Ocena znanstvenega dela
Pri Hočevarjevih učbenikih in razpravah o pouku stopa v ospredje znansveni
in logični moment. Ta njegova smer v učbenikih je tudi v takratni
dobi spričo močne konkurence dajala malo upanja na uspeh; lahko je ugajala
strokovnjaku, izpostavljala pa se je nevarnosti, da gre prek zmogljivosti
učencev. Zaradi znanih vsebinskih in metodičnih prednosti pred drugimi
avstrijskimi učbeniki pa so se njegovi vseeno prevladujoče uveljavili.
Preglejmo nekatere poglavitne vrline, zaradi katerih so njegovi učbeniki
prekašali druge:
- kratko, ostro, a ne preveč koncizno matematično sklepanje;
- jasna, pregledna in lahko razumljiva razlaga;
- vseskozi preprost, čist in lahko razumljiv,
poleg tega pa umerjen jezik, ki strogo in natančno reproducira
vsebino pojmov in izvajanj;
- živo medsebojno vplivanje teorije in uporabe;
- obilica smotrnih in koristnih ter s tekstom organsko povezanih nalog;
- primeri so tako izbrani, da zbujajo učencu zanimanje in ga
držijo v napetosti;
- vpleteni kratki zgodovinski podatki in jezikovne opombe pod črto so
dobrodošel dodatek mislečemu učencu in poživIjajo pouk.