Preverite svoje znanje s področja MULTIMEDIJA

Sestavil: Andrej Miksič 2002

Test razumevanja multimedij (snov 2. letnika nacionalnega programa) je sestavljen iz štirih poglavij:

  1. izbirna vprašanja
  2. vprašanja dopolnjevanja
  3. alternativni odgovori
  4. asociacije (povezovanje pojmov)
Kadar je možno izbrati med danimi odgovori, se za vsak pravilno izbran odgovor prišteje ena točka, za nepravilno izbranega pa se točka odšteje.

NASVET: Pri nekaterih vprašanjih uporabite enostaven kalkulator.

Možnih točk: 37

Poglavje 1

Naslednje naloge imajo več možnih odgovorov, od katerega je le eden pravilen. Izberi pravilen odgovor! (pravilen odgovor 1 točka)

1. Informacija je v računalniku shranjena (in se tako tudi prenaša) v binarni obliki, kajti:
Prenos podatkov je tako hitrejši
Podatki morajo biti shranjeni v bitih
Glede na današnjo tehnologijo je to najbolj zanesljiv način

2. Element komunikacije, ki skrbi za prenos informacije od oddajnika do prejemnika, imenujemo:
Medij
Informacijski kanal
Kodirnik
3. Kjer prejemnik vrača povratno informacijo, gre za:
Komunikacijo polni-dupleks
Učinkovito in uspešno komunikacijo
dvosmerno komunikacijo
4. Pri enosmerni komunikaciji je v podrejenem položaju:
Oddajnik
Prejemnik
Nihče od obeh
5. Računalnik, ki v mreži ponuja ostalim računalnikom določene storitve, imenujemo:
Odjemalec ali klient
Strežnik
Servisni računalnik
6. Če zvočni signal vzorčimo dovolj pogosto in vsak vzorec kodiramo s čim več biti, potem:
Pridobimo na kvaliteti zvoka in porabimo manj pomnilnika
Pridobimo na kvaliteti zvoka, a porabimo več pomnilnika
Ne izgubimo na kvaliteti, le zvok bolj šumi
7. Črno-bel zaslon ločljivosti 800x600 popišemo z:
480 kByti
480 kbiti
960 kbiti
8. Zvočni signal lahko shranimo v računalnik:
S pomočjo A/D pretvornika
S pomočjo D/A pretvornika in mikrofona
Neosredno

Poglavje 2

Odklukaj okence, če misliš, da je trditev pravilna oziroma z odznači, če je napačna! (pravilen odgovor 1 točka)

9. Informacijo lahko prenašamo tudi brezžično.
10. Spletne strani so primer enosmernega komuniciranja.
11. Binarno lahko zakodiramo pozitivna in negativna števila, ne pa tudi decimalna (racionalna) števila.
12. Tisoč različnih barvnih odtenkov bi lahko zakodirali z binarnimi kodami, dolgimi 10 bitov.
13. Veličine digitaliziramo predvsem zato, da so primerne za računalniško obdelavo.
14. Če binarno število pomnožimo z 2, dobimo isto, kakor če bi številu zadaj dodali eno ničlo.
15. Zvočna ovojnica je krivulja, ki sledi jakosti zvoka po času.
16. Posnamemo govorni signal in ga predvajamo z večjo hitrostjo. Govor bo imel nižje tone od originalnega signala.
17. Odpremo datoteko s predmetnim opisom grafike. Sliko zmanjšamo za 4 krat. Kvaliteta slike je ostala enaka.

Poglavje 3

Dopolnite izjave tako, da bodo pravilne! (Pravilen odgovor 2 točki)

18. Pred prenosom informacije se ta v obliko, primerno za prenos.
19. Z osmimi biti lahko kodiramo različnih elementov.
20. Digitalni signal je zaporedje vrednosti.
21. Razpon celih števil, predstavljenih z 10 biti, je od -512 do + .
22. Ton je zvok, ki ima svojo karakteristično .

Poglavje 4

Asociacije: Vsak pojem na levi poveži z najbolj ustreznim na desni! Pojmu na levi pridružite črko pojma iz desnega seznama.(pravilen odgovor 1 točka)

23. Zgoščenka (CD plošča) a.) Digitalna predstavitev signala
24. Komunikacijski medij b.) sprememba stanja prejemnika
25. Cilj komuniciranja c.) Spletne strani
26. Elektronska pošta d.) Storitev interneta
27. HTML jezik e.) Optični vodnik


28. Grafična ločljivost a.) risarski program
29. MP3 b.) slikarski program
30. MIDI c.) GIF
31. Opis barve s kodami osnovnih tiskarskih barv d.) glasbena datoteka
32. Obdelava fotografije e.) zvočna datoteka
f.) RGB
g.) CMYK
h.) število pikslov
i.) število barv