OSNOVNA ŠOLA

Leskovec pri Krškem
 
 

LETNA PRIPRAVA NA POUK
 
 
 
 

FIZIKA – 8. razred

64 ur

Pripravil:
Jože Pernar
SPLOŠNI CILJI

Pri pouku fizike učenci:

1. sistematično spoznavajo pomen eksperimenta pri spoznavanju in preverjanju fizikalnih zakonitosti, tako da

2. spoznavajo nepogrešljivost fizikalnega znanja pri obvladovanju narave in funkcioniranju celokupne človeške aktivnosti, tako da 3. Spoznavajo naravo fizikalnega mišljenja in njegovo vpetost v razvoj splošne kulture, tako da 4. Si privzgajajo spoštljiv odnos do celokupne narave in zavest o neizogibni soodvisnosti posameznika in družbe z obdajajočim ga svetom ter njihove soodgovornosti za obstoj življenja na Zemlji.

8. RAZRED

Ob koncu 8. razreda učenci:

Na podlagi apliciranja fizike: Na področju sporazumevanja: 8._ RAZRED
 
UČNA TEMA: GIBANJE
UČNA ENOTA: OPIS GIBANJA
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Razlikuje med gibanjem in mirovanjem opazovanega telesa glede na okolico;
  2. Loči premo in krivo gibanje;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
1.
September
Frontalna učna oblika; metoda razgovora in opazovanja, demonstracije Sodelujejo v razgovoru, opazujejo poskuse Voziček, kroglica, papir, indigo papir  
UČNA ENOTA: ENAKOMERNO GIBANJE IN HITROST
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Opredeli hitrost kot količnik poti in časa;
  2. Zna izraziti in izračunati čas in pot;
  3. Izpelje zvezo med enotama m/s in km/h;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
2.
September
Frontalna učna oblika; metoda razgovora,opazovanja, demonstracije in pisnih izdelkov Sodelujejo pri izvajanju demonstracijskega poskusa, računajo naloge o enakomernem gibanju Avtomobilček, štoparica, merilni trak

(ali brnač)

Prometna vzgoja
UČNA ENOTA: GRAFI HITROST-ČAS IN POT-ČAS
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Grafično prikaže odvisnost hitrosti od časa in odvisnost poti od časa;
  2. Zna iz grafa odčitati iskane vrednosti;
  3. Zna pojasniti graf;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
3.
September
Frontalna, individualna; metoda razgovora, razlaga in grafični izdelki Učenci načrtujejo grafe hitrost-čas in pot-čas Grafoskopske prosojnice,geometrijsko orodje Matematika
UČNA ENOTA: NEENAKOMERNO GIBANJE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Loči enakomerno in neenakomerno gibanje;
  2. Našteje primere enakomerno pospešenega gibanja;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
4.
September
Frontalna; metoda razgovora, delo v skupinah, eksperimentiranje  Izvajajo poskuse z vozičkom in brnačem Voziček, brnač, ŠMI, škarje, lepilo Matematika
UČNA ENOTA: ENAKOMERNO POSPEŠENO GIBANJE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pri enakomerno pospešenem gibanju loči pojme začetna, končna in povprečna hitrost;
  2. Opredelijo pospešek kot količnik spremembe hitrosti in časa v katerem je ta sprememba nastala in navedejo enoto zanj;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
5.
September
Frontalna, delo v dvojicah; razgovor, razlaga, demonstracija Sodelujejo v razgovoru in pomagajo pri izvajanju demonstracijskega poskusa Klanec, kroglica, štoparica Matematika
UČNA ENOTA: POT PRI ENAKOMERNO POSPEŠENEM GIBANJU
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Zna izračunati pot pri enakomerno pospešenem gibanju;
  2. Povejo, da je pospešek pri padanju približno 10 m/s2;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
6.
September
Frontalna; razgovor, razlaga, grafični izdelki Načrtujejo grafe hitrost-čas in računajo pot pri enakomerno pospešenem gibanju Grafoskopske prosojnice, geometrijsko orodje Matematika
UČNA ENOTA: ENAKOMERNO IN NEENAKOMERNO GIBANJE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Ob obravnavanih primerih razvija sposobnost logičnega sklepanja in posploševanja;
  2. Se navaja na samostojnost in vztrajnost pri reševanju nalog;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
7.,8
September
Delo v skupinah, delo z učnimi listi; urjenje Rešujejo naloge z učnih listov Učni listi Matematika

 
 
UČNA ENOTA: SILA IN POSPEŠEK
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Razlikuje vrsto gibanj glede na rezultanto zunanjih sil;
  2. Zna narisati vse zunanje sile, ki delujejo na opazovano telo ter določiti rezultanto;
  3. Pove, da ima pospešek smer rezultante;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
9. Oktober Skupinsko delo; eksperimentalno delo, razgovor Merijo sile in jih rišejo, opazujejo gibanja Silomeri, tehtnice, lesene klade, klanec  
UČNA ENOTA: ZVEZA MED SILO, MASO IN POSPEŠKOM
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pozna zvezo med silo, maso in pospeškom;
  2. Zna posamezne količine izračunati;
  3. Pove, da je 1 N sila, ki da masi 1 kg pospešek 1 m/s2;
  4. Ve, da je Fg = mg ;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
10. Oktober Frontalna, navodila in povzetek

skupinsko delo;

Merijo silo, maso in pospešek ter ugotavljajo zvezo med njimi Tehtnice, meter, vozički, uteži, vrvice, škripci, brnači  
UČNA ENOTA: DRUGI NEWTONOV ZAKON (URJENJE)
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:

Zna rešiti računsko nalogo z uporabo II. Newtonovega zakona;

ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
11. Oktober Individualno delo učencev; urjenje Samostojno rešujejo naloge List z nalogami Primeri iz vsakdanjega življenja
UČNA TEMA: ENERGIJA
UČNA ENOTA: KINETIČNA ENERGIJA IN IZREK O KINETIČNI ENERGIJI
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pove, da je kinetična energija odvisna od hitrosti in mase telesa;
  2. Izračuna kinetično energijo;
  3. Ve, da je 1 kgm2/s2 = 1 J ;
  4. Opiše primere, za katere velja izrek o kinetični energiji;
  5. Uporabi enačbo A = D Wk ;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
12. Oktober Frontalna (izpeljava Wk); razgovor, razlaga Razmišljajo, računajo Prosojnica  
UČNA ENOTA: POTENCIALNA ENERGIJA
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Našteje telesa in pojave, pri katerih se spremeni potencialna energija;
  2. Izračuna delo, ki je potrebno za spremembo potencialne energije;
  3. Pove, da je potencialna energija odvisna od teže telesa ter od višinske razlike med začetno in končno lego;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
13. Oktober Frontalna, individualna; razgovor, demonstracija Razmišljajo, opazujejo, računajo Silomer, utež, meter  
UČNA ENOTA: IZREK O KINETIČNI IN POTENCIALNI ENERGIJI
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Zna našteti primere, za katere velja izrek o Wk in Wp ;
  2. Zna uporabiti izrek o kinetični in potencialni energiji;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
14.
Oktober Frontalna, individualna; razgovor, demonstracija Razmišljajo, računajo Silomer, utež  
UČNA ENOTA: ENERGIJSKI ZAKON IN ZAKON O OHRANITVI ENERGIJE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pove, da se energija pretvarja iz ene oblike v drugo;
  2. Ve, da se celotna energija v zaprtem sistemu ohranja pozna energijski zakon;
  3. Zna uporabiti enačbo A + Q = D W ;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
15.,16 Oktober Frontalna, demonstracija; 

razgovor, razlaga

Opazujejo, razmišljajo, računajo Plastenke z mivko, klanec, tulec, elastika  
UČNA ENOTA: MOČ IN TOPLOTNI TOK
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pozna fizikalni količini moč in toplotni tok in enoti zanju;
  2. Uporabi enačbo za moč (toplotni tok);
  3. Izračuna delo (toploto);
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
17. November Frontalna; demonstracija, razlaga  Opazujejo, računajo Lonec z vodo, termometer, ura  
UČNA ENOTA: ENERGIJA (URJENJE IN PONAVLJANJE)
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:

Se nauči reševati računske zglede iz energije;

ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
18. November Individualno delo učencev; urjenje  Samostojno rešujejo naloge List z nalogami  Primeri iz vsakdanjega življenja
UČNA ENOTA: ENERGIJA (PREVERJANJE, ANALIZA,KONTROLNA NALOGA)
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE 

Preverjanje ciljev o energiji;

ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
19.,2021. November Individualno delo učencev Samostojno rešujejo naloge List z nalogami  
UČNA TEMA: VESOLJE
UČNA ENOTA: UVOD
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Oblikuje si predstavo o položaju Zemlje v Osončju (galaksiji, vesolju);
  2. Pove, da se planeti gibljejo okoli Sonca po elipsah;
  3. Pozna zgodovinski razvoj astronomije in nekatere znane astronome (Ptolemej, Kopernik, Kepler, Galilei ) ter njihove teorije in dosežke;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
22.  December Frontalna ; razgovor, razlaga Poslušajo, opazujejo, sodelujejo v razgovoru Strokovna literatura: Utrinki iz astronomije, 

Biografije znanstvenikov

Zemljepis
UČNA ENOTA: GRAVITACIJSKA SILA IN GRAVITACIJSKI ZAKON
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pove, da med dvema telesoma deluje gravitacijska sila;
  2. Ve, da je privlačna sila odvisna od mase obeh teles in razdalje med njima;
  3. Zna zapisati gravitacijski zakon;
  4. Ve, da se gravitacijska sila Zemlje na telesa v njeni okolici imenuje teža;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
23.  December Frontalna ; razlaga, razgovor Poslušajo, opazujejo, sodelujejo v razgovoru Strokovna literatura: Utrinki iz astronomije, 

Biografije znanstvenikov

Zemljepis
UČNA ENOTA: SONCE IN PLANETI
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Našteje planete našega Osončja;
  2. Spozna nekaj znanstvenih dejstev o Soncu in planetih ( nastanek, gibanje, razdalje, velikost, težnost, atmosfera, število lun, ..);
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
24.,25 December Frontalna, skupinska; razlaga, razgovor, delo s tekstom Posluša, sodeluje v razgovoru, išče informacije v literaturi in sestavi poročilo Strokovna literatura s področja astronomije Zemljepis
UČNA ENOTA: OSONČJE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Razlikuje pojme meteor, komet, planet, zvezda, satelit;
  2. Utrjuje znanje o Osončju z delom na računalniku (program Naše osončje ali uporaba Interneta);
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
26.,27 December Frontalna, delo v dvojicah; razlaga, razgovor, delo z računalnikom Posluša, sodeluje v razgovoru, išče informacije in zapisuje Računalnik Zemljepis
UČNA ENOTA: ZVEZDE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pove, da je Sonce zvezda in določi lego Sonca v Rimski cesti;
  2. Ve, da se zvezde združujejo v skupine (ozvezdja, galaksija, jata);
  3. Zna določiti zvezdo Severnico in ve, da se nebo navidezno vrti okoli nje;
  4. Pove, da se lege zvezd med letom spreminjajo glede na uro opazovanja in letni čas;
  5. Opredeli svetlobno leto;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
28.  December Frontalna; razlaga, demonstracija uporabe zvezdne karte, razgovor Posluša, sodeluje v razgovoru Zvezdna karta Zemljepis
UČNA TEMA: ELEKTRIČNI TOK IN NABOJ
UČNA ENOTA: UVOD
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Spozna pomen elektrike v vsakdanjem življenju;
  2. Prepoznajo izvire, prevodnike in vedo, da z njimi sestavimo električni krog;
  3. Se nauči shematske znake za risanje shem;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
29. Januar Frontalna, delo v skupinah; razgovor, eksperimentiranja in dela s tekstom Poslušajo, vežejo preprost električni krog, proučujejo zgradbo žarnice, baterije, stikala Žarnice, baterije in vezne žice  
UČNA ENOTA: UČINKI ELEKTRIČNEGA TOKA
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:

Zna našteti učinke električnega toka in preproste primere uporabe;

ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
30. Januar Frontalna; razgovor, demonstracije Opazujejo različne učinke električnega toka:

Poskus z magnetno iglo in tokovno tehtnico – gungalnico, elektroliza

Magnetna igla, tokovna tehtnica - gungalnica, material za elektrolizo, baterije in vezne žice Biologija
UČNA ENOTA: SMER ELEKTRIČNEGA TOKA
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Zna opisati kateri učinki električnega toka so odvisni od smeri toka;
  2. Razlikuje izmenični in enosmerni tok;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
31. Januar Frontalna; razgovor, demonstracije Posluša, sodeluje v razgovoru, opazujejo postopek elektrolize in nabiranje snovi na materialih v odvisnost od smeri toka Material za elektrolizo, baterije in vezne žice Tehnična vzgoja
UČNA ENOTA: MERJENJE ELEKTRIČNEGA TOKA
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Ve, da je amper (A) enota za električni tok;
  2. Ve, da je ampermeter merilnik toka, in ve, da ga vežemo zaporedno s porabnikom;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
32.,33 Januar Frontalna; razgovor, demonstracije in dela s tekstom Posluša, sodeluje, opazujejo meritve toka skozi različne porabnike in si zapisujejo ugotovitve Ampermeter, baterije, vezne žice in različni prevodni materiali – uporniki.  
UČNA ENOTA: ELEKTRIČNO VEZJE – VAROVANJE TOKOKROGOV 
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Ve kaj je kratek stik;
  2. Razume vlogo varovalke pri varovanju električnega kroga;
  3. Ve, da je tudi Zemlja lahko prevodnik električnega tokokroga;
  4. Spozna zrak kot prevodnik električnega toka;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
34. Januar Frontalna; razgovor, demonstracije in eksperimentiranja. Posluša, sodeluje, ugotavlja učinek prevelikega toka na bakreni žički. Baterije, vezne žice in bakrene žičke.  
UČNA ENOTA: ELEKTRIČNA VEZJA – ZAPORDNA VEZAVA
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pozna zaporedno vezavo električnih elementov;
  2. Ve, da večje število zaporedno vezanih porabnikov zmanjšuje tok skoznje, če je izvir stalen;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
35. Januar Frontalna; razgovor, demonstracije in eksperimentiranja. Posluša, sodeluje, ugotavlja učinek zaporedne vezave porabnikov.  Ampermeter, baterije, vezne žice, žarnice  
UČNA ENOTA: ELEKTRIČNA VEZJA – VZPOREDNA VEZAVA
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pozna vzporedno vezavo električnih elementov;
  2. Ve, da večje število vzporedno vezanih porabnikov povečuje skupni tok, če je izvir stalen;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
36. Januar Frontalna; razgovor, demonstracije in eksperimentiranja. Posluša, sodeluje, ugotavlja učinek vzporedno vezanih porabnikov Ampermeter, baterije, vezne žice, žarnice  
UČNA ENOTA: ELEKTRIČNI NABOJ
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Ve, da skozi zaporedno vezane elemente električnega kroga teče enak tok;
  2. Ve, da je pri vzporedni vezavi tok pred cepitvijo enak vsoti tokov v posameznih vejah;
  3. Iz toka in časa, zna izračunati pretočeni naboj;
  4. Pozna zakon o ohranitvi naboja;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
37.,38 Februar Frontalna; razgovor, dela s tekstom, demonstracije Posluša, sodeluje,  Ampermeter, baterije, uporniki, žarnice  
UČNA ENOTA: PREVERJANJE ZNANJA
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Preveriti poznavanje in razumevanje pojmov;
  1. Uporabi pridobljeno znanje;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
39.
Februar Individualna učna oblika;

Metoda dela s tekstom, metoda reševanja problemov in metoda pisnih izdelkov

Odgovarjajo na vprašanja, iščejo povezave, rešujejo naloge. Učni listi  
UČNA ENOTA: ANALIZA PREVERJANJA, UTJEVANJE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Poda povratno informacijo o svojem znanju;
  2. Ponoviti in utrditi dele snovi, ki jih slabše obvlada
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
40.
Februar Frontalna učna oblika; metoda razgovora in urjenja   Grafoskop, prosojnica  
UČNA ENOTA: PREIZKUS ZNANJA
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
41.
Februar Individualna učna oblika;

Metoda pisnih izdelkov

     
UČNA TEMA: NAPETOST IN ELEKTRIČNO DELO
UČNA ENOTA: O NAPETOSTI
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Spozna napetost in enoto zanjo;
  2. Ve, da je napetost sposobnost generatorja, da lahko poganja električni tok;
  3. Pove, da je merilnik napetosti voltmeter, in ve da ga v električni krog vežemo vzporedno s porabnikom;
  4. Zna izmeriti napetost na bateriji in porabniku;
  5. Razlikuje male, nizke in visoke napetosti.
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
42.,43 Februar,

marec

Frontalna,;delo v skupinah

razgovor, razlaga in demonstracija, merjenje

Merijo napetosti na porabnikih pri različnih vezavah Žarnice, baterije, vezne žice, voltmeter.  
UČNA ENOTA: ELEKTRIČNO DELO IN ENERGIJSKI ZAKON
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pove, da z električnim delom dosežemo energijske spremembe;
  2. Zna izračunati porabo električnega dela
  3. Ve, da lahko električno delo merimo in računamo s spremembo notranje energije Ae = D Wn;
  4. Pozna energijski zakon v razširjeni obliki Ae +Am = D W;
  5. Pove, da je Ae sorazmerno z napetostjo in s pretočenim nabojem;
  6. Računa električno delo in moč.
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
44.,45

46.

Marec Frontalna; 

razgovor, demonstracije, razlaga

Opazujejo poskus segrevanja vode s potopnim grelcem, pri čemer merijo el. tok, napetost, temperaturo vode in čas po intervalih. Meritve zapisujejo v tabelo Kalorifer, potopni grelec, voltmeter, ampermeter, termometer, stoparica.  
UČNA ENOTA: ENERGIJA, IZVIRI, ELEKTROMOTORJI
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Zna zapisati energijski obračun za nekatere izvire;
  2. Spozna galvanski člen iz energijskega vidika.
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
47. Marec Frontalna

razgovor, razlaga demonstracija

Opazujejo delovanje solarne celice, termoelementa, voltov člen. Solarna celica z elektromotorjem, termoelement, mikroampermeter,elementi za voltov člen. Tehnična vzgoja
UČNA TEMA: ELEKTRIČNI UPOR
UČNA ENOTA: OHMOV ZAKON
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. S pomočjo meritev zna ugotovi, da sta tok skozi upornik in napetost na uporniku premo sorazmerni količini;
  2. S pomočjo meritev zna ugotovi, da tok skozi žarnico in napetost na žarnici nista premo sorazmerni količini;
  3. Pozna enoto za električni upor;
  4. Ve, da je električni upor lastnost upornikov;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
48. Marec Skupinska, frontalna; metoda ustne razlage, metoda poročanja, razgovor, metoda laboratorijskih del Sestavijo el. krog, merijo el. tok in napetost, ugotavljajo povezanost toka in napetosti ŠMI, uporniki, vezne žice, ampermeter, voltmeter, žarnice Matematika (linearna funkcija);

elektrotehnika- (električna vezja)

UČNA ENOTA: OHMOV ZAKON- UTRJEVANJE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pozna Ohmov zakon;
  2. Ohmov zakon zna uporabi na računskih in praktičnih primerih;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
49. Marec Delo v parih, frontalna; metoda dela s tekstom, razgovor, metoda poročanja Sodelujejo pri uvodnem ponavljanju, rešujejo naloge na učnem listu Učni list z nalogami in konkretnimi vprašanji Matematika ( uporaba obrazca za upor upornika)
UČNA ENOTA: ZAPOREDNA VEZAVA UPORNIKOV
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Ve, kako se porazdeli napetost po porabnikih;
  2. Ve, kako izračunamo skupni upor zaporedno vezanih upornikov;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
50. Marec Individualna, frontalna; metoda demonstracije, metoda razgovora, metoda ustne razlage,  Opazovanje eksperimentov, sodelovanje v razgovoru, ugotavljanje zakonitosti ŠMI, vezne žice, uporniki z različnimi upori, ampermeter, voltmetri Matematika (razmerja)
UČNA ENOTA: VZPOREDNA VEZAVA UPORNIKOV
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Ve, kako se po upornikih porazdeli električni tok;
  2. Zna izračunati skupni upor dveh enakih vzporedno vezanih upornikih;
  3. Pozna zakonitost delitve toka pri vzporedno vezanih upornikih;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
51. April  Frontalna, individualna; metoda demonstracije, razgovora, ustne razlage Opazovanje eksperimentov, sodelovanje v razgovoru, ugotavljanje zakonitosti ŠMI, vezne žice, uporniki z različnimi upori, ampermetri, voltmetri Matematika (razmerja, ulomki)

Tehnika (vodovodna napeljava)

UČNA ENOTA: VZPOREDNA IN ZAPOREDNA VEZAVA- UTRJEVANJE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE
  1. Utrdi znanje;
  2. Zna uporabljati obrazce za vzporedno in zaporedno vezavo upornikov;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
52. April  Delo v parih , frontalna; metoda razgovora, delo s tekstom Razgovor med učenci v parih, reševanje nalog na učnem listu Učni list Matematika (razmerja, ulomki)

Tehnika (vodovodna napeljava)

UČNA ENOTA: UPOR ŽIC
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Ve, kako je upor žice odvisen od dolžine in preseka žice;
  2. Ve, da je upor odvisen od snovi, iz katere je izdelana žica;
  3. Ve, kaj je specifični upor;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
53. April  Frontalna; metoda demonstracije, metoda razgovora Opazovanje eksperimentov, sodelovanje v razgovoru Žice različnih materialov, dolžine in preseka, ŠMI, vezne žice, voltmeter, ampermeter Tehnika (električna napeljava, prenos energije- izgube)
UČNA ENOTA: PREVERJANJE ZNANJA
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Preveriti poznavanje in razumevanje pojmov;
  1. Uporabi pridobljeno znanje;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
54
April Individualna učna oblika;

Metoda dela s tekstom, metoda reševanja problemov in metoda pisnih izdelkov

Odgovarjajo na vprašanja, iščejo povezave, rešujejo naloge. Učni listi  
UČNA ENOTA: ANALIZA PREVERJANJA, UTJEVANJE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Poda povratno informacijo o svojem znanju;
  2. Ponoviti in utrditi dele snovi, ki jih slabše obvlada
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
55.
April Frontalna učna oblika; metoda razgovora in urjenja   Grafoskop, prosojnica  
UČNA ENOTA: PREIZKUS ZNANJA
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
56.
April Individualna učna oblika;

Metoda pisnih izdelkov

     
UČNA TEMA: MIRUJOČI ELEKTRIČNI NABOJ
UČNA ENOTA: POSKUSI Z ELEKTRIČNIMI NABOJI
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Po predelani snovi ločijo med naelektrenimi in električno nevtralnimi telesi;
  2. Ugotovi, da obstajata dve vrsti nabojev;
  3. Pove, da med naelektrenimi telesi delujejo privlačne ali odbojne sile;
  4. Ve, da je med naelektrenima telesoma napetost, ki lahko požene električni tok;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
57. Maj Frontalna; razgovor, opazovanje, razlaga, demonstracija. Opazujejo poskuse:
  • kondenzator v električnem krogu.
  • Prenos el. naboja med ploščama kondenzatorja.
  • Električne sile med nabitima ploščama kondenzatorja.
Ploščati kondenzator, vir visoke napetosti, vezne žice, stojalo s stiroporno kroglico, tlivka. Z matematiko (zrcaljenje) in biologijo (zrcalno simetrična telesa).
UČNA ENOTA: MERJENJE NAPETOSTI Z ELEKTROMETROM , INFLUENCA
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Po predelani snovi pozna elektrometer;
  2. Razloži pojav influence;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
58. Maj Frontalna; razgovor, razlaga, demonstracija.
  • Opišejo elektrometer
  • Naučijo se naelektriti z dotikom.
  • Opazujejo naelektrenje z influenco
Elektrometer, plastična in steklena palica, volnena krpa, kovinska loparja na lesenih držajih, kondenzator  
UČNA ENOTA: ELEKTRIČNO POLJE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Po predelani snovi vedo, da je v okolici naelektrenega telesa električno polje;
  2. Ve kaj so električne silnice;
  3. Pove, da na naelektreno telo v električnem polju deluje električna sila v smeri električnih silnic;
  4. Ločijo homogeno in nehomogeno polje;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
59. Maj Frontalna; razgovor, demonstracija, razlaga.
  • Opazujejo poskus z naelektreno kroglico med ploščama nabitega kondenzatorja.
  • Opazujejo poskus s prikazom električnega pola v modelu ploščatega kondenzatorja.
Ploščati kondenzator, naelektrena kroglica, ricinusovo olje, zdrob, modeli kondenzatorjev, visokonapetostni izvir.  
UČNA ENOTA: KAJ JE ELEKTRIČNI TOK
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE 

Po predelani snovi naj učenec pojasni usmerjeno gibanje naelektrenih delcev v kapljevinah, plinih, kovinah in vakuumu pod vplivom električnega polja;

ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
60.  Maj Frontalna; razgovor in demonstracija. Opazujejo poskuse s Teltronovimi cevmi Teltronove cevi ( dioda s križem, dioda z električnim in magnetnim poljem), visokonapetostni izvir. Tehnična vzgoja.
UČNA TEMA: MAGNETNO POLJE
UČNA ENOTA: MAGNETNE SILE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pove, da magnetna sila deluje na feromagnetne snovi;
  2. Zve, da magnetna sila deluje na gibajoče se naelektrene delce;
  3. Ve, da ima vsak magnet dva pola;
  4. Ve, da je tudi Zemlja magnet;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
61. Maj Frontalna; razgovor, razlaga, demonstracija,  Eksperimenti:
  • Izvedejo poskuse s trajnimi magneti.
  • Magnet v zemeljskem polju.
  • Učinek magnetnih sil na curek elektronov.
Katodna cev s križem, visokonapetostni izvir, trajni magneti, kompas.  
UČNA ENOTA: MAGNETNO POLJE
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Ve, da prostor, v katerem delujejo magnetne sile imenujemo magnetno polje;
  2. Ponazorijo magnetno polje z magnetnimi gostotnicami;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
62.  Maj Frontalna; razgovor, razlaga, demonstracija,  Eksperimenti:
  • Izvedejo poskuse z železnimi opilki in magnetom.
  • Ogledajo si slike magnetnih polj trajnih magnetov, tuljave in ravnega magneta.
Trajni magneti, železovi opilki, grafoskop, prosojnice, model ravnega magneta, vir napetosti, tuljava. Tehnična vzgoja
UČNA ENOTA: TULJAVA IN ELEKTROMAGNET
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE Učenec:
  1. Pozna tuljavo in pove, da je v njej in okoli nje magnetno polje, kadar teče po njej električni tok;
  2. Pozna elektromagnet in njegovo uporabo;
  3. Naredijo energijski obračun za elektromotor;
ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
63. Maj Frontalna; razgovor, razlaga, demonstracija,  Eksperimenti:
  • Opazujejo poskuse s tuljavo in opilki.
  • Opazujejo model elektromagneta in njegovo delovanje.
  • Opazujejo na modelu delovanje elektromotorja.
Model tuljave, opilki, izvir napetosti, model elektromotorja, debelejši vijak, žica, bucike. Tehnična vzgoja
UČNA ENOTA: PREVERJANJE IN OCENJEVANJE ZNANJA
OPERATIVNO IZRAŽANI CILJI UČNE ENOTE 

Utrjevanje in ocenjevanje znanja iz poglavij o električnem in magnetnem polju;

ZAP. ŠT. MESEC OBLIKE IN METODE AKTIVNOSTI UČENCEV PRIPOMOČKI KORELACIJA
64. Maj,

junij

       

Nazaj