istem direktoriju. (Datoteko NetLogoLite.jar lahko kopirate iz direktorija, kjer imate naložen program NetLogo.)

Na nekaterih sistemih, lahko delovanje modela preevrite na vašem računalniku pred nalaganjem na strežnik. To ne deluje na vseh sistemih, čeprav, če ne deluje z vašega trdega diska, poskusite prenesti na spletni strežnik.

Ni vam potrebno vključiti vsega v to datoteko na vaši strani. Če želite, lahko vzamete le HTML kodo, kjer na začetku uporabite <applet> ter zaključite z </applet>, ter prilepite v željeni HTML dokument. Lahko pa na vsaki strani vstavite <applet>

Če sta datoteki NetLogoLite.jar in vaš model v drugem direktoriju, morate prilagoditi archive=ter lines= v HTML kodi, da nakažete njihobo pravo lokacijo.(Na primer, če imate več strani v različnih direktorijih na istem spletnem strežniku, lahko vstavite le kopijo datoteke NetlogoLite.jar v osnovni direktorij ter spremenite vrstice archive= vseh HTML datotek, da kopijo datoteke v osnovnem direktoriju. To bo prahranilo nekaj vašega prostora ter posameznikovega časa nalaganja).

ustvarjeno preko NetLogo

ogled/nalaganje datoteke: NakljucneKroglice.nlogo

KAJ JE TO ?
-----------

Naključne kroglice simulirajo biljardno mizo brez trenja. Kroglice so obarvane zeleno. Premikajo se linearno ter se odbijajo od sten, ne pa ena od druge. Težišče množice je obarvano z rumeno. Iz njega se dela nepretrgana sled, ki je rdeče barve, ta pa postaja vedno bolj svetla, vsakič ko gre zopet čezenj. Rezultat pokaže statistiko njegovega obnašanja.

NAVODILA ZA UPORABO
-------------

Izberi število kroglic,ki jih želiš uporabiti, nato pritisni NASTAVITEV. Pritisni ZAČNI za začetek.

STVARI ZA OPAZOVATI
----------------

Nekaj časa opazuj kako se težišče množice premika. Ali se ustvari kak vzorec? Ali obstaja področje v škatli, ki ostane znotraj njega?

STVARI, KI JIH JE POTREBNO POISKUSITI
--------------

Zaženi vzorec z veliko kroglicami, nato samo z nekaj. Kaj se zgodi s premikom težišča množice? Zakaj?

Pustite, da vzorec teče nekaj časa. Kaj opaziš, koliko časa se težišče množice nahaja na različnih mestih od prvotnega?

Pritisni NASTAVITVE, nato v 'command center' vtipkaj "ask balls [set heading 60]" in pritisni ENTER. Ukaz pošlje vse kroglice v isto smer. Kaj se sedaj zgodi s težiščem množice? Poizkusi še druge poglavja (headings).

NADALJEVANJE MODELA
-------------------

Kroglice se sedaj ne odbijajo ena od druge. Če bi se, ali bi se tedaj premikanje težišča množice spremenilo? Poizkusi.

ZAUPANJE IN PRIPOROČILA

----------------------

Za sklicevanje na model v člankih, prosim uporabite: Wilensky, U. (1998). NetLogo Random Balls model. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/RandomBalls. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern University, Evanston, IL.

Za druge objave, prosim uporabite: Copyright 1998 by Uri Wilensky. Vse pravice rezervirane. Glejte http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/RandomBalls za uporabljene termine.