DRUŽABNE IGRE ZA RAZBIJANJE GLAVE IN LOMLJENJE JEZIKA
Te igre so primerne za družinski krog in za večje družbe. Imenovali bi jih lahko "igre v
copatah" - čim udobneje, tem bolje. Popolnoma brez truda pa seveda tudi pri teh igrah ne
gre. Odrezavost, malo možganske masaže, veselje do besedne igre, potrpljenje in spretnost -
brez vsega tega seveda ne gre, če že hočeš zmagati.
- GOVORJENJE IN PETJE
To so igre za ljudi, ki so preprosto radi veseli in se jim zdi sijajno, da lahko
enkrat po mili volji "kvasijo nesmiselne".
- ZA BRIHTNE GLAVE
Klasične igre, pri katerih sedimo in pri katerih - če izvzamemo
nekaj izjem - se ni treba ukvarjati s papirjem in svinčnikom. Zato je vseeno, kako je družba
razmeščena v sobi - glavno je, da vsakdo sodeluje, misli, ugiba in odgovarja na bolj ali manj
zvita vprašanja.
- ZA SAMOTNE URE
Samota ni nujno žalostna, seveda, kadar veš, kaj početi s svojim
časom. Pri tem nam lahko pomagajo igre, ki ne zahtevajo velikih duševnih naporov,
ohranjajo pa svežo in bistro duševnost. Še več, lahko se ukvarjamo z njimi za mizo, v postelji
ali v naslanjaču, kadar se vozimo z vlakom ali kadar v deževnem počitniškem dnevu
posedamo na hotelski terasi.
OPISI IGER
Šepetanje v krogu.
Igralci sede v krogu. Vodja igre zašepeta desnemu sosedu kratek stavek
na uho in ta ga mora brez vprašanja povedati naprej tako, kot ga je razumel. Stavek potuje
naokrog, dokler ne pride spet do vodje, ki objavi rezultat. Končni stavek običajno nima a
začetnim nič večje zveze kot krava z integralom.
Kazalo
Nevarna sedmica.
Igralci sede v krogu in kolikor mogoče hitro štejejo po vrsti, začenši z 1.
Pri tem 7 nadomestijo z brrr! Enako tudi vsa števila, ki so deljiva s sedem ali števila, pri
katerih je vsota posameznih številk 7. Kdor se zagovori ali kdor ne pazi, mora plačati kazen.
Kazalo
Olimpiada v hitrem govorenju.
Vsi igralci po vrsti morajo v eni minuti povedati čimveč besed
z isto začetnico. Vodja igre določi črko in šteje.
Kazalo
Mamica gre nakupovat.
Izžrebani igralec predstavlja mamico, ki gre v trgovino. Da pa je
stvar nekoliko težja, kupi mamica le eno živilo, ki se mora začeti z vnaprej določeno črko.
Vzemimo, da namerava kupiti lipov čaj; potem začne igro z besedami: "Mamica gre
nakupovat nekaj z L." Igralci potem po vrsti imenujejo živila, ki se začenjajo z L, dokler kdo
ne imenuje lipovega čaja.
Kazalo
Kričanje. "Žrtev" pošljemo iz sobe.
Medtem drugi igralci določijo večzložno besedo, ki jo
mora žrtev uganiti. Da je naloga težja, razdeli vodja igre to besedo na zloge. Pri besedi
"predavalnica" dobita npr. dva igralca zlog "pre", trije zlog "da", en igralec "val", štirje "ni" in
dva zlog "ca". Ko da vodja igre znak, zavpije vsakdo svoj zlog, kolikor se da glasno. Iz te
zmešnjave mora žrtev uganiti za katero besedo gre.
Kazalo
Razdeljevanje daril.
Igralci sedijo okrog mize. Na znak vodje zašepeta vsakdo svojemu
desnemu sosedu na uho, kaj bi mu rad podaril, levemu sosedu pa pove, kaj naj naredi s
svojim darilom. Potem vsi po vrsti pojasnijo, kaj so dobili za darilo in kaj naj z njim počnejo.
Pri tem lahko pride do zanimivih misli. (Dobim staro metlo in moram na njej odjahati v Kranj.
Podarjene čebele moram predelati v golaž. Tri neplačane račune, ki sem jih dobil v dar,
moram položiti gostiteljici pred noge.)
Kazalo
Mrtva tipka.
Vsakdo mora povedati anekdoto, kratko zgodbico ali šalo, v kateri ne sme biti
črke, ki smo jo vnaprej določili, npr. l ali f. Lahko preberemo tudi kratko časopisno notico, ki
jo potem igralci obnovijo pod "obtežilnimi okoliščinami".
Kazalo
Slepi tipalni kim.
Enemu izmed udeležencev zavežemo oči. Vodja igre mu po vrsti polaga
dva do pet predmetov na iztegnjeno dlan. Žrtev mora uganiti, kaj je bilo. Pri tem si ne sme
niti pomagati z drugo roko niti premakniti dlani. (Primeri: Jajce, radirka, glavnik, žogica,
škatlica za vžigalice, kostanj, krompir, svinčnik, tuba z zobno kremo, ključ, robček,...)
Kazalo
Pregledni kim.
Na mizo postavimo igralno desko. Nanjo razporedimo pet do deset figur,
novcev, zamaškov,... Vsa družba si dve minuti ogleduje igralno desko, potem jo pokrijemo ali
odnesemo. Vsakdo mora narisati majhno skico, ki naj pokaže kako so bili razporejeni
predmeti na igralni deski.
Kazalo
Kviz višje stopnje.
Iščemo priimke zgodovinskih osebnosti ali poljubna imena sodobnih stavb,
naprav, osebnosti ali pokrajin. Lahko izberemo tudi izraze posebnega žargona - lovcev, tatov,
dijakov,... Primer: Kaj je "zelena bratovščina"? (lovci) Kateri slavni violinist je bil rojen v
Piranu? (Tartini) Kaj pomeni stari izraz "navje"? (pokopališče) Kaj je v dijaškem žargonu
"oslovska klop"? (zadnja klop v razredu za lenuhe in zabušante) Kateri nas pesnik je napisal
slavno pesem o Soči? (Gregorčič)
Kazalo
Zakleta pravljica.
Poskusite povedati znano pravljico (mit, narodno pesem, dramo ali roman)
v slogu časopisnega poročila. Soigralci morajo uganiti, katera pravljica vam je bila za
izhodišče. Primer: Neki tukajšnji krojaški mojster, ki je pred nekaj leti, ne da bi se odjavil na
policiji, brez sledu izginil, je prišel te dni na obisk v domovino. Kot je pojasnil na tiskovni
konferenci, je med svojo odsotnostjo precej potoval; na teh potovanjih je baje med drugim
ubil dva velikana, ujel divjega prašiča in nosoroga. Na žalost svojih trditev ne more dokazati.
Dosedanjo obrt bo "obesil na kol", ker se je poročil s plemenitašinjo. (pravljica o pogumnem
krojačku)
Kazalo
Sestavljanje likov.
Na debelo lepenko narišemo kvadrat z desetcentimetrskimi stranicami.
Razrežemo ga po črtah, ki jih kaže skica. Iz vseh sedmih delov kvadrata moramo sestaviti
like, ki ustrezajo narisanim vzorcem.
Kazalo
Problem 8 šahovskih dam.
Potrebujemo običajno šahovnico, ter 8 igralnih ploščic. Te
ploščice predstavljajo 8 dam, ki jih je treba postaviti na desko, da ne more nobena vzeti
druge. (problem ima 92 rešitev)
Kazalo
Delitev zemljišča.
Kmet je lastnik kvadratnega zemljišča, kjer si je postavil hišo. V oporoki
zapusti hišo ženi, zemljišče pa petim otrokom. Dediščino pa lahko uveljavijo le, če jim bo
uspelo razdeliti zemljišče na pet (tudi po obliki) enakih delov. Del zemljišča, na katerem
stoji hiša, ne pride v poštev. Risba kaže edino možno rešitev.
Kazalo
Razdeljeni kvadrati.
Če pogledamo črte, ki delijo narisani kvadrat, se nam zdi, da pri
sestavljanju razrezanih likov ne bo nobenih posebnih težav. Praksa pa kmalu pokaže, da
temu ni tako. Navodilo: kvadrat z 8 - 12 cm stranicami prenesemo na kos lepenke, vrišemo
črte in razrežemo. Kasneje poskusimo nazaj sestaviti kvadrat.
Kazalo
Začarana zvezda.
Iz 18 vžigalic lahko sestavimo zvezdo na levi risbi. Naloga: šest vžigalic
moramo prestaviti tako, da se zvezda spremeni v šest enako velikih štirikotnikov. Pri tem ne
smemo odvzeti ali dodati nobene vžigalice.
Kazalo
Mreža iz vžigalic.
Mrežo iz vžigalic, sestavljeno iz 9 enako velikih kvadratov (risba) moramo
spremeniti tako, da ostaneta dva kvadrata. Odvzeti smemo le 8 vžigalic.
Kazalo
Iz 3 napravi 4.
Iz 12 vžigalic sestavimo tri kvadrate po risbi. Kako lahko te tri kvadrate
spremenimo v štiri? Pogoj: prestaviti smemo samo štiri vžigalice levega ali desnega
zunanjega kvadrata. Druga sprememba: iz figure v rešitvi moramo vzeti dve vžigalici, tako da
ostaneta dva kvadrata. Risba kaže, kako je problem zamišljen.
Kazalo