Srednja ekonomska šola Maribor 
 Trg Borisa Kidriča 3, 2000 MB 
 
tel: (02) 251 34 61 

Bolšji sejem
Dan odprtih vrat
Ekonomijada
Oglaševanje skozi zgodovino
Mladi mladim o EU
Naša šola od 1926 do 2001
Srečanja dijakov, nagrajencev računovodskih, finančnih delavcev in revizorjev Maribor
Ljubezen, partnerstvo, spolnost
Moje življenje v letu 2025
Izdaja zbornika ob 75-letnici
Proslava ob 75-letnici SEŠ

 

MLADI MLADIM O EU

Kako približati dijakom v srednji šoli delovanje EU in vključevanje Slovenije

V okviru projektnega dela Mladinskega kulturnega centra, pod vodstvom direktorice Dragice Marinič iz Maribora, je v letu 1999 začela teči raziskovalna naloga z naslovom MLADI IN EVROPSKA UNIJA. V njenem okvitu je začela raziskovalna skupina mladih mariborčanov s Srednje ekonomske šole (Brigita Krajnc, Karmen Vilič, Gregor Mustafa, Gaj Novšak, Suzana Soršak, Anuša Pisanec, Maja Šenveter, Metka Meglič in Nataša Brezovšček) ob mentorskem in strokovnem vodstvu prof.Danice Pelcl in dr.Andeja Fištravca (Pedagoška fakulteta Maribor) na reprezentativnem vzorcu mladih šolajočih se Mariborčanov (srednješolcev in študentov) raziskovati, kakšen je njihov odnos do vključevanja Slovenije v EU.

Raziskovalna naloga je bila osnovana v 3 delih. V prvem je bilo izvedeno anketiranje 382 dijakov drugih in tretjih letnikov 14 mariborskih srednjih šol, v drugem in tretjem delu pa je potekalo anketiranje 181 študentov drugih in tretjih letnikov Univerze v Mariboru. Raziskava v tretjem delu vključuje tudi strukturirane intervjuje z mladinskimi javnomnenjskimi voditelji in voditeljicami.

Rezultati raziskovanja so bili predstavljeni v Univerzitetni knjižnici v Glasserjevi dvorani 25.05.1999.

V spremstvu profesorjev Danice Pelcl in Braneta Šulina ter direktorice mariborskega Mladinskega centra Dragice Marinič, smo v sodelovanju z Mladinskim centrom Kombi iz Nunchritza pri Dresdnu dijakom v Riesi na Saškem in študentom Svobodne univerze predstavili našo raziskovalno nalogo. Dobrodošli smo bili tudi na slovenskem veleposlaništvu v Berlinu in kratka predstavitev našega raziskovanja je potekala na slovenski ambasadi.

Osnovni namen projekta je bil seveda raziskovalen. Želeli smo izvedeti mnenja in stališča mladih o vključevanju Slovenije v EU, pri tem pa smo sami dobili bolj celostno podobo o zvezi, v katero želimo vstopiti. Ugotovili smo, da so dijaki načeloma za priključitev, medtem ko so predstavniki študentov nekoliko bolj kritični. Predvsem dijaki so mnenja, da premalo vedo o dosedanjih aktivnostih, njihove informacije pa izhajajo predvsem le iz sredstev javnega obveščanja.

Mladi (dijaki in študentje) menijo, da bi Slovenija z vstopom v EU izgubila svoje posebnosti, prav tako bi se naše kmetijstvo izgubilo v poplavi evropskih pridelovalcev hrane. Najbolj pa izstopa nezaupanje v EU, saj tam ne vidijo uresničitve svojih želja in ambicij.

 
Ugotovili smo tudi, da mladi o tej temi vedo premalo, so slabo obveščeni in se nasploh o tem premalo pogovarjajo. Mi pa smo jih želeli pripraviti, da bi o tej temi pričeli sami razmišljati in si tako zadali še eno nalogo. Nastal je nov projekt z naslovom MLADI MLADIM O EU, ki ga je vodil mentor prof. Brane Šulin z ekipo dijakov tretjih in četrtih letnikov SEŠ (Brigita Krajnc, Karmen Vilič, Gregor Mustafa, Rebeka Krajnc, Klavdija Lah in Saša Gmajner). Koordinator je bila prof. Danica Pelcl.

Skupaj smo organizirali okrogle mize, na katere so bili dijaki vsebinsko pripravljeni na osnovi izkušenj in znanja iz predhodnjega raziskovalnega dela in predmeta ekonomije. Mlade smo tako skušali osveščati o Evropski Uniji, o njenih začetkih, nalogah, ciljih, pozitivnih in negativnih straneh. Tako smo organizirali 14 okroglih miz na vseh srednjih šolah v Mariboru in na vsaki okrogli mizi izvedli anonimno anketo. Evalvacija le teh pa je pokazala, da si mladi želijo takšnega načina informiranja, da želijo več informacij s tega področja, da bodo s temi izkušnjami bolj kritično razmišljali o spremembah, ki nas čakajo. Mi pa jim hkrati s tem omogočamo demokratično in kritično odločitev o priključitvi Slovenije v EU.

 
Prof. Šulin Brane:”V šolskem letu 2000/2001 nadaljujemo projekt tako, da pri urah ekonomije (predvsem v 3. in 4. letniku) spoznavamo evropske institucije (EU, Svet Evrope, Nato) tako da posamezni dijaki pripravijo referate in z njimi poučijo tudi druge, nato pa s skupinskim delom v razredu obravnavamo posamezne aktualnosti na področju vključevanja SLO v EU (problemi kmetijstva pri vključevanju, problem mladih, kaj prinaša Euro na monetarno področje, pozitivne in negativne strani EU ipd.). Tematiko potem skupine predstavijo celotnemu razredu, jih ponazarjajo tudi s plakati, križanko, miselnimi vzorci.

In kakšni so cilji našega dela? Pripraviti mlade k lastnemu razmišljanju o teh temah, jih obveščati, saj bodo na referendumu o vključevanju SLO v EU sodelovali tudi sami.

Ob tem, da jim je dana možnost soodločanja, se morajo zavedati, da se dobro seznanijo o prednostih in slabostih našega vključevanja v EU”.

 

Mnenje dijakov o projektu Evropska Unija v 3.h“Ker nas dijake in dijakinje ta tema zelo veseli smo s projektnim delom obdelali posamezna področja s katerimi se ukvarja EU. Tako so nastali plakati na temo “KMETIJSTVO EU”, “EURO IN OSTALE EVROPSKE VALUTE”, “IZOBRAŽEVANJE”, “KONVENCIJA O ČLOVEKOVIH PRAVICAH”. Plod timskega dela so plakati, ki so tudi razstavljeni.

 

Pri tem projektu smo imeli možnost, da bolje spoznamo EU in da bolje spoznamo problematiko, ki zanima nas mlade. Za konec bi rada povedala še to, da je Evropska Unija naša prihodnost in zato moramo poskrbeti za boljše poznavanje te problematike tudi med mladimi, saj smo mladi tisti, ki bomo sooblikovali našo prihodnost”.

MAJA RECEK, 3.H

 

 
Vsekakor pa naš cilj ni bil prepričevati, temveč osveščati, pripraviti mlade, da se prično zanimati za aktualnosti, ki utegnejo vplivati na njihovo življenje. Tako se je bogatilo tudi naše znanje, soočanje z mladimi pa je za nas predstavljalo poseben izziv. Nabrali smo si izkušenj, ki jih bomo lahko koristno uporabili pri nadaljnem delu in šolanju ter nenazadnje tudi življenju.

Vodja projekta

prof. Brane Šulin