DRUŽABNE IGRE ZA RAZBIJANJE GLAVE IN LOMLJENJE JEZIKA

Te igre so primerne za družinski krog in za večje družbe. Imenovali bi jih lahko "igre v copatah" - čim udobneje, tem bolje. Popolnoma brez truda pa seveda tudi pri teh igrah ne gre. Odrezavost, malo možganske masaže, veselje do besedne igre, potrpljenje in spretnost - brez vsega tega seveda ne gre, če že hočeš zmagati.
  1. GOVORJENJE IN PETJE
    To so igre za ljudi, ki so preprosto radi veseli in se jim zdi sijajno, da lahko enkrat po mili volji "kvasijo nesmiselne".
  2. ZA BRIHTNE GLAVE
    Klasične igre, pri katerih sedimo in pri katerih - če izvzamemo nekaj izjem - se ni treba ukvarjati s papirjem in svinčnikom. Zato je vseeno, kako je družba razmeščena v sobi - glavno je, da vsakdo sodeluje, misli, ugiba in odgovarja na bolj ali manj zvita vprašanja.
  3. ZA SAMOTNE URE
    Samota ni nujno žalostna, seveda, kadar veš, kaj početi s svojim časom. Pri tem nam lahko pomagajo igre, ki ne zahtevajo velikih duševnih naporov, ohranjajo pa svežo in bistro duševnost. Še več, lahko se ukvarjamo z njimi za mizo, v postelji ali v naslanjaču, kadar se vozimo z vlakom ali kadar v deževnem počitniškem dnevu posedamo na hotelski terasi.




OPISI IGER

  1. Šepetanje v krogu.

    Igralci sede v krogu. Vodja igre zašepeta desnemu sosedu kratek stavek na uho in ta ga mora brez vprašanja povedati naprej tako, kot ga je razumel. Stavek potuje naokrog, dokler ne pride spet do vodje, ki objavi rezultat. Končni stavek običajno nima a začetnim nič večje zveze kot krava z integralom.
    Kazalo

  2. Nevarna sedmica.

    Igralci sede v krogu in kolikor mogoče hitro štejejo po vrsti, začenši z 1. Pri tem 7 nadomestijo z brrr! Enako tudi vsa števila, ki so deljiva s sedem ali števila, pri katerih je vsota posameznih številk 7. Kdor se zagovori ali kdor ne pazi, mora plačati kazen.
    Kazalo

  3. Olimpiada v hitrem govorenju.

    Vsi igralci po vrsti morajo v eni minuti povedati čimveč besed z isto začetnico. Vodja igre določi črko in šteje.
    Kazalo

  4. Mamica gre nakupovat.

    Izžrebani igralec predstavlja mamico, ki gre v trgovino. Da pa je stvar nekoliko težja, kupi mamica le eno živilo, ki se mora začeti z vnaprej določeno črko. Vzemimo, da namerava kupiti lipov čaj; potem začne igro z besedami: "Mamica gre nakupovat nekaj z L." Igralci potem po vrsti imenujejo živila, ki se začenjajo z L, dokler kdo ne imenuje lipovega čaja.
    Kazalo

  5. Kričanje. "Žrtev" pošljemo iz sobe.

    Medtem drugi igralci določijo večzložno besedo, ki jo mora žrtev uganiti. Da je naloga težja, razdeli vodja igre to besedo na zloge. Pri besedi "predavalnica" dobita npr. dva igralca zlog "pre", trije zlog "da", en igralec "val", štirje "ni" in dva zlog "ca". Ko da vodja igre znak, zavpije vsakdo svoj zlog, kolikor se da glasno. Iz te zmešnjave mora žrtev uganiti za katero besedo gre.
    Kazalo

  6. Razdeljevanje daril.

    Igralci sedijo okrog mize. Na znak vodje zašepeta vsakdo svojemu desnemu sosedu na uho, kaj bi mu rad podaril, levemu sosedu pa pove, kaj naj naredi s svojim darilom. Potem vsi po vrsti pojasnijo, kaj so dobili za darilo in kaj naj z njim počnejo. Pri tem lahko pride do zanimivih misli. (Dobim staro metlo in moram na njej odjahati v Kranj. Podarjene čebele moram predelati v golaž. Tri neplačane račune, ki sem jih dobil v dar, moram položiti gostiteljici pred noge.)
    Kazalo

  7. Mrtva tipka.

    Vsakdo mora povedati anekdoto, kratko zgodbico ali šalo, v kateri ne sme biti črke, ki smo jo vnaprej določili, npr. l ali f. Lahko preberemo tudi kratko časopisno notico, ki jo potem igralci obnovijo pod "obtežilnimi okoliščinami".
    Kazalo

  8. Slepi tipalni kim.

    Enemu izmed udeležencev zavežemo oči. Vodja igre mu po vrsti polaga dva do pet predmetov na iztegnjeno dlan. Žrtev mora uganiti, kaj je bilo. Pri tem si ne sme niti pomagati z drugo roko niti premakniti dlani. (Primeri: Jajce, radirka, glavnik, žogica, škatlica za vžigalice, kostanj, krompir, svinčnik, tuba z zobno kremo, ključ, robček,...)
    Kazalo

  9. Pregledni kim.

    Na mizo postavimo igralno desko. Nanjo razporedimo pet do deset figur, novcev, zamaškov,... Vsa družba si dve minuti ogleduje igralno desko, potem jo pokrijemo ali odnesemo. Vsakdo mora narisati majhno skico, ki naj pokaže kako so bili razporejeni predmeti na igralni deski.
    Kazalo

  10. Kviz višje stopnje.

    Iščemo priimke zgodovinskih osebnosti ali poljubna imena sodobnih stavb, naprav, osebnosti ali pokrajin. Lahko izberemo tudi izraze posebnega žargona - lovcev, tatov, dijakov,... Primer: Kaj je "zelena bratovščina"? (lovci) Kateri slavni violinist je bil rojen v Piranu? (Tartini) Kaj pomeni stari izraz "navje"? (pokopališče) Kaj je v dijaškem žargonu "oslovska klop"? (zadnja klop v razredu za lenuhe in zabušante) Kateri nas pesnik je napisal slavno pesem o Soči? (Gregorčič)
    Kazalo

  11. Zakleta pravljica.

    Poskusite povedati znano pravljico (mit, narodno pesem, dramo ali roman) v slogu časopisnega poročila. Soigralci morajo uganiti, katera pravljica vam je bila za izhodišče. Primer: Neki tukajšnji krojaški mojster, ki je pred nekaj leti, ne da bi se odjavil na policiji, brez sledu izginil, je prišel te dni na obisk v domovino. Kot je pojasnil na tiskovni konferenci, je med svojo odsotnostjo precej potoval; na teh potovanjih je baje med drugim ubil dva velikana, ujel divjega prašiča in nosoroga. Na žalost svojih trditev ne more dokazati. Dosedanjo obrt bo "obesil na kol", ker se je poročil s plemenitašinjo. (pravljica o pogumnem krojačku)
    Kazalo

  12. Sestavljanje likov.

    Na debelo lepenko narišemo kvadrat z desetcentimetrskimi stranicami. Razrežemo ga po črtah, ki jih kaže skica. Iz vseh sedmih delov kvadrata moramo sestaviti like, ki ustrezajo narisanim vzorcem.
    Kazalo

  13. Problem 8 šahovskih dam.

    Potrebujemo običajno šahovnico, ter 8 igralnih ploščic. Te ploščice predstavljajo 8 dam, ki jih je treba postaviti na desko, da ne more nobena vzeti druge. (problem ima 92 rešitev)
    Kazalo

  14. Delitev zemljišča.

    Kmet je lastnik kvadratnega zemljišča, kjer si je postavil hišo. V oporoki zapusti hišo ženi, zemljišče pa petim otrokom. Dediščino pa lahko uveljavijo le, če jim bo uspelo razdeliti zemljišče na pet (tudi po obliki) enakih delov. Del zemljišča, na katerem stoji hiša, ne pride v poštev. Risba kaže edino možno rešitev.
    Kazalo

  15. Razdeljeni kvadrati.

    Če pogledamo črte, ki delijo narisani kvadrat, se nam zdi, da pri sestavljanju razrezanih likov ne bo nobenih posebnih težav. Praksa pa kmalu pokaže, da temu ni tako. Navodilo: kvadrat z 8 - 12 cm stranicami prenesemo na kos lepenke, vrišemo črte in razrežemo. Kasneje poskusimo nazaj sestaviti kvadrat.
    Kazalo

  16. Začarana zvezda.

    Iz 18 vžigalic lahko sestavimo zvezdo na levi risbi. Naloga: šest vžigalic moramo prestaviti tako, da se zvezda spremeni v šest enako velikih štirikotnikov. Pri tem ne smemo odvzeti ali dodati nobene vžigalice.
    Kazalo

  17. Mreža iz vžigalic.

    Mrežo iz vžigalic, sestavljeno iz 9 enako velikih kvadratov (risba) moramo spremeniti tako, da ostaneta dva kvadrata. Odvzeti smemo le 8 vžigalic.
    Kazalo

  18. Iz 3 napravi 4.

    Iz 12 vžigalic sestavimo tri kvadrate po risbi. Kako lahko te tri kvadrate spremenimo v štiri? Pogoj: prestaviti smemo samo štiri vžigalice levega ali desnega zunanjega kvadrata. Druga sprememba: iz figure v rešitvi moramo vzeti dve vžigalici, tako da ostaneta dva kvadrata. Risba kaže, kako je problem zamišljen.
    Kazalo