globals [ time color-sep ;; vrednost barve je spremenjena, da se prilagodi trenutni ] breeds [ balls center-of-mass ] to nastavitev ca set time 0 nastavitev-border nastavitev-balls nastavitev-center set color-sep (13 - (sqrt count balls)) * .1 ;;color-sep je takole izračunana, da pridobi vrednost if color-sep < 0.5 ;;to je primerno dano število želvic [ set color-sep 2 * color-sep ] end to nastavitev-border ask patches [if (pxcor < 10 - screen-edge-x) [set pcolor blue] if (pxcor > screen-edge-x - 10) [set pcolor blue] if (pycor > screen-edge-y - 10) [set pcolor blue] if (pycor < 10 - screen-edge-y) [set pcolor blue] ] end to nastavitev-balls ;;ustvari in razdeli zelene želvice set-default-shape turtles "circle" create-custom-balls stevilo [ set color green rt random-float 360 setxy (random-float (2 * (screen-edge-x - 11) ) - (screen-edge-x - 11)) (random-float (2 * (screen-edge-y - 11) ) - (screen-edge-y - 11)) ] end to nastavitev-center create-custom-center-of-mass 1 [ set color yellow set size 2 ] end to zacni ask balls [ bounce ] ask center-of-mass [ move-center ] if sled? [ ask center-of-mass [ draw-center ] ] set time time + 1 end to move-center ;; procedura središča množice setxy (sum values-from balls [xcor] ) / (count balls) (sum values-from balls [ycor] ) / (count balls) end ;; posvetli trenutno sled to draw-center ;; procedura središča množice ifelse (pcolor = black) [ set pcolor red - (5 - color-sep) ] [ if (pcolor < red + (5 - color-sep - .1)) [ set pcolor (pcolor + color-sep) ] ] end to bounce ;; procedura kroglic, kroglice se zaletavajo ob rob if ( (round xcor) < (11 - screen-edge-x)) [set heading (- heading)] if ( (round xcor) > (screen-edge-x - 11)) [set heading (- heading)] if ( (round ycor) < (11 - screen-edge-y)) [set heading (180 - heading)] if ( (round ycor) > (screen-edge-y - 11)) [set heading (180 - heading)] fd 1 end ; *** Model Netloga - opozorilo glede avtorskih pravic *** ; ; Ta model je bil narejen kot del projekta : POVEZANA MATEMATIKA: ; SMISEL KOMPLEKSNEGA FENOMENA SKOZI GRADNJO OBJEKTA-OSNOVA PARALELNEGA ; MODELA (OBPML). Projekt hvalezno prizna podporo ; Narodne znanstvene ustanove ( Prosnje za program napredne ; tehnologije) -- dovoljenje st. RED #9552950 in REC #9632612. ; ; avtorska pravica 1998 : Uri Wilensky. Vse pravice pridrzane. ; ; Dovoljenje za uporabo, prilagoditev ali ponovno distribucijo modela je s tem dovoljena ; pod pogojem da sta upostevana spodnja pogoja: ; a) to opozorilo avtorske pravice je prilozeno ; b) ta model ne bo ponovno narejen za dobicek brez dovoljenja Uri Wilensky. ; Pri ponovni distribuciji modela za dobicek navezi stik z Uri Wilensky. ; ; Ta model je bil spremenjen v NetLogo kot del projekta: ; SODELOVALNO SIMULIRANJE: OMREZNO SESTAVLJEN NACRT ZA UCENJA V ; RAZREDIH. Projekt hvalezno prizna podporo ; Narodne znanstvene ustanove (program REPP) -- dovoljenje st. REC #9814682. ; Spremenjen iz StartLogot-a v NetLogo, 2001. Posodobljen 2002. ; ; Za sklicevanje modela v akademski publikaciji, prosim, uporabite: ; Wilensky, U. (1998). NetLogo model NakljucneKroglice. ; http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/RandomBalls. ; Center za povezano ucenje in modeli zgrajeni na osnovi racunalnika ; Northwestern University, Evanston, IL. ; ; V drugih publikacijah prosim, uporabite: ; Avtorska pravica, 1998, Uri Wilensky. Vse pravice zadrzane. Oglej si ; http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/RandomBalls ; za rok uporabe. ; ; *** Konec opozorila avtorskih pravic za ta model *** @#$#@#$#@ GRAPHICS-WINDOW 281 18 765 535 39 40 6.0 0 10 1 1 1 0 1 1 1 CC-WINDOW 5 549 774 644 Command Center 0 BUTTON 49 50 139 83 Nastavitev nastavitev NIL 1 T OBSERVER T NIL SLIDER 22 107 222 140 stevilo stevilo 2 1000 390 1 1 NIL BUTTON 143 50 210 85 Začni zacni T 1 T OBSERVER T NIL SWITCH 59 182 191 215 sled? sled? 0 1 -1000 @#$#@#$#@ KAJ JE TO ? ----------- Naključne kroglice simulirajo biljardno mizo brez trenja. Kroglice so obarvane zeleno. Premikajo se linearno ter se odbijajo od sten, ne pa ena od druge. Težišče množice je obarvano z rumeno. Iz njega se dela nepretrgana sled, ki je rdeče barve, ta pa postaja vedno bolj svetla, vsakič ko gre zopet čezenj. Rezultat pokaže statistiko njegovega obnašanja. NAVODILA ZA UPORABO ------------- Izberi število kroglic,ki jih želiš uporabiti, nato pritisni NASTAVITEV. Pritisni ZAČNI za začetek. STVARI ZA OPAZOVATI ---------------- Nekaj časa opazuj kako se težišče množice premika. Ali se ustvari kak vzorec? Ali obstaja področje v škatli, ki ostane znotraj njega? STVARI, KI JIH JE POTREBNO POISKUSITI -------------- Zaženi vzorec z veliko kroglicami, nato samo z nekaj. Kaj se zgodi s premikom težišča množice? Zakaj? Pustite, da vzorec teče nekaj časa. Kaj opaziš, koliko časa se težišče množice nahaja na različnih mestih od prvotnega? Pritisni NASTAVITVE, nato v 'command center' vtipkaj "ask balls [set heading 60]" in pritisni ENTER. Ukaz pošlje vse kroglice v isto smer. Kaj se sedaj zgodi s težiščem množice? Poizkusi še druge poglavja (headings). NADALJEVANJE MODELA ------------------- Kroglice se sedaj ne odbijajo ena od druge. Če bi se, ali bi se tedaj premikanje težišča množice spremenilo? Poizkusi. ZAUPANJE IN PRIPOROČILA ---------------------- Za sklicevanje na model v člankih, prosim uporabite: Wilensky, U. (1998). NetLogo Random Balls model. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/RandomBalls. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern University, Evanston, IL. Za druge objave, prosim uporabite: Copyright 1998 by Uri Wilensky. Vse pravice rezervirane. Glejte http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/RandomBalls za uporabljene termine. @#$#@#$#@ default true 0 Polygon -7500403 true true 150 5 40 250 150 205 260 250 circle true 0 Circle -7500403 true true 35 35 230 @#$#@#$#@ NetLogo 3.0 @#$#@#$#@ @#$#@#$#@ @#$#@#$#@ @#$#@#$#@