Interakcijske vaje

Sestavek je namenjen kratki predstavitvi interakcijskih vaj, ki jih navadno izvajamo z mladostniki. Vsebuje primer vaje iz sklopa Prijateljstvo.

Vsebina sestavka:

  1. Uvod.
  2. Podrocja, ki jih obravnavamo.
  3. Kaj lahko pridobimo z interakcijskimi vajami.
  4. Primer vaje iz sklopa Prijateljstvo.
Vrnitev na zacetek.

Uvod

Interakcijske vaje so vaje psihosocialnega ucenja, ki jih imenujemo tudi igre ali eksperimenti. Najveckrat so vanje vkljuceni mladostniki. Interakcijske jih imenujemo zato, ker prihaja pri izvajanju iger do interakcij z drugimi clani skupine.

Pri vajah so mladostniki aktivno udelezeni, saj prihajajo do novih spoznanj preko lastnih izkusenj. Dobivajo tudi povratne informacije o tem, kaj in kako se kaj naredi in kaksne so posledice njihovega ravnanja. Imajo moznost, da izrazijo svoje misli, zelje, strahove, fantazije in pricakovanja ter jih primerjajo z drugimi.

Vaje omogocajo boljse sprejemanje drugih, strpnost do mnenj drugih clanov skupine. Povecujejo tudi zmoznost sodelovanja, saj delo pogosto poteka v parih ali cetverkah.

Zacetek.

Podrocja, ki jih obravnavamo

Pri interakcijskih vajah obravnavamo naslednja podrocja:

  1. Ljubezen in prijateljstvo:
  2. Odnosi med ljudmi razlicnih spolov:
  3. Osamosvojitev od starsev:
Zacetek.

Kaj lahko pridobimo z interakcijskimi vajami

Interakcijske vaje navadno pozitivno vplivajo na sodelujoce. Z vajami lahko pridobimo:

  1. Povratne informacije, ki so:
  2. Poveca se sprejemanje samega sebe (samozavest, poznavanje sebe).
  3. Sposobnost boljsega sprejemanja drugih.
  4. Povecata se spostovanje in strpnost do:
  5. Zmoznost uspesnejsega resevanja konfliktov.
  6. Aktivna udelezba omogoca izrazanje samega sebe. Ni pravilnih in napacnih odgovov, vsak je spostovan.

Zacetek.

Primer vaje iz sklopa Prijateljstvo

Moji prijatelji (Simon/Howe/Britton)

Cilji:
Pri tej vaji lahko mladostniki razmisljajo o tem, katere so pomembne lastnosti, ki jih cenijo pri prijateljih.

Starost udelezencev: stirinajst let in vec.

Cas:
45 minut.

Pripomocki:
Vprasalnik Moji prijatelji.

Navodila:
Delali bomo vajo, pri kateri se boste usmerili v vprasanje, katere lastnosti pricakujete pri svojih dobrih prijateljih. Najprej naredite dolg seznam lastnosti, ki jih pri ljudeh, s katerimi ste pogosto skupaj, cenite. Za to imate 10 minut casa.

Sedaj poglejte vase dolge sezname in poiscite deset najpomembnejsih lastnosti. Katere lastnosti so tiste, ki vas zadovoljujejo in osrecujejo, ko ste s tem clovekom skupaj? Oznacite te lastnosti. Imate 5 minut casa.

Sedaj razvrstite te lastnosti po pomembnosti od 1 do 10. Napisite jih eno pod drugo in jim dodajte stevilke. Stevilko 1 dobi lastnost, ki je najpomembnejsa. Spet imate 5 minut casa... Pripravila sem vprasalnik, s katerim bomo delali dalje.Imate 15 minut casa, da ga izpolnite...

Razporedite se v skupine po stiri...Pogovorite se o tem, kaj ste napisali. Usmerite se predvsem v naslednja vprasanja: Imajo nasi prijatelji dobre lastnosti, ki so zelo pomembne? Imate 20 minut casa...

Obravnava:

Zacetek.

Za izvedbo vaje potrebujemo vprasalnik, ki ga udelezenci izpolnijo.

Vprasalnik: Moji prijatelji

V prvo kolono vpisi deset pomembnih lastnosti, ki jih pricakujes od svojega dobrega prijatelja.

Moji prijatelji

Imena mojih prijateljev
Lastnosti 1. 2. 3. 4. 5.
1.




2.




3.




4.




5.




6.




7.




8.




9.




10.




Imena petih najboljsih prijateljev vpisi v desni del tabele, poleg stevilk od 1 do 5. Ko bos s tem koncal, razmisli, katere dobre lastnosti ima vsak posamezen prijatelj. V stolpec pod njegovim imenom oznaci, ce ima te lastnosti.


Lastnosti, ki jih najbolj cenijo nekateri izmed mladostnikov, lahko pogledate:

Primer izpolnjene tabele.

Zacetek.


Avtor strani:

Darja Bucinel, e-mail darja.bucinel@guest.arnes.si , studentka na FMF v Ljubljani.

Ljubljana, september 1996