|
Vrtež okoli izhodišča za kote 90o,
180o in 270o
Kot 90o
Nariši točko A=(2,3) in jo zavrti
okoli izhodišča za kot =90o.
Poskušaj ugotoviti pravilo, po katerem lahko
izračunaš koordinate poljubne preslikane
točke.
Pokaži rešitev
| pravilo
|
|
Kot 180o
Nariši točko A=(2,3) in jo zavrti
okoli izhodišča za kot =180o.
Poskušaj ugotoviti pravilo, po katerem lahko
izračunaš koordinate poljubne preslikane
točke. Pri tem ne pozabi, da je rotacija
za kot 180o okoli izhodišča isto
kot zrcaljenje
čez točko (izhodišče).
Pokaži rešitev
| pravilo
|
|
Kot 270o
Nariši točko A=(2,3) in jo zavrti
okoli izhodišča za kot =270o.
Poskušaj ugotoviti pravilo, po katerem lahko
izračunaš koordinate poljubne preslikane
točke. Spomni se, da je vrtež okoli izhodišča
za kot 270o enako kot vrtež okoli
izhodišča za kot -90o.
Pokaži
rešitev | pravilo
|
|
|
Iz izkušenj smo ugotovili, da ima zrcaljenje čez točko
v ravnini naslednje lastnosti:
Lastnosti vrteža okoli točke:
- Slika vsake premice je premica. Slika
- Vrtež okoli točke ohranja razdalje, velikosti kotov
in orientacijo v ravnini. Slika
|
Preveri
svoje znanje v Kvizu.
|