RAČUNALNIK KOT UČNO SREDSTVO |
POVEZAVE NA NAŠE SPLETNE STRANI
Razvoj sodobne računalniške tehnologije nas spodbuja, da pri vseh
oblikah izobraževanja večkrat uporabljamo računalnik. Računalnik srečujemo predvsem
kot učni pripomoček, pa tudi kot učno sredstvo in učno vsebino. Vsa tri področja
uporabe so enakovredna. Poznavanje možnosti uporabe, ki nam jo nudi računalnik in samo
poznavanje računalnika sodi vse bolj v splošno izobrazbo. Računalnik se namreč vse
bolj pojavlja na vseh področjih človekovega dela in življenja.
Izobraževanje
o
računalniku se pojavlja tam, kjer učence seznanimo z delovanjem računalnika in jih
usposabljamo za delo z računalnikom. V devetletni osnovni šoli pridobivajo učenci
osnovna znanja in sposobnosti za delo z računalnikom v 6. razredu pri Tehniki in
tehnologiji. Učenec zna komunicerati z računalnikom in se orientirati na tipkovnici,
izvesti osnovne ukaze za delo z računalnikom v okenskem okolju in zna uporabiti osnovne
ukaze v grafičnem okolju.
Z
uporabo dobrega didaktičnega programa in
pravilnim prlstopom lahko z računalnikom dosežemo veliko boljše učne rezultate kot pri
klasičnem pouku, saj delo ob računalniku zelo motivacijsko vpliva na učence.
Računalnik kot učni pripomoček lahko uporabljamo pri vseh predmetih v osnovni šoli.
Učitelj pa sam odloči v kateri fazi izobraževalnega procesa ga bo uporabil.
Učenci
si lahko prilagodijo tempo dela svojim sposobnostim ob enem pa so ves čas aktivni.
Računalnik ponuja tudi veliko možnosti za njihovo samoizobraževanje in raziskovalno
delo.
Pri
pridobivanju znanja ob računalniku se učenci srečujejo z mnogimi novimi pojmi in
vsebinami. Učenci se ne srečujejo le z novimi vsebinami predmeta. temveč tudi z novimi
računalniškimi programi in ukazi povezanimi s tem programom. Učitelj zato ne sme
pozabiti, da tudi pri delu z računalnikom veljajo temeljna didaktična načel kot so
POSTOPNOST,
NAZORNOST in
SISTEMATIČNOST predvsem pa ZMERNOST.
Preden
»posedemo« učence za računa1nik si moramo odgovoriti na šest bistvenih vprašanj
ZAKAJ,
KAJ, KAKO, KOLIKO in KDAJ.
Na tržiscu se pojavlja vse več dobrih računalniških programov, učitelj pa se mora odločiti ali jih bo uporabil pri pouku, kdaj ga bo uporabil, kako bo snov ob tem programu predstavil učencem.
Strah
je popolnoma odveč.
se
ti učenci ne
V tehniki je
risba pomembnejša od besede. Z njo se sporazumevajo tako načrtovalci predmetov,
izdelovalci pa tudi vzdrževalci in uporabniki nastalih predmetov.
»POGOVORNO«
OKNO CiciCAD
Na vrhu zaslona
je glavna orodjarna, v kateri so predvsem gumbi za vklop in izklop posameznih možnosti,
povečave in delo s plastmi. Na levi
Osnovni
risarski gradniki so črta (enostavna ali lomljena), krog, lok, elipsa, mnogokotnik in
besedilo. Črtam lahko rišemo vzporednice, lahko jih različno končamo (posnamemo ali
zaokrožimo vogale, odrežemo na stičišču z drugo črto, podaljšamo do druge črte…)
Vse gradnike lahko premikamo, zrcalimo, vrtimo in jim spreminjamo velikost. Rišemo lahko
tudi v prerezu, saj lahko narisane predmete tudi šrafiramo.
Risbo
lahko tudi natisnemo. Pri risanju si lahko
pomagamo tudi s predlogami, ki so v bistvu le vnaprej pripravljene risbe. Ob programu že
dobimo predloge za tehnično risanje, v
katere je vrisana običajna tabela.
Program ima tudi
nekaj pomanklivosti. Mnogo postopkov lahko izvedemo le na točno določen način
(pravokotnice lahko rišemo le, če izberemo
orodje, namenjeno temu, ne moremo pa začeti z
POVEZAVE NA NAŠE SPLETNE STRANI
ZANIMIVE POVEZAVE:
http://www.zrsss.si/storitve.html
http://www.zrsss.si/ponudba.html
http://www2.arnes.si/~ssljsksg13/kranj/ljudje.htm
http://www.myfreehost.com/vodnikovadomacija/
http://www.educa.fmf.uni-lj.si/mathshw/kazalo.htm
Strani je za izpit DIDAKTIKA RAČUNALNIŠTVA - DOPOLNILNO IZOBRAŽEVANJE IZ RAČUNALNIŠTVA IN INFORMATIKE (izobraževanje
1999)
pripravila ZVONKA CENCELJ