|
MLADI MLADIM O EU
Kako približati dijakom v srednji
šoli delovanje EU in vključevanje Slovenije
V okviru projektnega dela
Mladinskega kulturnega centra, pod vodstvom direktorice Dragice Marinič
iz Maribora, je v letu 1999 začela teči raziskovalna naloga z naslovom MLADI
IN EVROPSKA UNIJA. V njenem okvitu je začela raziskovalna skupina
mladih mariborčanov s Srednje ekonomske šole (Brigita Krajnc, Karmen
Vilič, Gregor Mustafa, Gaj Novšak, Suzana Soršak, Anuša Pisanec, Maja
Šenveter, Metka Meglič in Nataša Brezovšček) ob mentorskem in
strokovnem vodstvu prof.Danice Pelcl in dr.Andeja Fištravca (Pedagoška
fakulteta Maribor) na reprezentativnem vzorcu mladih šolajočih se
Mariborčanov (srednješolcev in študentov) raziskovati, kakšen je
njihov odnos do vključevanja Slovenije v EU.
Raziskovalna naloga je bila
osnovana v 3 delih. V prvem je bilo izvedeno anketiranje 382 dijakov
drugih in tretjih letnikov 14 mariborskih srednjih šol, v drugem in
tretjem delu pa je potekalo anketiranje 181 študentov drugih in tretjih
letnikov Univerze v Mariboru. Raziskava v tretjem delu vključuje tudi
strukturirane intervjuje z mladinskimi javnomnenjskimi voditelji in
voditeljicami.
Rezultati raziskovanja so bili
predstavljeni v Univerzitetni knjižnici v Glasserjevi dvorani 25.05.1999.
V spremstvu profesorjev Danice
Pelcl in Braneta Šulina ter direktorice mariborskega Mladinskega centra
Dragice Marinič, smo v sodelovanju z Mladinskim centrom Kombi iz
Nunchritza pri Dresdnu dijakom v Riesi na Saškem in študentom Svobodne
univerze predstavili našo raziskovalno nalogo. Dobrodošli smo bili tudi
na slovenskem veleposlaništvu v Berlinu in kratka predstavitev našega
raziskovanja je potekala na slovenski ambasadi.
Osnovni namen projekta je bil
seveda raziskovalen. Želeli smo izvedeti mnenja in stališča mladih o
vključevanju Slovenije v EU, pri tem pa smo sami dobili bolj celostno
podobo o zvezi, v katero želimo vstopiti. Ugotovili smo, da so dijaki načeloma
za priključitev, medtem ko so predstavniki študentov nekoliko bolj kritični.
Predvsem dijaki so mnenja, da premalo vedo o dosedanjih aktivnostih,
njihove informacije pa izhajajo predvsem le iz sredstev javnega obveščanja.
Mladi (dijaki in študentje)
menijo, da bi Slovenija z vstopom v EU izgubila svoje posebnosti, prav
tako bi se naše kmetijstvo izgubilo v poplavi evropskih pridelovalcev
hrane. Najbolj pa izstopa nezaupanje v EU, saj tam ne vidijo uresničitve
svojih želja in ambicij.
Ugotovili smo tudi, da mladi o
tej temi vedo premalo, so slabo obveščeni in se nasploh o tem premalo
pogovarjajo. Mi pa smo jih želeli pripraviti, da bi o tej temi pričeli
sami razmišljati in si tako zadali še eno nalogo. Nastal je nov projekt
z naslovom MLADI MLADIM O EU, ki ga je vodil mentor prof.
Brane Šulin z ekipo dijakov tretjih in četrtih letnikov SEŠ (Brigita
Krajnc, Karmen Vilič, Gregor Mustafa, Rebeka Krajnc, Klavdija Lah in Saša
Gmajner). Koordinator je bila prof. Danica Pelcl.
Skupaj smo organizirali okrogle
mize, na katere so bili dijaki vsebinsko pripravljeni na osnovi izkušenj
in znanja iz predhodnjega raziskovalnega dela in predmeta ekonomije. Mlade
smo tako skušali osveščati o Evropski Uniji, o njenih začetkih,
nalogah, ciljih, pozitivnih in negativnih straneh. Tako smo organizirali
14 okroglih miz na vseh srednjih šolah v Mariboru in na vsaki okrogli
mizi izvedli anonimno anketo. Evalvacija le teh pa je pokazala, da si
mladi želijo takšnega načina informiranja, da želijo več informacij s
tega področja, da bodo s temi izkušnjami bolj kritično razmišljali o
spremembah, ki nas čakajo. Mi pa jim hkrati s tem omogočamo demokratično
in kritično odločitev o priključitvi Slovenije v EU.
Prof. Šulin Brane:”V šolskem
letu 2000/2001 nadaljujemo projekt tako, da pri urah ekonomije (predvsem v
3. in 4. letniku) spoznavamo evropske institucije (EU, Svet Evrope, Nato)
tako da posamezni dijaki pripravijo referate in z njimi poučijo tudi
druge, nato pa s skupinskim delom v razredu obravnavamo posamezne
aktualnosti na področju vključevanja SLO v EU (problemi kmetijstva pri
vključevanju, problem mladih, kaj prinaša Euro na monetarno področje,
pozitivne in negativne strani EU ipd.). Tematiko potem skupine predstavijo
celotnemu razredu, jih ponazarjajo tudi s plakati, križanko, miselnimi
vzorci.
In kakšni so cilji našega dela?
Pripraviti mlade k lastnemu razmišljanju o teh temah, jih obveščati,
saj bodo na referendumu o vključevanju SLO v EU sodelovali tudi sami.
Ob tem, da jim je dana možnost
soodločanja, se morajo zavedati, da se dobro seznanijo o prednostih in
slabostih našega vključevanja v EU”.
Mnenje dijakov o projektu Evropska
Unija v 3.h“Ker nas dijake in dijakinje
ta tema zelo veseli smo s projektnim delom obdelali posamezna področja s
katerimi se ukvarja EU. Tako so nastali plakati na temo “KMETIJSTVO
EU”, “EURO IN OSTALE EVROPSKE VALUTE”, “IZOBRAŽEVANJE”,
“KONVENCIJA O ČLOVEKOVIH PRAVICAH”. Plod timskega dela so plakati, ki
so tudi razstavljeni.
Pri tem projektu smo imeli možnost,
da bolje spoznamo EU in da bolje spoznamo problematiko, ki zanima nas
mlade. Za konec bi rada povedala še to, da je Evropska Unija naša
prihodnost in zato moramo poskrbeti za boljše poznavanje te problematike
tudi med mladimi, saj smo mladi tisti, ki bomo sooblikovali našo
prihodnost”.
MAJA RECEK, 3.H
Vsekakor pa naš cilj ni bil prepričevati, temveč
osveščati, pripraviti mlade, da se prično zanimati za aktualnosti, ki
utegnejo vplivati na njihovo življenje. Tako se je bogatilo tudi naše
znanje, soočanje z mladimi pa je za nas predstavljalo poseben izziv.
Nabrali smo si izkušenj, ki jih bomo lahko koristno uporabili pri
nadaljnem delu in šolanju ter nenazadnje tudi življenju.
Vodja projekta
prof. Brane Šulin |